اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه دهه فجر

اصفهان میزبان برگزاری مسابقات کشوری اذان و تواشیح است

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی مسابقات کشوری اذان، تواشیح، ابتهال و هم‌خوانی در اصفهان گفت: در آستانه دهه فجر جاری مسابقات کشوری اذان، تواشیح، ابتهال و هم‌خوانی طی شش روز در مرکز اصفهان برگزار می‌شود.

اصفهان میزبان برگزاری مسابقات کشوری اذان و تواشیح است
حجت‌الاسلام محمد تقی نقدعلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری مسابقات کشوری اذان، تواشیح، ابتهال و هم‌خوانی در اصفهان اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه متولی برگزاری این مسابقات محسوب می‌شود و این مسابقات در سال‌های گذشته به صورت متمرکز برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه هر ساله هر یک از استان‌ها میزبان برگزاری این مسابقات هستند، اضافه کرد: در سال جاری نیز پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی میزبان شرکت‌کنندگان این برنامه فرهنگی از سراسر کشور است.
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به برگزاری مسابقات اذان، تواشیح، ابتهال و هم‌خوانی در دو مرحله استانی و کشوری اشاره کرد و بیان داشت: مرحله استانی در استان‌ها برگزار شده است و برگزیدگان این مرحله از مسابقات به مرحله کشوری راه یافته‌اند.
وی با اشاره به تعداد افراد شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات تصریح کرد: هم‌اکنون حدود 600 نفر از خواهران و برادران به مرحله کشوری مسابقات تواشیح، ابتهال، هم‌خوانی و اذان راه یافته‌اند و با حضور خود در این مسابقات توانایی‌های خود را در این رشته‌ها ارزیابی می‌کنند.
نقدعلی با بیان اینکه رشته اذان تنها به برادران شرکت‌کننده در این مسابقات اختصاص دارد، افزود: با توجه به میزبانی اوقاف و امور خیریه اصفهان در راستای برگزاری این مسابقات در سال جاری جلسات متعددی در این زمینه در استان برگزار شده است.
وی این مسابقات در آستانه دهه فجر جاری در اصفهان برگزار می‌شود، تاکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این زمینه حدود یک ماه دیگر مسابقات کشوری اذان، تواشیح، ابتهال و هم‌خوانی طی شش روز در مرکز اصفهان برگزار می‌شود.
دبیر اجرایی مسابقات کشوری اذان، تواشیح، ابتهال و هم‌خوانی به اهمیت برگزاری این برنامه‌های فرهنگی در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: با برگزاری این مسابقات، تشکیل محافل قرآنی و رشد و باروری استعداد‌های قرآنی در زمینه‌های مختلف عطر و رایحه قرآن در سطح استان منتشر می‌شود.
وی با بیان اینکه اصفهان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح کشور برخوردار است، گفت: این موضوع به تمامی استان‌ها ثابت شده و با توجه به توانمندی‌های اوقاف و امور خیریه اصفهان در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی این مسابقات در سال جاری نیز به اصفهان واگذار شده است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول