اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آوج:

قیام 17 شهریور محرک اصلی یوم‌الله 22 بهمن بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر‌ آوج گفت: قیام 17 شهریور محرک اصلی برای پیروزی مردم در یوم‌الله 22 بهمن بود.

قیام 17 شهریور محرک اصلی یوم‌الله 22 بهمن بود

حجت‌الاسلام سید ضیاء‌الدین هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آوج با بیان اینکه اقتدار و استقلال جمهوری اسلامی امروز مدیون شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: اگر شهدا با جانفشانی و شجاعت در برابر مزدوران و متجاوزان ایستادگی نمی‌کردند قطعا امروز هیچ نام و نشانی از انقلاب اسلامی در سراسر جهان نبود و دین مبین اسلام به این سرعت در جهان گسترش نمی‌یافت.

امام جمعه شهرستان آوج افزود: جوانان و نوجوانان باید همواره با الهام‌گیری از منش و سیره شهدای انقلاب اسلامی در مسیر آنان گام نهاده و سبب سربلندی بیشتر نظام اسلامی شوند.

وی با اشاره به قیام خودجوش مردمی در 17 شهریور ماه سال 57 تصریح کرد: این روز یادآور کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع کشور است که با هیچ سلاحی و تنها با توکل بر اراده الهی در برابر رژیم ستم‌شاهی و زور‌گوی پهلوی ایستادگی کرده و درصدد بیرون راندن و خشکاندن ریشه یاوه‌گویان و طاغوتیان بودند.

امام جمعه شهر‌ آوج ادامه داد: رژیم ستم‌شاهی در اواخر عمر فاسد خود درصدد بود تا با کشتار مردم بی دفاع آنان را از هدف متعالی والهی خویش باز دارد اما نمی‌دانست که اراده و مشیت الهی چیز دیگری است و به همین دلیل بود که انقلاب اسلامی مدت کوتاهی پس از قیام 17 شهریورماه مردم، به پیروزی نهایی رسید.

هاشمی خاطرنشان کرد: ملت ایران امروز نیز با قدرت و جسارت تمام ادامه‌دهنده راه شهدای انقلاب اسلامی و به‌ویژه شهدای 17 شهریور است.

وی با بیان این که 17 شهریورماه در سرعت‌‌‌بخشی به پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزا و محوری ایفا نمود، عنوان کرد: تحقق پیروی ملت در 22 بهمن ماه سال 57 وابسته به قیام 17 شهریور است.

امام جمعه شهر‌ آوج با بیان اینکه لزوم ارایه درک صحیح از تحولات انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به نسل جوان و پویای کشور وظیفه‌ای ملی و بسیار ارزشمند است، ابراز کرد: اگر امروز برای اشاعه فرهنگ و سیره انقلاب اسلامی در جامعه گام برداریم قطعا فردای ایران اسلامی معنوی‌تر و شکوفا‌تر می‌شود.

هاشمی بیان کرد: استکبار امروز به خوبی دریافته که با سلاح و تهاجم سرد نمی‌تواند بر اراده و عزم ملی ایرانیان فایق آید و به همین منظور رو به سوی تهاجم فرهنگی آورده و با سلاح فرهنگ در صدد ضربه زدن به اعتقادات و ارزش‌های ملی جوانان است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول