اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

نخستین جمعه ماه مبارک رمضان روز اذان نام‌گذاری شد

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فواید پخش اذان در بیمارستان‌ها و تاثیر آن بر روند بهبود بیماران، گفت: نخستین جمعه ماه مبارک رمضان در مرحله نخست در سطح استان اصفهان به نام روز اذان نام‌گذاری شد.

نخستین جمعه ماه مبارک رمضان روز اذان نام‌گذاری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی در جلسه شورای اداری استان اصفهان با بیان اینکه اذان از شعائر بزرگ دین اسلام است و تأثیر فراوانی در اصلاح جامعه و مواجهه با تهاجم فرهنگی دارد، اظهار کرد: به همین دلیل بر اقامه اذان به صورت زنده تاکید زیادی شده است و مؤذن با ادای اذان رحمت الهی را از آسمان به زمین می‌آورد.

وی افزود: اذان بزرگ‌ترین دعوت خداوند به بهترین عبادت است و صدای اذان به راستی دشمن را به لرزه می‌اندازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بنابر روایت امام رضا (ع) اذان فراری دهنده میکروب است، گفت: از قول امام هشتم (ع) ضمانت می‌کنم که چنانچه در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به صورت منظم در سه وقت و هر روز اذان پخش شود، بر روند بهبودی بیماران تأثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به تأثیر اقامه اذان به صورت زنده گفت: تاکنون در جلسات ستاد اذان خواهان پخش اذان به صورت زنده در سطح شهر شده‌ایم و بهترین مکان برای این امر در اصفهان را حاشیه زاینده‌رود می‌دانیم.

مهدوی ادامه داد: باید در طول حاشیه زاینده‌رود سیستم قوی اذان گذاشته شود تا صدای اذان در فضای شهر پیچیده شود.

وی تصریح کرد: با وجود مطرح کردن اقامه اذان در طول روز در سطح شهر به صورت زنده با مسئولان، تاکنون پاسخی دریافت نکرده و ستاد اذان نتوانسته هنوز جلسه‌ای با متولیان این امر برگزار کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به فعالیت یک سال گذشته ستاد اذان در استان اصفهان بیان داشت: در یک سال گذشته ستاد اذان هشت جلسه برگزار کرد و بیش از 90 مصوبه داشته است.

وی با بیان اینکه هدف از ایجاد این ستاد، ترویج اذان‌گویی به صورت زنده و تعظیم مؤذنان بوده است، اظهار کرد: تاسیس بنیاد مردمی اذان، رونمایی از منشور مؤذنان در مساجد، پی‌گیری پخش زنده اذان از صدا و سیمای اصفهان، تهیه نرم‌افزار جامع اذان، لوح فشرده با موضوع اذان، تدوین کتاب با موضوع اذان و تدوین نظام جامع اذان گویی از مهم‌ترین مصوبات ستاد اذان استان اصفهان بوده است.

مهدوی با اشاره به اینکه به مناسبت نخستین جمعه ماه مبارک رمضان که روز وفات بلال حبشی است همایش مؤذنان برگزار می‌شود، پیشنهاد نام‌گذاری روز اذان هم‌زمان با سالروز وفات بلال حبشی در استان اصفهان را به استاندار اصفهان داد که با موافقت استاندار این روز به روز اذان در مرحله نخست در سطح استان اصفهان نام‌گذاری شد.

انتهای پیام/ل10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول