اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناگفته‌های سرلشگر رحیم‌صفوی از پذیرش قطعنامه:

قیام های مردمی منطقه الگو گرفته از انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: مشاور نظامی فرماندهی معظم کل قوا گفت: پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه، پیروزی حماس در جنگ 22 روزه و قیام‌های مردمی در کشورهای مصر، لیبی، بحرین، تونس و دیگر کشورها نشأت گرفته و الگو از انقلاب‌ اسلامی ایران است.

قیام های مردمی منطقه الگو گرفته از انقلاب اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی پنجشنبه‌شب در جلسه پرسش و پاسخ در دانشگاه بیرجند در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان در مورد دیپلماسی ایران قبل از جنگ اظهار داشت: تفکر حاکم بر دولت در قبل از جنگ و تا اندازه‌ای مجلس شورای اسلامی که در اختیار روشنفکران قرار داشت یک تفکر غیراسلامی بود؛ این افراد برداشت واقع بینانه از جنگ نداشتند و بیشتر دیدگاه‌های نظری و تئوری داشتند.
مشاور نظامی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه نیروهای نظامی تابع نیروهای سیاسی در آن زمان بوده و جنگ‌ها را رهبران سیاسی آغاز و به پایان می‌برند، اذعان کرد: هیچگونه دیپلماسی به مفهوم کارکرد سیاسی در قبل از جنگ وجود نداشت.
صفوی با بیان بیان اینکه جنگ تحمیلی عراق با چراغ سبز آمریکا و کشورهای عربی منطقه آغاز شد، ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی، تسخیر لانه جاسوسی و شکست آمریکا در صحرای طبس از مهم‌ترین عواملی بوده که دست به دست هم داد و در تحریک حمله نظامی عراق علیه ایران مؤثر بوده است.
 
*با تسخیر لانه جاسوسی آمریکایی‌ها تحقیر شدند
وی در پاسخ به سؤال یکی دیگر از دانشجویان در ارتباط بین تسخیر لانه جاسوسی و جنگ  تحمیلی افزود: با تسخیر لانه جاسوسی آمریکایی‌ها تحقیر شده و سبب شد تا در جنگ، عراق را علیه ایران تحریک کنند.
مشاور نظامی فرماندهی معظم کل قوا در پاسخ به سؤال دیگر ی در ارتباط با پذیرش قطعنامه توسط امام خمینی(ره) اظهار داشت: از نظر اقتصادی، نظامی و سیاسی شرایط جنگ طوری پیش رفت که امام به تکلیف شرعی خود عمل و مجبور به پذیرش قطعنامه شده و آبروی خود را با خدا معامله کردند.
صفوی با اشاره به اینکه 93 درصد صادرات ایران از جزیره خارک است، گفت: استکبار در سال 1365 فشار اقتصادی را علیه کشور ما آغاز کرد و تنها منبع اقتصاد کشور را که هم در حال و در گذشته محسوب می‌شد بمباران کرد و از نظر اقتصادی کشور را تضعیف کردند.
 
*صدام 5 هزار عراقی کرد را با بمب شیمیایی کشت
وی صدام را چاقو کش و جنایتکار کشورهای عربی دانست و تصریح کرد: صدام در سال 1367 نزدیک به 5 هزار نفر از شهروندان کرد عراق را با بمب‌های شیمیایی کشت و سرنوشت نکبت بار او را جهانیان دیدند.
مشاور نظامی فرماندهی معظم کل قوا همچنین در پاسخ به سؤال یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه بیرجند مبنی بر اینکه دفاع مقدس چه تأثیری در صدور انقلاب اسلامی به کشورهای منطقه با توجه به بیداری اسلامی داشت، یادآورشد: شکست شوروی در جنگ با افغانستان، پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه، پیروزی حماس در جنگ 22 روزه و قیام‌های مردمی در کشورهای مصر، لیبی، بحرین، تونس و دیگر کشورها نشأت گرفته و الگو از انقلاب‌ اسلامی ایران است.
انتهای پیام/خ20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول