اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

افراد خائن در توسعه سرمایه‌گذاری کارشکنی می‌کنند

خبرگزاری فارس: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: هر چند در کشور افراد فعال در حوزه اشتغال داریم، اما افراد خائن، جاسوس و ستون پنجم نیز داریم که در زمینه توسعه سرمایه‌گذاری و رونق کسب و کار کارشکنی می‌کنند.

افراد خائن در توسعه سرمایه‌گذاری کارشکنی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اصفهان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فعالیت حوزه اقتصادی را جهاد مقدس نام نهادند، اظهار کرد: دشمنان ما صف کشیده‌اند و تلاش می‌کنند که اقتصاد کشور را به نحوی تضعیف کنند.

وی افزود: جنگ اقتصادی موجود جنگ نابرابری است و باید همانند دوران دفاع مقدس به عنوان سنگر دفاع از کیان نظام اسلامی و از خون شهدا صیانت کرد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: امروزه افرادی که در این مصاف به دلیل وجود بیکاری، اعتیاد، و سایر مسائل و مشکلات اجتماعی ناشی از این جنگ نابرابر متضرر و حتی جان خود را از می‌دهند به مراتب مظلومانه تر از افرادی هستند که در دوران دفاع مقدس با افتخار جان خود را از دست داده و تکریم شدند.

وی با تاکید بر گفته رهبر معظم انقلاب و اهمیت اشتغال‌زایی همانند اتاق جنگ دوران دفاع مقدس گفت: همان طور که برای جنگ طراحی، عملیات، برنامه‌ریزی و کارهای زیربنایی لازم است، برای حوزه اشتغال نیز چنین زیرساخت‌هایی الزامی است.

شیخ‌الاسلامی افزود: هر چند در کشور افراد فعال در حوزه اشتغال داریم اما افراد خائن، جاسوس و ستون پنجم نیز داریم که در زمینه توسعه سرمایه‌گذاری و رونق کسب و کار کارشکنی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید با سرعت عمل و هوشیاری بیشتری برخورد کنیم، به هفته تعاون اشاره کرد و افزود: زمانی در کشور، اقتصادمان رنگ مقاومتی به خود می‌گیرد که مردمی شود و تنها راه اقتصاد مقاومتی، مردمی بودن آن است.

*ظرفیت بسیاری از بخش‌های تعاون ناشناخته مانده است

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بارزترین مصادیق اقتصاد مردمی را تعاون دانست و تصریح کرد: ظرفیت و ارزش‌های بی‌مانندی در بخش تعاون وجود دارد که شناخته نشده است در حالی که در روایات و نیز حتی رهبران انقلاب تاکید بر امر تعاون داشته‌اند.

وی گفت: با این احتساب مقرر شده است تعاون تا پایان برنامه پنجم توسعه به 25 درصد از اقتصاد کشور برسد، چرا که همه کشورهای نظام سرمایه‌گذاری دنبال تعاون هستند.

شیخ‌الاسلامی با تاکید بر اینکه در کشور ما کار جمعی و تعاون جواب می‌دهد، افزود: اصطلاح باب شده اینکه ایرانیان در کار جمعی موفق نیستند، لفظ اشتباهی است در حالی که نمونه بارز تعاون و همکاری مردم در مراسم دهه عاشورا به وضوح مشخص است.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال در استان اصفهان گفت: اشتغال و مدیریت عالی استان‌ها امری فرابخشی است اما مشکل مهمی که در کشور داریم این است که اشتغال را صرف وظیفه حوزه اقتصاد می‌دانیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار کرد: همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه فرهنگی مسئول فرهنگ‌سازی اشتغال هستند و یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بزرگ کشور در حوزه اشتغال خلأ موجود فرهنگی آن است.

*نرخ بیکاری افراد زیر دیپلم 2 درصد است

وی نرخ بیکاری افراد زیر دیپلم را دو درصد دانست و افزود: بیشترین مشکل ما در بخش اشتغال با افراد فارغ‌التحصیل کرده‌ای است که دنبال میز می‌گردند و این در حالی است که افراد دیپلمه و دیپلم فرصت شغلی را خود را دارند و مشکلی ندارند.

شیخ‌الاسلامی تصریح کرد: افراد دیپلم به پایین انتظاراتشان در حد خود است در حالی که انتظارات افراد تحصیل‌کرده و دانشگاهی ما بالا است.

وی به همه مسئولان فرهنگی در همه بخش‌ها تاکید کرد، که به امر فرهنگ‌سازی کار و اشتغال بپردازند و به جوانان توصیه کنند که در ابتدای ساکن به دنبال شغل و پست پر درآمد نباشند چرا که افراد باید در مسیر ارتقاء قرار بگیرند و داشتن مدرک تحصیلی صرف داشتن مهارت نیست.

*صندوق‌های حمایتی باید ادغام شوند

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم‌چنین در مورد صندوق حمایت از بازنشستگان فولاد گفت: باید در این زمینه ادغام صندوق‌ها یک دفعه انجام شود که چنین اقدامی باید در یک بازه زمانی انجام شود.

وی در مورد حمایت از مشاغل و سختی کار و اشتغال خانگی افزود: این کار ضابطه‌دار است و در مورد مشاغل خانگی هم منابع مالی توزیع شده است.

شیخ‌الاسلامی در مورد تفویض اختیارات به استان‌ها اضافه کرد: تمامی مسئولیت و اختیارات استان را به 31 استان کشور واگذار کرده‌ایم چرا که مدیران کل بهتر از اوضاع استان با خبر هستند و این نمونه یک طرح موفق در بهبود وضعیت کار بوده است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول