اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی: ‌

تحول در جهان از حوزه‌های علمیه آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تحول در جهان را از حوزه‌های علمیه دانست و گفت: ‌حوزه‌های علمیه ‌خط مقدم علیه جنگ نرم دشمنان هستند‌‌.

تحول در جهان از حوزه‌های علمیه آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی عصر امروز در مراسم معارفه مدیر حوزه علمیه آقا ضیاءالدین اراک با بیان اینکه طلاب علوم دینی باید در راه فهم و درک قرآن و همچنین تسلط بر امور قرآنی و معارف اسلامی تلاش کنند، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه باید مرکز تربیت بزرگانی همچون امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، مدرس‌ها، مطهری‌ها، آیت‌الله اراکی، قاضی طباطبایی‌ها، شیخ فضل‌الله، و آقا ضیاءالدین‌ها باشند تا بتوانند در جهان تحول ایجاد کنند و جلوی ظلم بایستند.

وی خاطر نشان ساخت: شخصیت‌های بزرگ دینی، علما و مراجع چه در زمان حیات و چه پس از آن در جامعه اثر گذار بوده و منشاء خیر و برکت و شمع هدایت بشریت هستند و باید قدر این شخصیت‌های بزرگ را دانست و از آن‌ها نهایت استفاده را برد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه طلبه‌های علوم دینی با رفتار و اخلاق اسلامی و با جذبه باید دین اسلام را ترویج کنند تا مردم بیشتر از گذشته جذب معارف اسلامی و احکام الهی شوند، افزود: مدارس علوم دینی باید به نحوی مدیریت شوند که تربیت و ارتقای طلبه‌های حوزه‌های علمیه در اولویت کارشان قرار گیرد و طلبه‌ها نیز به واسطه این مدیریت عاشقانه به بحث و درس روی آورند.

دری نجف‌آبادی بر لزوم ارتقاء جایگاه و زیر ساخت‌های بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری استان مرکزی در بین حوزه‌های علمیه کشور تاکید کرد و بیان داشت: با این حرکت حوزه‌های علمیه به پویایی بیشتر خواهند رسید.

مدیر سابق حوزه علمیه آقا ضیاءالدین اراک نیز در ادامه با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در سال جاری حدود دو میلیارد ریال به حوزه‌های علمیه اختصاص داده است، گفت: از این مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال به حوزه‌های علمیه اراک و 840 میلیون ریال به حوزه‌های علمیه شهرستان‌های استان اختصاص دارد که بخشی از این مبلغ مربوط به هزینه‌های جاری و نگهداری حوزه‌های علمیه استان مرکزی است.

حجت‌الاسلام عیسی ساجدی‌فر اظهار داشت: در حوزه علمیه آقا ضیاءالدین اراک باشگاه بدن‌سازی وجود دارد و طلبه‌ها از شبکه اینترنت نیز برخوردار هستند. 

وی افزود: در حوزه علمیه آقا ضیاءالدین اراک برنامه‌های متنوع دیگری از جمله دوره‌های آموزش مقدماتی مهدویت ویژه طلبه‌ها، ورزش صبحگاهی و اردوهای سیاحتی و زیارتی نیز در سال انجام می‌شود.

‌ساجدی‌فر افزود: وی اظهار کرد: با حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تحصیل در حوزه علمیه آقا ضیاءالدین اراک از پایه دوم به پایه پنجم ارتقا یافته و هم اکنون 75 طلبه در آن مشغول به تحصیل هستند.

‌ساجدی‌فر خاطر نشان کرد: با حضور اساتید مجرب حوزه علمیه قم درس اخلاق به صورت هفتگی در حوزه علمیه آقا ضیاءالدین اراک برگزار می‌شود که در پرورش طلبه‌ها بسیار اثرگذار است.

در این مراسم از سوی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی حجت‌الاسلام عادل خجسته‌پور به عنوان مدیر حوزه علمیه آقا ضیاءالدین اراک منصوب و معرفی شد و از خدمات حجت‌الاسلام  عیسی ساجدی‌فر تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول