اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

17 شهریور کربلا را تکرار کرد

خبرگزاری فارس: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با صدور اطلاعیه‌ای با گرامیداشت یاد شهدای قیام خونین 17 شهریور 57، اعلام کرد: قیام مردمی 17 شهریور ماه است، که کربلا را تکراری دوباره کرد.

17 شهریور کربلا را تکرار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در متن این اطلاعیه از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین آمده است: تاریخ انقلاب اسلامی ایران روزها و مقاطع حساس و سرنوشت‌سازی را پشت‌ سر گذاشته و یکی از رویدادهای مهم تاریخ دوره انقلاب اسلامی، فاجعه‌ای است که در روز هفدهم شهریور ماه سال 57 در تهران اتفاق افتاد.

این اطلاعیه‌ می‌افزاید: گذشته تاریخ انقلاب ما پر از حماسه‌های ماندگار است روزهایی که برای به دست آوردن استقلال و اقتدار ملی شهدای گرانقدر خون پاک خویش را نثار اسلام و انقلاب کردند تا امروز جمهوری اسلامی ایران با الهام از آموزه‌های دینی اهداف آرمانی خود را دنبال کند.

این اطلاعیه با اشاره به ابعاد وسیع فاجعه هفدهم شهریور بیان می‌کند: هفدهم شهریور در پی مجاهدت‌ها و رشادت‌های جانانه و عظیم ملت رشید، غیور و آزاده ایران اسلامی بوده و این قیام مردمی است که کربلای ابا عبدالله‌الحسین(ع) را تکراری دوباره کرد.

این اطلاعیه اضافه می‌کند: در جمعه سیاه، میدان ژاله تهران به خون نشست و با خون پاک و مطهر جمع کثیری از مردم مظلوم، مؤمن و خداجوی ایرانی غسل شهادت کرد تا میدان شهدا نام بگیرد و ما همچنان در سی و چهارمین سالگرد آن فاجعه‌ عظیم و رستاخیز بزرگ، به فرزندان غیور این مرز و بوم افتخار کنیم و بر خود ببالیم، امروز در مقطعی به سر می‌بریم که لازم است گذشته پرافتخار انقلاب اسلامی را چراغ راه آینده خود قرار دهیم.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یوم‌الله هفدهم شهریور را مانند واقعه عاشورا درخششی ماندگار و قیامی فراموش‌ نشدنی می‌داند که نور حقیقتش تا تاریخ رقم و صفحات آن ورق بخورد هیچ‌گاه در دیدگان حق‌طلب ملت بزرگ ایران و ملت‌های آزاده و مسلمان جهان خاموش نمی‌شود.

در ادامه این اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان‌ می‌کند: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سی و چهارمین سالگرد شهدای گرانقدر یوم‌الله هفدهم شهریور در جمعه‌ خونین، به روان پاک و مطهر تمامی شهدا، مخصوصا شهیدان از خود گذشته و فداکار قیام عظیم مردمی هفدهم شهریور میدان ژاله، سلام و درود و تهنیت فرستاده و به مقام شامخ و رفیع آن عزیزان سفر کرده، ادای احترام می‌کنیم.

در خاتمه این اطلاعیه می‌افزاید: زنده نگاه داشتن این ایام و خاطرات آن دوران، بیمه‌کننده انقلاب و ضامن حیات و بقا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و از همه‌ آحاد ملت ایران اسلامی و نهادهای مسئول خواهانیم تا با پاسداشت اینگونه وقایع و حوادث در تثبیت و بقای نظام اسلامی و انتقال پیام‌ها و ارزش‌های والای آن به جامعه، به خصوص نسل جوان کوشا باشند زیرا با بزرگداشت اینگونه ایام، کشور و نظام از گزند حوادث و بلایای فتنه‌های آخرالزمان حفظ و انقلاب اسلامی بیمه می‌شود.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول