اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

دولتمردان آذربایجان از قیام مردم منطقه عبرت بگیرند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: دولتمردان آذربایجان باید از قیام مردم بحرین، یمن، تونس و دیگر کشورهای عربی عبرت بگیرند.

دولتمردان آذربایجان از قیام مردم منطقه عبرت بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از کارکنان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: مسلمانان باید به شرایط زمان خویش توجه داشته و در واقع فرزند زمان خود باشند.

وی با اشاره به جنگ‌های گوناگونی که علیه مسلمانان در طول تاریخ رخ داده است، افزود: از جمله جنگ‌های گسترده علیه ایران، تهاجم روسیه در دوران قاجار به مرزهای شمالی کشورمان است اما دشمنان در ادامه به تهاجم فرهنگی روی آورده و با حاکم کردن فرهنگ غرب، سعی در منزوی کردن اسلام و عالمان دین داشتند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: به تدریج فرهنگ غربی در دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی ایران نفوذ کرده و شرق و غرب سعی در نفوذ در میان جوانان ما داشتند و هم اکنون نیز تاکید رهبر انقلاب بر اسلامی‌سازی علوم، ناشی از همین مسئله است.

وی با اشاره به تهاجم سیاسی دشمنان علیه مردم ایران گفت: در دوران ستم شاهی دشمنان از جمله آمریکا سعی می‌کردند با اعمال نفوذ خود، سیاستمداران ما را انتخاب کنند.

آیت‌الله نوری همدانی تهاجم بعدی دشمنان علیه اسلام و ایران را محاصره اقتصادی دانست و افزود: کشورهای غربی سعی کردند با اعمال نفوذ در این زمینه نیز اقتصاد کشور ما را به کنترل خود درآورند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به شیفتگی شاهان ایران به ویژه ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه قاجار به غرب عنوان داشت: آنها سفرهای زیادی به اروپا داشته و هر بار سوغات جدیدی از غرب‌زدگی خود برای ملت ایران به ارمغان می‌آوردند.

وی با بیان اینکه تهاجم رسانه‌ای نیز از جمله حربه‌های دشمنان علیه ایران بوده است گفت: پس از همه این تهاجمات، حادثه‌ای عظیم به نام انقلاب اسلامی در کشورمان به وقوع پیوست که دارای ویژگی خاصی به نام جهان شمولی بود زیرا انقلاب تنها به مردم ایران اختصاص نداشت و امام خمینی(ره) به عنوان رهبری با صلابت و شجاع آن را انقلابی بدون مرز نامید که در دنباله قیام انبیای الهی صورت گرفته است.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: گاهی برخی افراد این ایراد را مطرح می‌کنند که چرا علمای دینی ایران در مورد مسائلی در دیگر مناطق جهان اظهار نظر می‌کنند اما باید به آنها گفت ما بر اساس آموزه‌های قرآن، در برابر همه ظالمان ایستادگی کرده و از مظلومان جهان حمایت می‌کنیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر تبلیغ اسلام به عنوان دینی جهان شمول برای همه مردم دنیا گفت: دولتمردان آذربایجان باید از قیام مردم بحرین، یمن، تونس و دیگر کشورهای عربی عبرت بگیرند ضمن اینکه ما بر اساس اسلام گام برداشته و عقیده داریم که کشورهای مسلمان نباید با کفار همگام باشند و این مسئله در قرآن کریم نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: ما موظف هستیم که تحولات کشورهایی چون بحرین، عربستان و دیگر مناطق مسلمان نشین را بررسی کرده و از مردم مظلوم حمایت کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به گسترش بیداری اسلامی و اعتراضات مردمی به اروپا و آمریکا بیان داشت: دومین شاخصه انقلاب، نجات مستضعفان است و امروز ملت ایران دارای قدرت فراوانی در علوم و فنون نظامی، هسته‌ای، سیاست و رسانه‌ای بوده و آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان ولی فقیه در رأس این قدرت قرار دارد و اکنون، روز قیام مسلمانان برای نجات مستضعفان از چنگال مستکبران است.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: انقلاب ایران دارای شاخصه دیگری با عنوان پی ریزی بر اساس ولایت فقیه است زیرا در هیچ حکومتی این ویژگی دیده نمی‌شود ضمن اینکه ولی فقیه کنونی ایران، رهبری شجاع، عادل، مدیر و مدبر است.

وی شجاعت را به معنای ترس نداشتن از مرگ و شهادت دانست و افزود: فرهنگ انقلاب موجب شد که مردم ایران این ویژگی را یافته و هم اکنون آماده جان‌فشانی برای انقلاب خویش باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به قیام حضرت زهرا(س) علیه ظالمان گفت: آن حضرت قربانی راه ولایت شد و این کار وی، درس بزرگ ولایت مداری و دفاع از رهبر را به ما آموخت و مردم ایران باید این فرهنگ را در جامعه خویش پیاده کرده و از آن حضرت درس بگیرند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیامبر همه سختی‌ها را تحمل کرد به گونه‌ای که حتی بعد از آسیبی که به ایشان رسیده بود به مسجد رفت تا از حضرت علی(ع) حمایت کند و در مسجد نیز خطبه‌ای رسا بیان کرد و در واقع تا آخرین قطره خون در راه ولایت مداری ایستادگی کرد.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول