اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ورامین:

روزی فریاد لا اله الا الله سرزمین فلسطین را فرا می‌گیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه ورامین با تاکید بر شکست حتمی رژیم صهیونیستی گفت: روزی فریاد لا اله الا الله سرزمین فلسطین را فرا می‌گیرد.

روزی فریاد لا اله الا الله سرزمین فلسطین را فرا می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به ماه مبارک رمضان افزود: خداوند فرمودند «مرا بخوانید تا شما را استجابت کنم.» در ماه رمضان بیش از هر زمان دیگر فرصت خواندن پروردگار فراهم است.

مراقب باشیم منحرف نشویم

امام جمعه ورامین ادامه دادند: خداوند از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است و تمام اعمال ما را زیر نظر دارد، باید به‌طور دائم مراقبت کنیم، شیطان به عزت خداوند سوگند یاد کرده است که تمام بندگان را به جز بندگان مخلص گمراه ‌کند.

وی در ادامه عنوان کرد: باید تمام مومنین مراقب یکدیگر باشند و دائماً برای امر به معروف و نهی از منکر تذکر دهند، تذکر بسیار مهم است، مراقب باشیم منحرف نشویم.

از تذکر لسانی که مورد تاکید مکرر رهبری است غافل نشویم

محمودی گلپایگانی بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه بسیار مهم هستند، حضرت علی (ع) می‌فرمایند «تمام اعمال، نه فقط نماز، نه فقط روزه، تمام اعمال در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند آب دهان در دریای مواج است.» این سخن بسیار مهم است و نشان از عظمت امر به معروف و نهی از منکر دارد.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین اضافه کرد: متاسفانه ما نسبت به این دو فریضه غفلت می‌کنیم چرا که منکرات گوناگون را در جامعه می‌بینیم و سکوت می‌کنیم، نهی از منکر کجا رفته است، منکرات هم منظور فقط حجاب خانم‌ها نیست، همه اعمال زشت و گناهان ناپسند هستند، ما ساکت نشسته‌ایم و این سکوت قابل قبول نیست.

وی ابراز داشت: خداوند زمان بیان اوصاف مومنین، امر به معروف و نهی از منکر را قبل از نماز و زکات ذکر می‌کند، این امر شاید به آن دلیل باشد که اگر دو فریضه مذکور به خوبی انجام نشود، نه نمازی می‌ماند و نه زکاتی پرداخت می‌شود.

محمودی گلپایگانی در ادامه با اشاره به اجرای طرح مردمی تذکر لسانی تاکید کرد: از عزیزانی که در اجرای این طرح مردمی شرکت کرده‌اند، متشکرم. باید همین‌طور تذکرات ناصحانه و مهربانانه گفته شود و فقط تذکر دهند و خدایی نکرده درگیر نشوند.

امام جمعه شهرستان ورامین عنوان کرد: تاثیر اجرای این طرح در شهرستان مشهود است، البته باید دیگر مساجد هم در این طرح به کمک مسجد صاحب‌الزمان (عج) و دیگر نهادها بیایند تا طرح با عظمت بیشتر و شکوه فراوان‌تر انجام شود.

وی در ادامه افزود: ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد پیشگام شوند و این طرح را در مسجد خودشان نیز راه‌اندازی کنند و تاکید هم کنند که درگیر نشوند چرا که اگر جایی نیاز به درگیری باشد، مراجع امنیتی و قضایی این وظیفه را برعهده دارند.

اگر کسی در لباس انتظامی باشد ولی به وظیفه خود عمل نکند، خیانت کرده است

محمودی گلپایگانی به برخی مطالب امنیتی در منطقه اشاره کرد و گفت: کسی منکر خدمات نیروی انتظامی نیست. بدون تعارف می‌گویم لباس نیروی انتظامی لباس مقدسی است. مردم با امنیت در خانه خود می‌خوابند و می‌دانند عده‌ای شب‌ها را برای حفظ امنیت آنها بیدارند. قدر این لباس را بدانید، اگر تنها یک هفته اعلام شود که نیروی انتظامی دیگر به امنیت کاری ندارد کشور آشفته می‌شود، این امر اهمیت اقدامات این تلاشگران است.

خطیب نماز جمعه ورامین افزود: اگر کسی در لباس انتظامی باشد ولی به وظیفه خود عمل نکند خیانت کرده است، بدا به حال این فرد، هرکس در این کسوت باید به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کند، در غیر این‌صورت عذاب می‌شود. البته نیروی انسانی این عزیزان در شهرستان کم است، مسئولان هم وعده‌هایی برای افزایش نیرو داده‌اند که امیدواریم هرچه سریع‌تر انجام شود.

گاهی خداوند با گرانی‌ها و مشقت‌ها بندگانش را آزمایش می‌کند

وی سپس با اشاره به گرانی‌های موجود در جامعه عنوان کرد: دلیل عمده این گرانی‌ها تحریم‌هایی است که از سوی استکبار جهانی علیه نظام مستقل اسلامی ما اعمال شده است، البته برخی اقدامات افراد سودجو هم بی‌تاثیر نیست، عده‌ای پول زیادی دارند اما انصاف ندارند و مردم را در سختی قرار می‌دهند و با خود نمی‌گویند این طبقه ضعیف با حقوق کم چه‌طور می‌خواهد زندگی کند.

محمودی گلپایگانی در ادامه تصریح کرد: گناه افرادی که می‌توانند در جهت رفع این گرانی‌ها قدمی بردارند ولی بیکار نشسته‌اند، نابخشودنی است و در هر صورت مردم عزیز بدانند بسیاری از این مشقت‌ها و گرانی‌ها در زندگی انسان آزمایشی الهی است و خداوند می‌خواهد بندگانش را امتحان کند تا ببیند چه مقدار ثابت قدم هستند. ما نیز باید سعی کنیم از این امتحان سربلند بیرون آییم.

امام جمعه ورامین ادامه داد: البته همسایه آزاری، غیبت، تهمت، حق‌کشی و … نیز از عوامل گرانی هستند که باید در جامعه سرنگون شوند.

نیروهای هلال احمر کشورمان به سرعت آزاد شوند

وی سپس به ربوده شدن تعدادی از نیروهای هلال احمر کشورمان در لیبی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این افراد به دعوت دولت لیبی و برای کمک به هم‌نوعان خود به آن کشور سفر کرده بودند و ربوده شدن آنها نقشه استکبار جهانی است. به هرحال شیطان بیکار ننشسته و قسم خورده انسان‌ها را گمراه کند و استکبار جهانی فرزند شیطان است. ما هم از مقامات دولت لیبی می‌خواهیم هم‌میهنان ما را هرچه سریع‌تر آزاد کنند.

تسریع در بازسازی آذربایجان شرقی

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین در ادامه به زلزله آذربایجان شرقی اشاره و خاطرنشان کرد: خبر این زلزله بسیار متاثرکننده بود، تعدادی از هموطنان ما بی‌خانمان شدند، عده‌ای عزیزان خود را از دست دادند، غم بزرگی بود، از خداوند می‌خواهیم به این عزیزان صبر و استقامت عطا کند.

آیت‌الله محمودی گلپایگانی در پایان با تاکید بر لزوم تسریع در بازسازی مناطق زلزله‌زده تصریح کرد: دولت باید در بازسازی این مناطق زلزله‌زده تسریع کند، نباید غم نبود سرپناه به غم از دست دادن عزیزان افزوده شود، مردم هم کمک کنند، آذربایجان شرقی عضو پرافتخار ایران اسلامی است.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول