اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

قیام مردم بحرین به عربستان کشیده می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات مداخله ‌جویانه و ضد مردمی عربستان سعودی در بحرین، به زودی اعتراضات را به داخل این کشور خواهد کشاند.

قیام مردم بحرین به عربستان کشیده می‌شود

اسماعیل کوثری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: مردم مستقل و آزادی‌خواه بحرین بیش از یک سال است که برای دست‌یابی به حقوق مسلم خود و خارج شدن از زیر سلطه‌ای اقلیتی زورگو تلاش می‌کنند.

*جوانان بحرین از حق خود صرف‌نظر نخواهند کرد

وی تصریح کرد: مردم شیعه بحرین برای دست‌یابی به آزادی و حقوق خود مصمم و استوار بوده و با وجود سرکوب قیام آنها از سوی ارتش عربستان هم‌چنان ایستادگی می‌کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تاکید کرد: وقایع بحرین ثابت کرده است که جوانان این کشور هرگز از حقوق خود صرف نظر نکرده و بهتر است حکام این کشور به جای اجیر کردن ارتش کشورهای بیگانه به خواسته آنها تن دهد.

* طرح عربستان برای این کشور مشکل‌ساز خواهد شد

کوثری در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در اسلامشهر مبنی بر اینکه طرح اتحاد عربستان سعودی و بحرین در شرایط فعلی چه نتیجه‌ای دربر خواهد داشت، گفت: این طرح با هدف تحت سلطه قرار دادن بحرین پیشنهاد شده و بیش از آن که به سود بحرینی‌ها باشد، برای عربستان مشکل‌ساز خواهد بود.

وی تصریح کرد: علت این است که مردم عربستان نیز آگاه شده و می‌بینند حکام آنها به جای خدمت‌رسانی و باز کردن فضای بسته این کشور اقدام به لشگرکشی به کشورهای دیگر می‌کند.

* عربستان منتظر یک جرقه است

کوثری با تاکید بر اینکه شرایط عمومی عربستان به نفع آل‌سعود نیست، گفت: مردم این کشور منتظر یک جرقه‌ هستند و به نظر می‌رسد لشگرکشی به بحرین و کشتار مسلمانان بحرینی این فرصت را به آنها می‌دهد.

وی در پایان اظهار داشت: تصویب طرح عربستان در شورای همکاری‌های خلیج فارس اعتراضات مردمی را از بحرین به عربستان کشیده و برای این کشور مشکل‌ساز خواهد شد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول