اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد خبر داد

سرمایه‌گذاری 6 کشور جهان در یزد/ هندی‌ها در صدر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: سرمایه‌گذاران شش کشور جهان در قالب 13 طرح اقتصادی، صنعتی و تولیدی در این استان سرمایه‌گذاری کردند.

سرمایه‌گذاری 6 کشور جهان در یزد/ هندی‌ها در صدر

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد، مرادعلی میر اظهار داشت: از مجموع مجوزهای سرمایه‌گذاری خارجی در استان یزد، شش پروژه متعلق به سرمایه‌گذاران هندی، دو پروژه متعلق به سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای و بقیه مربوط به کشورهای آلمان، هلند، پاکستان و ایرلند است. 

وی افزود: زمینه فعالیت این پروژه‌ها فولاد، نانو لاستیک، ابزار دقیق، کاشی و سرامیک، استخراج معدن و پالایشگاه GTL  است.

وی بیان داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان یزد، از ابتدای سال جاری تاکنون چهار مجوز سرمایه‌گذاری خارجی جدید برای استان یزد صادر شده که مجموع سرمایه‌گذاری خارجی این پروژه‌ها افزون بر 72 میلیون دلار است.

میر عنوان کرد: در این راستا، دو مجوز دیگر نیز در مرحله اخذ مجوز از سازمان سرمایه گذاری کشور قرار دارد که مجموع سرمایه گذاری خارجی این پروژه افزون بر 330 میلیون دلار خواهد شد.

وی افزود: بر اساس آمار سازمان سرمایه‌گذاری کشور حجم سرمایه‌گذاری خارجی وارد شده به استان در سال 90، حدود 11 میلیون دلار بوده است که از این لحاظ استان یزد دارای رتبه مناسبی در بین استان‌های مختلف کشور است.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان یزد گفت: در سال جاری در راستای اطلاع رسانی پتانسیل‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری استان ضمن برگزاری قریب به 10 جلسه با گروه‌های مختلف سرمایه‌گذار خارجی، زمینه بازدید این گروه‌ها از طرح‌ها و پروژه‌های مورد علاقه طرف خارجی نیز فراهم شده است.

میر اضافه کرد: در راستای نظارت بر روند سرمایه‌گذاری و پیشرفت‌های خارجی و در نهایت رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری خارجی ضمن بازدید از پروژه‌ها و کارخانجات دارای سرمایه‌گذاری خارجی، پیگیری‌های لازم در مورد رفع موانع و مشکلات آنها صورت گرفته و یا در دست اقدام است.

انتهای پیام/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول