اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شورای هماهنگی تبلیغات استان مرکزی؛

قیام 17 شهریور اسلام‌خواهی مردم را ثابت کرد

خبرگزاری فارس: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با صدور بیانیه‌ای قیام خونین مردم مظلوم در 17 شهریور ماه 1357 را نشانگر اسلام‌خواهی مردم ایران اسلامی دانست.

قیام 17 شهریور اسلام‌خواهی مردم را ثابت کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک در این بیانیه که امروز  نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفت، آمده است: تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی، روزها و مقاطع حساس و سرنوشت سازی را طی سه دهه گذشته پشت سرگذاشته و قیام 17 شهریور و سالروز کشتار وحشیانه تظاهرکنندگان مسلمان و حق جوی تهران که به جمعه سیاه و جمعه خونین معروف شد، از جمله این ایام است.
این بیانیه میافزاید: رژیم خونخوار و دیکتاتور پهلوی در این روز خیزش عمومی مردم بیدفاع در میدان ژاله را به گلوله بست و تعداد کثیری از مردان و زنان و کودکان را به خاک و خون کشید.
در ادامه این بیانیه آمده است: نقش این روز به این دلیل در تاریخ این مرز و بوم بیبدیل است که پس از وقوع فاجعه 17 شهریور، روند سقوط رژیم پهلوی شتاب تند و غیر قابل بازگشتی یافت و با درایت معمار کبیر انقلاب اسلامی به پیروزی انقلاب منتهی شد.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در بیانیه خود آورده است: آن روز سند حقانیت و مظلومیت ملت رشید و سر افراز ایران در گوشه گوشه میدان ژاله و خیابان‌های اطراف آن با خون پاک و مطهر شهدا امضا شده بود.
در این بیانیه آمده است: میدان ژاله در جمعه سیاه 17 شهریور به خون نشست و با خون پاک و مطهر جمع کثیری از مردم مظلوم و مومن ایران غسل شهادت گرفت تا میدان شهدا نام بگیرد تا به فرزندان غیور برخاسته از این مرز و بوم افتخار کنیم و به داشتن چنین گوهرهای نابی بر خود ببالیم.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در این بیانیه زنده نگه داشتن خاطرات افتخار آمیز آن دوران را بیمه کننده انقلاب اسلامی و ضامن حیات و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و استقلال و آزادی دانسته و از همه آحاد ملت شریف و قدرشناس و نهادهای فرهنگی استان خواسته تا با پاسداشت اینگونه وقایع و حوادث حماسه ساز در تثبیت و بقای نظام اسلامی و انتقال پیام و ارزش‌های والای آن به جامعه به خصوص نسل جوان کوشا باشند.
انتهای پیام/ غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول