اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

قیام مردم لیبی ریشه اسلامی دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه کازرون سرنگونی رژیم قذافی را نقطه عطفی در تحولات لیبی، کشورهای عربی و آفریقایی دانست و گفت: شعار الله اکبر مردم لیبی نشانه این است که انقلاب و قیام آن‌ها ریشه اسلامی دارد.

قیام مردم لیبی ریشه اسلامی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند امروز در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه کازرون با اشاره به فرارسیدن هشتم شوال سالروز تخریب بقاع متبرکه بقیع در مدینه منوره در سال 1344 هجری قمری به دست وهابیون منحرف اظهار داشت: شیعیان این واقعه را فراموش نکنند و نسبت به فضاسازی و برگزاری مجالس اقدام کنند تا این روز به عنوان لکه ننگی در تاریخ وهابیت باقی بماند.
وی، فرقه وهابیت را بلایی برای امت اسلامی دانست  و افزود: هرجا جنگ، فتنه و برادرکشی است، وهابیت در آن دست داشته و پولی که به واسطه ذخایر نفتی در اختیار جزیرة‌العرب قرار گرفته، به جای به کار گرفتن در زمینه تحکم اخوت و برادری امت اسلامی با تبدیل شدن به بمب در کشورهای اسلامی مانند افغانستان، عراق و برخی کشورهای دیگر در راستای اختلاف بین امت اسلامی به کار برده میشود.
امام جمعه کازرون با اشاره به تحولات لیبی، این کشور را جز 10 کشور صادر کننده نفت در جهان دانست که اهمیت آن را دوچندان کرده است و خاطرنشان کرد: مردم لیبی در ادامه خیزش‌های اسلامی از 28 بهمن ماه سال 89 قیام خود را آغاز کردند و دولت لیبی به جای تمکین در برابر مردم، راهپیماییهای مسالمت‌آمیز مردم را با هواپیمای جنگنده بمباران کرد که این سرکوبگری بدعتی بینظیر بود.
خرسند با بیان اینکه مردم لیبی با تلاش خود ساکت ننشستند اضافه کرد: کشورهایی با مداخله هوایی مردم بیگناه لیبی را کشتند و به طور مخفیانه با قذافی مذاکره اما بعد از پنج ماه انقلابیون و مردم لیبی در 31 مرداد ماه سال 90 پایتخت لیبی را تصرف کردند.
وی، سرنگونی رژیم قذافی را نقطه عطفی در تحولات لیبی، کشورهای عربی و آفریقایی دانست و تصریح کرد: سرنوشت این کشور هنوز مشخص نیست و غربیها به دنبال مصادره این پیروزی به نفع خود بوده، از این رو مردم لیبی باید هوشیار باشند چراکه غربیها دلشان برای ملت‌ها نسوخته و به دنبال منافع خود هستند.
نماینده ولی فقیه در کازرون با بیان اینکه غربیها از دیرباز به دنبال سلطه بر آفریقا بودند، بر هوشیاری مردم لیبی تاکید و اضافه کرد: غربیها به دنبال دسترسی به منابع نفتی و مهار خیزش‌های اسلامی بوده، از این رو با فشار بر انقلابیون لیبی به دنبال تحمیل شرایط خود بر آن‌ها هستند.
خرسند ادامه داد: شعار الله اکبر مردم لیبی نشانه این است که این انقلاب و قیام ریشه اسلامی دارد.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه کازرون با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت به بیان 12 توصیه مقام معظم رهبری به دولت پرداخت و گفت: ضرورت ‌ارتباط‌ دولت با نخبگان، پایبندی به شعارهای خود، گزارش‌دهی به مردم، اولویت‌بندی کارها، تحقق وعده‌های داده شده، توجه به مسئله جهاد اقتصادی و مسائل فرهنگی، پرهیز از حاشیه‌سازی برای دولت، هماهنگی قوای سه‌گانه کشور و نقش دولت در این هماهنگی و... از جمله این 12 توصیه است.
خطیب نماز جمعه کازرون با بیان اینکه دشمن از راه فرهنگی قصد لطمه زدن به نظام جمهوری اسلامی را دارد خواستار توجه بیشتر به مسائل فرهنگی شد و خاطرنشان کرد: جهت‌گیریهای فرهنگی باید انقلابی و اسلامی باشد و منابع مالی فرهنگی در جای خود تخصیص داده شود.
خرسند به مسئله توجه به ایران اشاره کرد و بیان داشت: این مسئله باعث حاشیه‌سازی برای دولت شده است و نباید طوری باشد که ایرانی بودن نقطه مقابل اسلام قرار گیرد.
وی با بیان اینکه گسترش کشور، پیروزیهای نظامی، پیشرفت‌های علمی کشور و عظمت ایران بعد از اسلام است ابراز داشت: بزرگترین عظمت تاریخ ایران، انقلاب اسلامی بوده که به برکت اسلام و اهل بیت است از این رو باید بر روی ایران بعد از اسلام تکیه شود.
امام جمعه کازرون در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از صدا و سیمای مرکز فارس به دلیل اختصاص یک بخش خبری برای انعکاس اخبار نماز جمعه نقاط مختلف این استان و 24 ساعته شدن این شبکه، برنامه‌های آن را از لحاظ کیفی و کمی بهتر توصیف و اضافه کرد: این شبکه فقط متعلق به شیراز نیست  از این رو باید در آن به مسائل تمام نقاط استان فارس پرداخته و مشکلات  شهرستان‌ها و بخش‌های دورافتاده آن نیز انعکاس داده شود.
خرسند با تاکید بر حرکت به سمت برنامه‌سازی مفید، توجه بیشتر به بحث حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: صدا و سیمای مرکز فارس در برنامه‌های خود از کارشناسان متخصص برای رفع معضلات فرهنگی استفاده کند و در مسائل شهری نیز به مشکلات سایر شهرستان‌ها بیشتر بپردازد.
وی با بیان اینکه اقدامات خوب و موثری در صدا و سیمای استان فارس صورت گرفته است، خواستار استفاده از ظرفیت فرهنگی شهرستان‌ها به ویژه جامعه هنری آن‌ها شد و تصریح کرد: از ظرفیت تمام این استان برای غنابخشی برنامه‌های صدا و سیمای مرکز استان فارس استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در کازرون در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تقدیر از حضور باشکوه مومنان و مردم کازرون در راهپیمایی روز جهانی قدس و حضور صمیمانه آن‌ها در نماز عید سعید فطر اظهار داشت: راهپیمایی روز قدس یک بار دیگر عظمت انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان کشید و دلگرمی برای تمام مظلومان، محرومان و ملت‌های به پا خواسته شد و نویدبخش آزادی قدس بود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول