اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

بانگ اذان از تمام مدارس کشور بلند می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی 92-91 هم‌زمان با مساجد بانگ اذان ظهر در تمامی مدارس کشور پخش می‌شود.

بانگ اذان از تمام مدارس کشور بلند می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد ،حسین هژبری صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه جشنواره احکام و انشای نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با انجام برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سال تحصیلی جدید هم‌زمان با پخش اذان ظهر مساجد در تمام مدارس کشور بانگ اذان ب ه‌عنوان (شعار اسلام) بلند می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: هم‌زمان با پخش اذان کلاس درس با وقفه‌ای کوتاه جهت اقامه نماز جماعت قطع و دوباره پس از انجام فریضه ادامه خواهد یافت.

هژبری اضافه کرد: این طرح نیازمند مشارکت مربیان و معاونان پرورشی، دبیران دروس مختلف و کادر اجرایی و آموزشی مدرسه است.

وی با اشاره به برخی روش‌های نادرست تشویق دانش‌آموزان به نماز جماعت گفت: نماز دستوری و امتیازی نیست، البته برای دانش آموزان ابتدایی می‌توان از برنامه‌های تشویقی به‌ عنوان مکمل بهره برد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: طرح یاوران نماز در مدارس با هدف جذب حداکثری دانش‌آموزان از طریق دعوت دوستانه امسال اجرا می‌شود.

هژبری بدون اشاره به وضعیت فیزیکی نمازخانه مدارس کشور افزود: نهضت تجهیز نمازخانه مدارس به فرش و موکت با مشارکت خیّرین آغاز شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش هم‌چنین با اشاره به مسابقات و جشنواره‌های دینی دانش‌آموزان اظهار کرد: برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها بهانه‌ای برای ترویج معارف دینی در سطح جامعه است.

وی افزود: امسال 7 میلیون نفر دانش‌آموز در مسابقات فرهنگی و هنری و 7 میلیون و 300 هزار نفر نیز در مسابقات 7 گانه قرآن و معارف اسلامی در کل کشور شرکت کردند. 

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول