اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

موزه محرم، روح قیام امام حسین را در جان مردم می‌دمد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم موزه محرم تبریز را موزه‌ای منحصر به فرد در کشور عنوان کرد که به خوبی توانسته روح قیام امام حسین(ع) و معنویت آن را در جان مردم بدمد.

موزه محرم، روح قیام امام حسین را در جان مردم می‌دمد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله علی کریمی‌جهرمی صبح امروز در بازدید از موزه محرم تبریز اظهار کرد: موزه محرم تبریز به لحاظ اینکه در سطح کشور بدیع و منحصر به فرد است امتیاز ویژه‌ای داشته و به‌خوبی توانسته آیین و سنت‌های این خطه را معرفی کند.

وی با بیان اینکه تاکنون چنین موزه‌ای در کشور وجود نداشته، وجود فضایی روحانی و معنوی را از ویژگی‌های این موزه عنوان کرد.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: تاثیرگذاری این موزه به‌علت نمایش ابزارهای مختلف و صحنه‌های عزاداری و تداعی قیام عاشورا بر روح و جان بازدیدکنندگان، چشمگیر است.

وی در عین حال تصریح کرد: ساخت موزه محرم در مرکزی که به‌عنوان نخستین پایتخت تشیع در جهان اسلام شناخته شده و شهرت یافته و همواره ارادت مردمانش به امام حسین(ع) و یارانش زبانزد خاص و عام بوده اقدامی مناسب و ریزبینانه بوده است.

جهرمی با تشریح فضای روحانی موزه محرم گفت: در و دیوار این ساختمان که پیش از این نیز حسینیه و محل عزاداری مریدان امام حسین(ع) بوده آهنگ و نوای جان‌سوزی را هزار باره بر دل بازدیدکنندگان می‌نشاند و هر قطعه این خانه قدیمی یادآور قیام امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه تمام قسمت‌های این موزه دلدادگان و مریدان امام حسین(ع) و بیش از آن بازدیدکنندگان غیرشیعی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد، تاکید کرد: تمام کسانی که در این مجموعه از پایین‌ترین تا بالاترین رده، مسئولیتی دارند شایسته است که در مدیریت و زیباسازی فضا و حفظ آثار این موزه تلاش و همت کنند تا لطافت و حقایق عاشورا و محرم برای بازدیدکنندگان و جوانان به بهترین صورت نمود داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در استان آذربایجان‌شرقی و تبریز برای معرفی عالمای نامی این خطه تصریح کرد: گرچه بسیاری از شهرهای کشور در مناسبات مختلف اقدام به معرفی علما و فرهیختگان خود می‌کنند اما تبریز در این مسیر همواره پیشرو و موفق بوده و فعالیت‌های خوبی در این راستا انجام داده است.

جهرمی با بیان اینکه معرفی علما و فرهیختگان در تبریز پس از انقلاب در هنر نیز نفوذ زیادی داشته و این علما با ابزارهای هنری معرفی شده‌اند، گفت: تبریز از دیرباز وزنه‌های بزرگ علمی و مذهبی را پرورش داده که مسئولان با معرفی آنها از رهگذر علمی و مذهبی توانسته‌اند مسیر تبلیغات کذب و خرافی دینی را مسدود کنند.

وی گفت: همانطور که علما در گذشته با کم‌ترین امکانات معارف و علوم عالی را ارائه و به نسل‌های بعد منتقل کردند مسئولان استان اذربایجان‌شرقی با همان جدیت و تلاش در عصر حاضر که بهترین امکانات را در اختیار دارند ضروری است در معرفی آن علمای عالی‌قدر با سرعت و همت بیشتر فعالیت کنند و همچون گذشته در این مسیر پیشرو باشند.

آیت‌الله جهرمی خاطرنشان کرد: این خدمات و فعالیت‌هایی که مدیران و مسئولان آذربایجان‌شرقی به‌خصوص رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در معرفی و حفظ علما و فرهیختگان خود دارد نشان از روح حق‌شناسی و قدردانی از خادمان خود دارد که این مقتضای وجدان سلیم و روح انسان‌های پاک است.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول