اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد:

نصب سیستم اذان‌گوی هوشمند در 10 نقطه از قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: تا پایان سال جاری در هشت نقطه از شهر قزوین و دو نقطه از بوستان فدک سیستم اذان‌گوی هوشمند نصب می‌شود.

نصب سیستم اذان‌گوی هوشمند در 10 نقطه از قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، سعید وزیری نژاد بیان کرد: بوستان‌های ملت، رز، دهخدا، باراجین و باغ مشاهیر و نیز میدان‌های حافظ، ولیعصر (عج ) و فلسطین نقاطی هستند که فاقد مسجد یا فضای مذهبی بوده و با نصب سیستم اذان‌گوی هوشمند و واگذاری آن به بخش خصوصی، صدای اذان در دو نوبت ظهر و مغرب در آنها به گوش خواهد رسید.
وی ادامه داد: اجرای طرح «درس نماز» ویژه کارکنان شهرداری و آموزش خانواده‌های آنان، برگزاری مسابقه احکام سازمان تاکسیرانی، تجهیز نمازخانه بوستان‌های ملت و دهخدا، ساخت نمازخانه در بوستان‌های فدک و شهید مطهری و واگذاری تمامی نمازخانه‌های سطح شهر به بخش خصوصی با هدف نگهداری و نظافت و رسیدگی به آنها از برنامه‌های حوزه اقامه نماز شهرداری قزوین است که در آینده از طریق این سازمان به اجرا درخواهد آمد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین عنوان کرد: با توجه به سیاست‌های شهرداری مبنی بر ساماندهی ورودی‌های شهر، آماده‌سازی و تجهیز نمازخانه‌های ورودی شهر از مراحل ضروری طرح‌های ساماندهی است که در همین راستا سازمان فرهنگی ورزشی با هدف ترویج و توسعه اقامه نماز و ایجاد فضاهای متناسب با آن برای مسافران و عابران شهر قزوین، به تجهیز و آماده‌سازی نمازخانه‌های ورودی شهر مبادرت ورزیده است.
وی با اشاره به اتمام عملیات تجهیز و آماده‌سازی مسجد صفا در ورودی دروازه رشت اظهار کرد: هم اکنون بوستان رز در ورودی بوئین زهرا در حال تجهیز است و نمازخانه واقع در بلوار آیت‌الله شهید بهشتی نیز در آینده نزدیک تجهیز می‌شود.
وزیری نژاد گفت: تجهیز نمازخانه سازمان پایانه‌های شهرداری و فرهنگسرای بانو فاطمه زهرا (س ) از برنامه‌های اجرا شده شهرداری در حوزه اقامه نماز و از طریق این سازمان در سال جاری است.
وی در خصوص سایر برنامه‌های مذهبی این سازمان اظهار کرد: طرح نشاط معنوی در بوستان‌ها همزمان با جنگ‌های شبانگاهی تابستانی و استقرار کارشناسان مذهبی در غرفه‌های فرهنگسراهای تابستانه در شش بوستان شهر برنامه‌هایی بودند که طی آن تعداد زیادی از همشهریان با مراجعه به غرفه‌ها در خصوص مسائل مذهبی، خانوادگی و موارد دیگر به پرسش و پاسخ و مشاوره پرداختند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به اجرای پنج مجموعه برنامه مذهبی در ماه مبارک رمضان سال جاری توضیح داد: اقامه نماز جماعت در این ماه و ماه شعبان در پنج بوستان شهر با بیش از 300 نفر شرکت‌کننده در هر شب و برپایی نماز عید سعید فطر در همین مکان‌ها با حدود 800 نفر نمازگزار در هر یک از بوستان‌های یاد شده، اجرای طرح ختم قرآن در تمام خانه‌های فرهنگ، همایش روزه اولی‌ها، نصب یک سیستم اذان‌گوی هوشمند در شهرداری مرکزی قزوین و برپایی دو غرفه در نمایشگاه قرآن کریم استان به ویژه غرفه تعویض قرآن‌های فرسوده با نو برنامه‌هایی بودند که در مدت مذکور برگزار شده و مورد استقبال خوب شهروندان قرار گرفتند.
وی عضویت در کمیته فرق و مذاهب ضاله را که به منظور شناسایی این گونه فرقه‌ها و جلوگیری از فعالیت دراویش، در اداره کل ارشاد استان برگزار می‌شد، از دیگر اقدامات این سازمان در حوزه اقامه نماز شهرداری عنوان و خاطرنشان کرد: تهیه کتابی در این زمینه با عنوان «حق با کیست؟» از محل اعتبارات این سازمان و تحویل آن به اداره ارشاد برای توزیع آن بخش دیگری از فعالیت‌های مذهبی شهرداری در این حوزه است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول