اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی خبر داد

برگزاری کنگره فضل ‌بن شاذان در مشهد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی از برگزاری کنگره فضل ‌بن شاذان بهار 92 در شهر مشهد خبر داد.

برگزاری کنگره فضل ‌بن شاذان در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال 90 که در محل استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: از آنجایی که در سال 89، طرح نهضت مطالعه مفید در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است به نظر می‌رسد به راهکارهای اجرایی این طرح عظیم در استان نیاز دارد.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: از برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی استان که در سال 91 اجرایی می‌شود و هم‌چنین در اولویت هست می‌توان به ایجاد کتابخانه در سالن‌های قطار شهری، اتوبوس، تاکسی و هواپیما که سبب افزایش سرانه مطالعه در استان و جهت‌دهی مثبت آن می‌شود، اشاره کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر آماری به طور دروغین منتشر شده است که نشان می‌دهد سرانه مطالعه مردم ایران پایین است در حالیکه این آمارها که مبنای علمی ندارد و به طور قطع می‌توان گفت که مردم کشور در زمره پر مطالعه‌ترین ملت‌ها قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: چرا که دلیل بالای این شاخص در کشورهایی هم‌چون ژاپن این است که مدت زمان صرف‌ شده برای استفاده از اینترنت، زیرنویس تلویزیون و حتی خواندن بنرهای تبلیغاتی در سطح شهرها نیز جزو زمان مطالعه تلقی می‌شود.

صلاحی تأکید کرد: با تفاسیر موجود باید به موضوع فرهنگ توجه و آن را اولویت اساسی استان لحاظ کرد به دلیل اینکه سایر کارگروه‌های استان بایستی در راستای ثمربخشی به مصوبات شورای فرهنگ عمومی فعالیت کنند.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: برای نخستین ‌بار کنگره فضل ‌بن شاذان بهار 92 در شهر مشهد برگزار می‌شود که اقدام خوبی برای بهبود فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی محسوب می‌‌شود.

در ادامه این نشست انتخاب 12 عضو مدیر برای ریاست 11 کارگروه هیئت نظارت بر نشر کتاب استان به مدت 4 سال از دیگر اقدامات و دستاوردهای این جلسه بود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول