اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

تنها راه اشتغال ایجاد سرمایه‎گذاری است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: با توجه به اینکه سیاست دولت بر مبنای کوچک کردن بدنه است و نمی‌تواند نیروهای جدید جذب کند، تنها راه اشتغال با ایجاد سرمایه‌گذاری امکان‎پذیر خواهد بود.

تنها راه اشتغال ایجاد سرمایه‎گذاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رضا غلامی عصر دوشنبه در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: سرمایه‎گذاری با ایجاد زیرساخت‎ها و فراهم کردن فرصت‎هاست که در این زمینه 300 هکتار زمین قابل واگذاری توسط شرکت شهرک‎های صنعتی استان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‎های استان ایجاد اشتغال است خاطر نشان کرد: سند توسعه اشتغال استان توسط مشاور در کشور نوشته شده و در این راستا بیش از 350 میلیون تومان هزینه شده است.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان متذکر شد: با تلاش‎های انجام شده بنا داریم تا نرخ بیکاری در استان را به روند طبیعی هفت الی هشت درصد برسانیم.

غلامی ارتقای درآمد مردم را یکی از مهم‌ترین برنامه‎های استان برشمرد و افزود: در این راستا سندی تنظیم شده که برای آن بیش از 2 هزار نفر ساعت کار کارشناسی انجام گرفته است.

غلامی با بیان اینکه برای تنظیم سند ارتقای درآمد استان تاکنون بیش از 150 جلسه برگزار شده است یادآور شد: این سند به عنوان سند ارزش افزوده استان محسوب می‎شود که بر اساس آن می‎خواهیم ارزش افزوده و تولید استان را از 4 هزار و 400 میلیارد تومان به 21 هزار میلیارد تومان طی پنج سال برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه با اجرایی شدن این سند میزان درآمدها به دو برابر افزایش و به درآمد سرانه کشوری نزدیک خواهیم شد بیان کرد: برنامه‎ریزی‎های مناسبی در هر یک از بخش‎های صنعت، گردشگری، شیلات و کشاورزی صورت گرفته و دستگاه‎های مرتبط به طور مجزا و متناسب با ظرفیت‎ها حرکت خواهند کرد.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با بیان اینکه هر هفته جلسات ویژه در کارگروه‎های تخصصی استان پیگیری می‎شود خاطر نشان کرد: معتقدیم اگر سند ارتقای درآمد استان عملیاتی شود شاهد تحولی بزرگی در گلستان خواهیم بود.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول