اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زابل:

قیام 19 بهمن خیزش مردم آگاه و بصیر بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زابل گفت: قیام مردم در 19 بهمن سال 1330 حرکتی انقلابی از روی آگاهی و بصیرت بود.

قیام 19 بهمن خیزش مردم آگاه و بصیر بود
به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود وحیدی‌راد در نماز جمعه این هفته که در مصلای المهدی (عج) زابل برگزار شد، اظهار کرد: خداوند به انسان سرمایه‌های زیادی داده که یکی از با ارزش‌ترین آنها، عمر است.
وی افزود: امام علی (ع) می‌فرماید: "به درستی که عمر انسان مایه سعادت اوست" لذا با هر نفسی که انسان تازه می‌کند از عمر او می‌گذرد.
امام جمعه موقت زابل بیان کرد: خوب است که انسان‌ها قدر و ارزش هر دم و بازدم خود را بدانند و از ثانیه‌های زندگی در جهت درست و صحیح استفاده کنند تا هم در دنیا و هم آخرت سعادتمند و رستگار شوند.
وحیدی‌راد ادامه داد: در دنیا کسانی هستند که عمر خود را به بطالت می‌گذرانند و از ثانیه‌های عمر خود به خوبی استفاده نمی‌کنند ضروری است تا انسان‌ها با خداشناسی و معرفت، دنیای خود را بهتر بشناسند و از بدی‌ها بپرهیزند و به سوی نیکی و خیر روی آورند تا دقایق عمر آنها با فضیلت و راه درست سپری شود.
وی گفت: به مردم مؤمن و خداجوی به ویژه نوجوانان و جوانان توصیه می‌شود لحظات زندگی پر از شور و شوق خود را بیهوده هدر ندهند و به دنبال سعادت دنیوی و اخروی باشند.
خطیب جمعه موقت زابل به 17 دی‌ماه روز کشف حجاب از سوی رضاخان اشاره کرد و افزود: در این روز رضاخان دستور کشف حجاب و براندازی آن را داده بود و برای این منظور دست به کارهای زیادی زد و اولین مرحله کشف حجاب را از خانواده خود آغاز کرد.
وحیدی راد عنوان کرد: زنان و دختران ما در آن زمان هوشیار و بیدار بودند و حاضر نشدند حجاب خود را ترک کنند حتی چند روز از خانه‌هایشان بیرون نیامدند لذا رضاخان با آن همه تلاش نتوانست قانون کشف حجاب را بر مردم ایران اجباری کند و با شکست روبه‌رو شد.
وی خاطرنشان کرد: حجاب موجب صیانت زنان می‌شود و سیلی محکمی است در مقابل توطئه‌های دشمنان و اراذل و اوباش که می‌خواهند از این طریق بدحجابی را در جامعه ما ترویج دهند در حالی که حجاب همانند تیری بر قلب دشمن بوده و آن را پاره پاره می‌کند.
امام جمعه موقت زابل تصریح کرد: افرادی که به سوی بدحجابی و یا بی‌حجابی روی می‌آورند از روی جهالت و نادانی است که امیدواریم به خود آیند و از آتش و عذاب جهنم بترسند.
وحیدی‌راد به 19 بهمن اشاره کرد و گفت: قیام خونین 19 بهمن هرگز از خاطر مردم نخواهد رفت در این روز ساواک به حضرت امام خمینی (ره) توهین کرده بود زیرا آن حضرت علیه نظام طاغوت ایستادگی کرد و شعارهایی بر ضد رژیم طاغوتی سر دادند و حکومت آن زمان را زیر سئوال برد.
وی خاطرنشان کرد: در 19 بهمن 1330، مردم زیادی به خیابان‌ها آمدند و حرکتی از روی بصیرت و آگاهی از خود نشان دادند، در آن زمان مردم از عشقی که به خاندان نبوت و طهارت (ع) داشتند از جان مایه گذاشتند و بر علیه رژیم طاغوت شعارهایی را فریاد کشیدند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول