اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با عنوان مناره اعظم

نماد نخستین ندای اذان ایران در نهاوند ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند گفت: مناره اعظم به عنوان نماد نخستین اذانی که در ایران خوانده شد، در نهاوند ساخته می‌شود.

نماد نخستین ندای اذان ایران در نهاوند ساخته می‌شود

حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، اظهار کرد: شهر نهاوند دروازه ورود اسلام به کشور است و نخستین اذانی که در کل کشور خوانده شد، در شهر نهاوند بوده است.

وی عنوان کرد: بر اساس رایزنی‌هایی که با مجمع نمایندگان استان همدان، دفتر مقام معظم رهبری، دفتر ریاست جمهوری، دفتر امام جمعه همدان و نیز سایر مسئولان انجام شده، درصدد هستیم که نماد دروازه اسلام بودن شهر نهاوند را با ایجاد یک مناره شکیل به منصه ظهور برسانیم.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند با اشاره به نمادهای شهرهای مختلف ایران چون دروازه قرآن شیراز، طاق بستان کرمانشاه و... تصریح کرد: هدف ما بر این است که با احداث مناره و نماد دروازه اسلام بودن نهاوند، این مهم را اجرایی کنیم تا بر همگان مشخص شود که مناره اعظم شهر اسلام در نهاوند نمادی از دروازه اسلام بودن آن در ایران است.

وی با بیان اینکه پروژه احداث مناره اعظم نهاوند هزینه سنگینی در بر دارد، خاطرنشان کرد: این مهم نیاز به طراحی و نقشه بسیار ظریف، سنگین و کاربردی دارد که امیدوار هستیم با حمایت کارشناسان امر، اجرایی شود.

عزیزی با بیان اینکه اجرای این پروژه عظیم منوط به حمایت مالی استانی و ملی و جذب اعتبار است، ابراز داشت: نهاوند در حال حاضر به دلیل وجود سراب گیان و... به عنوان شهری توریستی مورد توجه گردشگران است و درصدد هستیم که با ایجاد "مناره اعظم" بر غنای دینی و توریستی این شهر نیز افزوده شود.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه مردم نهاوند مردمی دینی و ولایتمدار هستند، بر لزوم حفظ ارزش‌های تاریخی هر شهر نیز تأکید کرد و افزود: اینکه هر شهری به عنوان خاصی در کشور خوانده می‌شود بسیار مهم است و بر این اساس نهاوند نیز باید دروازه اسلام بودن خود را با ایجاد تمثیلی به نمایش بگذارد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول