اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه:

قیام 15 خرداد خیزش مردمی برای احیای اسلام بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ارومیه گفت: قیام 15 خرداد حرکت و خیزش ارزشمند مردم به رهبری امام (ره) برای مبارزه با ظلم و ستم و احیای اسلام بود.

قیام 15 خرداد خیزش مردمی برای احیای اسلام بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سید محمد فخری ظهر امروز در مراسم آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه اظهار داشت: خدا در قرآن مومنان را به اخلاق، رفتار نیک و احسان به پدر و مادر سفارش کرده است.

وی با بیان اینکه ذات خدا نور است، افزود: خدا با نور خود این دنیا را اداره می‌کند و مشیت و اراده خدا بر اداره عالم است.

این مسئول رعایت عدالت را در زندگی مهم عنوان و تصریح کرد: خدا در قرآن به بندگان خود سفارش کرده تا به حقوق دیگران تجاوز نکنند و در خرید و فروش انصاف را رعایت کنند.

فخری در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به مناسبت‌های ماه مبارک رجب اشاره کرد و گفت: اعتکاف از اعمال بسیار نیک این ماه بوده و معتکف شدن در مساجد سفارش انبیا و اولیای الهی است.

امام جمعه موقت ارومیه اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم مسلمان ایران و به خصوص جوانان در سراسر کشور در مساجد و محل‌های اعتکاف حضور می‌یافتند و اعمال اعتکاف را به جا می‌آوردند و امسال نیز در مساجد جامع استان و مصلی امر معنوی اعتکاف برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به قیام 15 خرداد سال 1342 که به رهبری امام خمینی (ره) صورت گرفت، تصریح کرد: امام (ره) احیاگر دین بود و قیام 15 خرداد حرکت و خیزش مردمی ارزشمند به رهبری امام خمینی(ره) برای مبارزه با ظلم و ستم و احیای اسلام بود که توجه تمام بشریت را به سوی خود جلب کرد.

فخری با بیان اینکه امام در دوره‌ای قیام کرد که دین به عنوان افیون ملت‌ها و بی‌تاثیر در جامعه قلمداد می‌شد، گفت: حرکت امام و نهضت انقلابی ایشان به دنیا ثابت کرد که دین نقش موثری در زندگی انسان‌ها دارد و بنابراین موجب حرکت انسان‌ها و احساس مسئولیت و برقراری عدالت در جامعه شد.

امام جمعه موقت ارومیه با اشاره توهین دشمنان به مقدسات اسلام گفت: محدود شدن مساجد در کشور آذربایجان، حبس مومنان، تعامل با آمریکا و اسرائیل و ایستادن در مقابل ضروریات اسلام باید مورد توجه حاکمان منطقه و اسلامی باشد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول