اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیمه دوم امسال صورت می‌گیرد

برگزاری چهارمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح در همدان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: چهارمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح در همدان در نیمه دوم امسال برگزار می‌شود.

برگزاری چهارمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح در همدان

حجت‌الاسلام محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در طرح ضیافت الهی رمضان امسال در همدان 35 بقعه متبرکه مجری طرح بود، اظهار کرد: در ایام رمضان نماز جماعت صبح در 15 بقعه، نماز ظهر در 16 بقعه و نماز مغرب نیز در 23 بقعه برپا بود که در مجموع 54 بقعه ما در بحث اقامه نماز جماعت در سطح استان فعال بودند.

وی با بیان اینکه تعداد بقاع متبرکه‌ برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن در رمضان امسال 17 بقعه بوده، گفت: جلسه تفسیر قرآن نیز در 14 بقعه و مراسم لیالی قدر نیز در 27 بقعه سطح استان همدان اجرایی شده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه تعداد مبلغان اعزامی از قم در طرح نشاط معنوی و طرح ضیافت امسال 25 مبلغ بوده است، تصریح کرد: در طرح ضیافت رمضان 17 مبلغ داشتیم که استقرار مبلغان در مساجد در 12 مسجد بود.

وی با اشاره به برگزاری 35 محفل قرآنی در رمضان امسال، عنوان کرد: از این تعداد 17 محفل با حضور قاری مصری «سید ابراهیم محمدحسن ورده» برگزار شده است.

به گفته احمدوند، تعداد اطعام انجام شده در امامزادگان استان همدان در رمضان 13 هزار و 270 نفر بوده است.

وی با بیان اینکه هزینه اطعام از محل بقعه و از نذورات امامزادگان تأمین شده است، افزود: مبلغ 4 میلیون و 800 هزار تومان اطعام از محل موقوفه داشتیم و اطعام از محل خیرین نیز 8 میلیون تومان بوده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان کرد: هزینه‌های طرح ضیافت در سطح استان همدان 30 میلیون تومان برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت تقریبی حاضر شده در مراسم رمضان اوقاف نیز 120 هزار نفر زائر در سطح امامزادگان بوده است.

احمدوند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های اوقاف همدان در نیمه دوم امسال نیز گفت: در نیمه دوم سال همت ما بر برگزاری چهارمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح در سطح استان است.

وی در پایان سخنانش برگزاری برنامه‌های ماه محرم، صفر، به بحث به اجرایی درآوردن کامل برنامه تربیت حفاظ و قاریان قرآن کریم در سطح استان اشاره کرد و برنامه‌های دهه کرامت را از جمله برنامه‌های هدف اوقاف در نیمه دوم سال جاری دانست.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول