اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

سرمایه‌گذاری تنها در شمال غرب شیراز نباشد

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز گفت: همان‌طور که نماینده ولی فقیه در استان فارس تذکر دادند نباید نگاه سرمایه‌گذاران تنها در شمال غرب شیراز و باغ‌های قصرالدشت باشد.

سرمایه‌گذاری تنها در شمال غرب شیراز نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت در مراسم کلنگ‌زنی پروژه تجاری، فرهنگی تفریحی مشیر شیراز اظهار داشت: امروز متداول شده که هر کس می‌خواهد سخنی بگوید یا نقطه ضعفی را مطرح کند به سراغ بحث سرمایه‌گذاری می‌رود و بیان می‌کند که در شهر شیراز سرمایه‌گذاری انجام نشده است.

وی تصریح کرد: شهرداری در این مورد برای کار خود روش و ضوابطی دارد، به این معنی که در بخش‌های مرکزی و جنوب شهر سرمایه‌گذاری را تشویق و حمایت می‌کند و در شروع کار اجرایی آن حداکثر تسریع را میسر می‌سازد.

وی ابراز داشت: از نظر شهرداری سرمایه‌گذاری در مناطق پررونق شهر هنر نیست، به ویژه آن که بخواهند حق و حقوق شهر را نیز پرداخت نکنند.

این مدیر شهری ادامه داد: شهرداری از سرمایه‌گذاری در شمال غرب شهر نیز مطابق ضوابط حمایت می‌کند منوط به اینکه سرمایه‌گذاران شفاف به میدان آمده و ضوابط را رعایت کنند.

پاک‌فطرت افزود: شهرداری پروژه‌های دیگری را نیز در قالب سرمایه‌گذاری شروع کرده اما چندان که باید در مورد آن اطلاع‌رسانی نشد.

وی ابراز داشت: حضور جمعیت انبوه در مراسم کلنگ‌زنی و افتتاح از مسئولان و مردم باعث دلگرمی مجریان پروژه و تشویق سرمایه‌گذاران برای پروژه‌های دیگر می‌شود که در این زمینه لازم است روابط عمومی با قدرت بیشتری کار کند.

شهردار شیراز برای این بخش از سخن خود مثال آورد و گفت: پروژه بیت‌المقدس که حدود 40 درصد آن متعلق به شهرداری بوده، کلنگ زده شد و بدون تبلیغ ویژه‌ای اکنون در حال اجرا است.

شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همگان به یاد دارند که تا چندی پیش برخی می‌گفتند که شهرداری در فروش اوراق مشارکت قدمی برنداشته و زمانی که سال گذشته با تعریف بهترین پروژه‌ها در فروش اوراق الگوی سایر کلان‌شهرها شدیم حرف جدیدی را عنوان کردند.

پاک‌فطرت تصریح کرد: اکنون می‌گویند که شهرداری اوراق را به فروش می‌رساند و با آن تقاطع و روگذر احداث می‌کند.

این مدیر شهری ادامه داد: کسانی که این سخنان را بیان می‌کنند، نمی‌دانند بر فروش اوراق مشارکت توسط بانک مرکزی و سایر ارگان‌های نظارتی نظارت کامل می‌شود، چراکه دولت آن را تضمین می‌کند و هر ریال آن باید در پروژه‌های سرمایه‌گذاری هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه بزرگ تجاری، فرهنگی و تفریحی مشیر در دروازه کازرون یکی از پروژه‌های مشارکتی و از آن دست سرمایه‌گذاری‌هایی است که به دلیل منطقه احداث، شهرداری از آن حمایت ویژه کرد.

این مدیر شهری خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران با خیالی آسوده کار را آغاز کنند و مطمئن باشند بنابر ضوابط به سرعت طرح را تصویب و پروانه صادر می‌شود، چنانکه پروژه مشیر با سه بار تشکیل جلسه در طی سه ماه آغاز به کار کرد.

پاک‌فطرت ادامه داد: دروازه کازرون مشکلات فراوانی را برای شهروندان ایجاد کرده بود و امید داریم با اتمام این پروژه معضلات بهداشتی و شهری این منطقه کاهش یابد.

وی اضافه کرد: کاربری خدماتی در این پروژه آنقدر اهمیت داشت که شهرداری یک طبقه کامل پارکینگ پروژه را به جای عوارض خود از شرکت سرمایه‌گذاری توسعه سپهر فارس پذیرفت.

پاک‌فطرت در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بودجه امسال شهرداری بر روی یک‌هزار و 60 میلیارد تومان بسته شد و ما در همان زمان به اعضای شورای اسلامی شهر گفتیم که این بودجه در شیراز به صلاح نیست و توقعاتی ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: اکنون این پیش‌بینی محقق شده و در هر جا عنوان می‌شود که شهرداری بودجه یک‌هزار میلیاردی بسته و پول دارد، در حالی که در این بودجه 10 درصد عوارض نفت و 12 در هزار عوارض گمرکی لحاظ شده و بسیاری از بندهای دیگر که در بودجه آمده تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: شهرداری اکنون بنا بر برخی تبصره‌ها تعهداتی دارد مانند پنج درصد آموزش و پرورش و نیم درصد کتابخانه‌ها که به اشتباه آن را بنا بر بودجه تخصیصی یک‌هزار میلیاردی محاسبه می‌کنند.

شهردار شیراز اضافه کرد: آن چه در بودجه آمده، اعم از عوارض و اوراق مشارکت، نقدینگی تلقی نمی‌شود.

به گزارش فارس، پروژه بزرگ تجاری، فرهنگی و تفریحی مشیر بر اساس تلفیقی از معماری ایرانی اسلامی و مهندسی نوین اجرا می‌شود.

شعاع دسترسی پیاده به سایت پروژه از فاصله یک‌هزار و 600 متری، 20 دقیقه و خط دو قطار شهری در فاصله سه دقیقه‌ای عبور با پای پیاده آن قرار دارد.

مجموعه مشیر در میان دو شریان اصلی 45 متری مشیر شرقی و 20 متری فخرآباد واقع شده و شامل سه طبقه پارکینگ، تجاری همکف، رستوران، پارک بام، رستوران سنتی و شهربازی است.

طراحی بتون‌های به کار برده شده در کف محوطه برگرفته از طرح‌های سنتی به کار رفته در چینش معماری قدیم شیراز و پنجره‌ها دارای شیشه‌های رنگی الهام گرفته از سرای مشیر است. 

پارک بام مجموعه نورافشانی شده و فضای سبز آن بر اساس رویکرد باغ‌های ایرانی طراحی شده و حتی پس از تعطیلی بخش تجاری تا شب هنگام برای حضور شهروندان و رویت مناظر دورنمای شهر قابل استفاده است.

انتهای پیام/ب10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول