اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نگرانی جامعه روحانیت ورامین از افت شدید جذب طلبه در حوزه‌های علمیه

خبرگزاری فارس: اعضای جامعه روحانیت شهرستان ورامین نگرانی عمیق خود را نسبت به افت شدید جذب طلبه در حوزه‌های علمیه ابراز کردند.

نگرانی جامعه روحانیت ورامین از افت شدید جذب طلبه در حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت شهرستان ورامین با حضور حضرت آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه ورامین و نماینده ولی‌فقیه در شهرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله اسماعیلی امام جمعه قرچک و سایر اعضا تشکیل جلسه داد.

در این جلسه روحانیت ورامین از برگزاری مناسب اجلاس عدم تعهد تقدیر و از مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در افتتاحیه اجلاس حمایت کردند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مطلوب تبلیغی ماه مبارک رمضان گفت: 190 روحانی و مبلغ در این ماه به شهرستان‌ها اعزام شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین ادامه داد: برآوردهای ما نشان از رشد استقبال مردم از مراسم تبلیغی سال جاری نسبت به سال گذشته دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یکی از معضلات عمده، تضعیف حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها است که شورای مرکزی جامعه روحانیت نسبت به آن بسیار نگران است.

غلامی اظهار داشت: باید شرایط ورود به حوزه‌های علمیه برای علاقمندان به تحصیل در علوم حوزوی تسهیل شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین با اشاره به تقاضای جدی طالبان تحصیل در حوزه‌های علمیه، تاکید کرد: وجود شرایط دست و پا گیر و غیر ضروری همانند شرایط سنی، تحقیقات، امتحان ورودی، سلامت جسم بسیاری از افراد را از تحصیل در حوزه‌ها محروم ساخته است.

وی یادآور شد: جای تعجب است به جای آنکه تسهیلات و جاذبه‌های بیشتر جهت جذب طلاب ایجاد شود این اتفاق نامبارک به وقوع پیوسته است.

غلامی در ادامه عنوان کرد: در شرایطی که باید برای آشنا کردن جوانان با معارف اهل بیت تلاش بیشتری صورت گیرد، بروز این مشکلات زنگ خطری برای آینده حوزه‌ها است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی کارشناسان معتقدند استمرار این روش‌ها در آینده نه چندان دور برخی حوزه‌ها را به تعطیلی خواهد کشاند که جا دارد مدیر حوزه علمیه قم دستور تجدید نظر در این تصمیم‌گیری‌ها را صادر کند.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول