اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس مسائل جهان اسلام:

مهم‌ترین شاخصه قیام مردم بحرین رهبری روحانیت است‌

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل جهان اسلام با بیان اینکه قیام مردم بحرین با سایر کشورهای عربی تفاوت اساسی دارد، گفت: مهم‌ترین شاخصه قیام مردم بحرین ‌رهبری روحانیت است و مردم این کشور دل به روحانیت داده و دست به انقلاب زده‌اند.

مهم‌ترین شاخصه قیام مردم بحرین رهبری روحانیت است‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، مصطفی الهیاری در میزگرد علمی «‌بیداری اسلامی؛ ماهیت و چالش‌ها‌» که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، طی سخنانی به تشریح حوادث اخیر منطقه پرداخت و اظهار کرد: برای من بسیار جالب بود که مقام معظم رهبری در کنفرانس بیداری جهان اسلامی که در تهران برگزار شد ابراز کردند که من با دیدن جمعیت حاضر در میدان التحریر قاهره یقین پیدا کردم که مردم مصر پیروز خواهند شد و این پیش‌بینی مقام معظم رهبری بسیار برای من تاثیرگذار بود.
وی افزود: ملت و کشور مصر همواره مورد توجه جمهوری اسلامی ایران بود و امام خمینی (ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود این ملت را مورد خطاب قرار داده بودند.
این کارشناس مسائل جهان اسلام در ادامه به تشریح حوادث بحرین پرداخت و ضمن مقایسه قیام مردم این کشور با سایر قیام‌های منطقه عنوان کرد: بین قیام مردم بحرین و سایر کشورهای عربی یک تفاوت وجود دارد و آن این است که قیام مردم بحرین به نوعی انقلاب است اما در سایر کشورهای عربی تنها نوعی بیداری اسلامی رخ داده و نمی‌توان گفت که انقلاب شده است.
وی با اشاره به اینکه آل خلیفه نوکر مطلق آمریکا است، ادامه داد: مهم‌ترین شاخصه قیام بحرین داشتن رهبری روحانیت است و مردم این کشور دل به روحانیت داده و دست به انقلاب زده‌اند و این در حالی است که بیگانگان سعی دارند در رسانه‌های خود این قیام و انقلاب را به تعدادی اغتشاش‌گر نسبت دهند.
الهیاری با اشاره به فعالیت‌های گسترده رسانه‌ای بیگانه تصریح کرد: شاهدیم که همین رسانه‌ها سعی دارند تا فعالیت عده‌ای اغتشاش‌گر و مزدور را در سوریه، قیام ملت علیه بشار اسد جلوه دهند.
وی با اشاره به حوادث سوریه و ارتباط تنگاتنگ این کشور با ایران و حزب‌الله لبنان ادامه داد: استکبار جهانی سعی داشته است تا با ایجاد نوعی فتنه مذهبی در سوریه موجب ایجاد آشوب در این کشور شده و شرایط قطع ارتباط این کشور با ایران و حزب‌الله را فراهم کند.
این کارشناس مسائل جهان اسلام ادامه داد: در اتفاقات اخیری که در سوریه رخ داده ما شاهدیم که هیچ یک از شعارهای مردم سوریه بشار اسد را ظالم یا فاسد خطاب نمی‌کند بلکه تمام شعارها در این مسیر بود که وی را به عنوان مزدور ایران مورد خطاب قرار می دادند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه سوریه در بسیاری از مواقع از ایران پشتیبانی کرده است، عنوان کرد: در حال حاضر نیز بسیاری از مردم سوریه حامی بشار اسد هستند و وی را قبول دارند.
در ادامه این میزگرد عمار یوسف کارشناس مسائل شمال آفریقا نیز طی سخنانی با اشاره به حوادث این کشور گفت: نخستین نکته‌ای که باید در مورد سوریه بدان توجه کرد این است که سوریه را نباید از دیگر کشورهای عربی جدا دانست و هر اتفاقی که در جهان عرب حادث شود در سوریه نیز تاثیرگذار خواهد بود.
وی از مذهب به عنوان یکی از عوامل مهم در جهان عرب اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه بیشتر مردم کشورهای عربی سنی هستند مذهب یک عامل کیفی و تاثیرگذار در جهان عرب است.
عمار یوسف ادامه داد:‌ استکبار جهانی سعی داشته با استفاده از این عامل و برای مخدوش کردن ارتباط ایران و سوریه به نوعی بحث شیعه و سنی را مطرح و با ایجاد فتنه مذهبی در کشور سوریه ایجاد اغتشاش کند.
این کارشناس مسائل سوریه ادامه داد:‌ استکبار جهانی سعی دارد این‌گونه جلوه دهد که بشار اسد با برقراری ارتباط با حزب‌‌الله لبنان که شیعه هستند و با ایران که مردم شیعه دارد نظام عربی را ساقط کند.
وی با تاکید بر اینکه هیچ یک از قیام‌های منطقه جز قیام مردم بحرین عنوان انقلاب ندارد، گفت: انقلاب نیازمند دو رکن اساسی رهبر و شهید است که ما شاهدیم که این نکته تنها در بحرین وجود دارد که مردم این کشور با رهبری و تقدیم خون شهیدان خود در حال انتفاضه هستند و اتفاقات سایر کشورهای عربی به نوعی قیام در برابر ظلم حاکمان و سران کشور بوده است.
انتهای پیام،/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول