اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اخبار لحظه به لحظه از راهپیمایی روز قدس

«مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا» در سراسر ایران طنین انداز شد/حمایت یکپارچه از فلسطین و مقاومت

خبرگزاری فارس: راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور پرشور مردم ایران اسلامی از صبح امروز در سراسر کشور آغاز شد و ایرانیان روزه دار در حمایت از مردم فلسطین و جبهه مقاومت، شعار «مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا» سر دادند.

«مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا» در سراسر ایران طنین انداز شد/حمایت یکپارچه از فلسطین و مقاومت

به گزارش خبرگزاری فارس، راهپیمایی روز جهانی قدس، همزمان با آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان از دقایقی پیش و با حضور پرشور مردم کشورمان در سراسر کشور آغاز شد.

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها و در بیش از 550 نقطه کشور به سمت میعاد‌گاه‌های نماز جمعه برگزار شده است.

 

*بانگ مرگ بر اسرائیل در اراک طنین انداز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، قشرهای مختلف مردم شهر اراک به همراه اعضای خانواده،  پیر و جوان، ورزشکاران، سازمان بسیج دانش‌آموزی و بسیجیان سرافراز، بانوان، مادران به همراه نوزادان و کودکان خردسال و دختران و...  با حضور پر شور در راهپیمایی روز قدس، بار دیگر خشم و انزجار خود از اسرائیل غاصب را به نمایش گذاشتند.

یکی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، شرکت در این راهپیمایی را وظیفه تک تک مسلمانان دانست و گفت: روز قدس آزمون بزرگی برای حامیان مقاومت اسلامی، ملت مظلوم فلسطین و سوریه است که همه باید از این آزمون سر بلند بیرون آییم.

وحید بابایی افزود: امروز مسلمانان در کشورهای مختلف زیر فشار و ظلم استکبار و صهیونیسم هستند که می‌طلبد ملت‌های مسلمان با همبستگی یکدیگر مانع از تشدید این فشارها شون

وی فشارهای استکبار جهانی را به جمهوری اسلامی بی‌اثر دانست و افزود: تسلیم تحریم‌ها و تهدید‌های آمریکا نمی‌شویم و با این شرایط به استقامت ادامه خواهیم داد.

مادری که دستان فرزند کوچک را در دست گرفته و در این راهپیمایی شرکت کرده بود نیز گفت: ایران همیشه ثابت کرده است یار مظلومان جهان بوده و شرکت در این راهپیمایی تایید این موضوع است.

زهرا طاهری ادامه داد: استکبار و صهیونیسم و آمریکا باید بدانند ملت ایران همچنان پایند به آرمان‌های انقلاب بوده و اجازه نخواهد داد دشمنان در این کشور دخالت کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان بدانند اگر صد سال دیگر سپری شود مسلمانان همچنان قدس شریف را قبله اول خود می‌دانند و برای آزادی این قبله جان خود را نیز فدا می‌کنند.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در راهپیمایی نیز ادامه داد: روز قدس روز امت اسلامی و جلوه حقیقی اتحاد دنیای اسلام است و مردم با حضور خود در این راهپیمایی نشان دادند که به ارزش‌های اسلامی پایبند هستند.

میلاد خرسندی اظهار داشت: امروز مسلمانان سایر دنیای اسلامی با حضور در این راهپیمایی حماسه‌ای بزرگ خلق کرده و بار دیگر موجب افتخار دنیای اسلام شدند.

وی افزود: امروز مسلمانان کشورهای سوریه، میانمار، بحرین و فلسطین به دست خیانتکاران کشته و مجروح می‌شود و شرکت در این راهپیمایی موجب مقاومت این عزیزان می‌شوند.

گفتنی است مردم آگاه و ولایت‌مدار شهرهای مختلف استان با حضور در این راهپیمایی حمایت معنوی و همه جانبه خود را از ملت مظلوم فلسطین اشغالی وسوریه اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سر دادن شعارهای یاد امام خمینی پاینده باد، رهبر ما خامنه‌ای زنده باد، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، خامنه‌ای رهبر امت ماست، دشمن شیطان بزرگ آمریکاست، روز بزرگ قدس روز دین است، روز قیام و فتح مسلمین است، نفرت خود را از دشمنان اسلام اعلام کردند.

 

*مرگ بر اسرائیل در آسمان کرمان طنین‌انداز شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان از دقایقی پیش و با حضور پرشور مردم سراسر استان پهناور کرمان آغاز شد.

مردم روزه‌دار استان کرمان در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس با ندای الله اکبر و با شور شعف به سمت میعاد‌گاه‌های نماز جمعه حرکت کردند.

مردم روزه‌دار استان کرمان از همان دقایق اولیه آغاز روز جهانی قدس با حضور در مسیرهای از پیش تعیین شده و با سر دادن شعارهای "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر صهیونیسم" به حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداختند.

همچنین شهروندان کرمانی با شعارهایی حمایت خود را از مردم سوریه اعلام و کشتار شهروندان سوری را توسط عوامل تروریستی آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع عرب اعلام کردند.

حضور جوانان و نوجوانان در مراسم راهپیمایی امروز با پرچم‌های حزب‌الله لبنان، فلسطین و جمهوری اسلامی ایران بسیار چشمگیر است، مردم شهیدپرور کرمان همچنین پلاکاردهایی که روی آن منقش به تصویر مسجدالاقصی است را با خود حمل می‌کنند.

شهروندان کرمانی در مسیر خیابان طالقانی، میدان بسیج، بلوار شهید عباس‌پور به سمت مصلای بزرگ امام علی (ع) این شهر حرکت کردند تا نماز دشمن‌شکن جمعه را اقامه کنند.

به گزارش خبرنگاران فارس از سراسر استان پهناور کرمان، مردم روزه‌دار و متدین دیار کریمان با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس فریاد حق‌طلبانه خود را بلند کردند و حمایت خود را از مظلومان عالم به ویژه ستم‌دیدگان فلسطینی بیان داشتند.

 

*ناقوس مرگ رژیم صهیونیستی به دست مردم مسلمان منطقه به صدا درآمده است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام حسن ترابی لحظاتی پیش در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس در بروجرد به خبرنگار فارس در این شهرستان گفت: روز قدس روز نمایش اقتدار امت اسلامی و بازگرداندن فلسطین و قدس به پیکره دنیای اسلام و یادگار ماندگار امام راحل(ره) و باید از همه اقشار مختلف مردم ایران به خصوص مردم بروجرد به خاطر این حضور بی‌نظیر تقدیر و تشکر کنیم.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه ملت ایران باید همانند سال‌های گذشته بلکه باشکوه‌تر از آن سال‌ها در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند، اظهار داشت: قطعا تداوم این مراسم‌ها و راهپیمایی‌ها و آگاهی‌بخشی در این زمینه به آزادسازی قدس شریف می‌انجامد.

وی افزود: اشغال قدس شریف و فلسطین در صدر مسایل با اهمیت امت اسلامی و ایران اسلامی است و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ندایی که به حمایت از فلسطین برخواست فریاد امام راحل بود.

در ادامه رئیس اداره اوقاف شهرستان بروجرد به خبرنگار فارس گفت: اکنون که در نظام جمهوری اسلامی به فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس تعیین شده فلسفه این نامگذاری حمایت از مردم مسلمان و مظلوم فلسطین است.

حجت‌الاسلام رضا گودرزی یادآور شد: قدرت نمایش حضور مردم در قوت قلب مردم فلسطین بسیار موثر است و در احساس ضعف اسرائیل نقش به سزایی دارد.

علی پناه سیفی، فرمانده سپاه ناحیه بروجرد نیز گفت: به فرموده مقام معظم رهبری قدس متعلق به همه مسلمانان است و نطفه الحاق ارزش‌های انقلاب است از این‌رو بر همه مسلمانان واجب است که در تجلی این روز حضور داشته باشند.

مردم روزه‌دار شهرستان بروجرد از ساعت 11 و 30 دقیقه امروز راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس را از میدان قیام این شهر آغاز کردند.

راهپیمایی‌کنندگان پرچم‌های ایران، فلسطین، حزب الله و نیز پوسترها، بنرها و پارچه نوشته‌هایی در حمایت از انتفاضه مردم مظلوم فلسطین و سخنان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب درباره این روز را در دست دارند.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی امروز با مشت‌های گره کرده شعارهای الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، هنگام پیروزی ما می‌رسد...آزادی قدس فرا می‌رسد، ما ملّت مسلمان در راه دین فدائیم، بر ضد صهیونیست و بر ضد آمریکاییم، با پرچم ولایت برخیز ای دلاور...نابودی اسرائیل حتمی است ای برادر، سر می‌دهند.

راهپیمایان روز قدس در بروجرد با گذر از خیابان‌های شهدا، آیت الله کاشانی، بحرالعلوم و صفا در پایان در مصلی این شهر به جمع نمازگزاران روزه‌دار می‌پیوندند.

راهپیمایی روز قدس همچنین در شهر اشترینان و شش روستای پرجمعیت شهرستان بروجرد نیز برگزار می‌شود.

 

*پرچم آزادی قدس در دست نصف جهان می‌چرخد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مردم شهید پرور و همیشه در صحنه اصفهان در ساعات ابتدایی مراسم روز جهانی قدس در مسیرهای راهپیمایی حضور یافتند تا دست در دست هم و به صورت متحد و یکپارچه انزجار خود را از رژیم جعلی صهیونیستی و سران کشورهای عربی منطقه در مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی به جهانیان اعلام کنند.

مردم اصفهان با زبان‌های روزه از ساعات اولیه صبح با حضور پر شور و در صفوف به هم فشرده در ابتدای مسیرهای یازده‌گانه منتهی به میدان امام خمینی (ره) آماده حرکت هستند.

مردم در مسیر شماره یک از میدان امام حسین(ع)، تا خیابان سپاه با شعارهای "یا ایها المسلمون؛ اتحدوا اتحدوا" و " مرگ بر اسرائیل" در حال حرکت هستند و به سمت میدان امام خمینی (ره) رهسپار هستند.

همچنین در مسیر شماره دو مردم اصفهان از چهارراه شکرشکن به سمت خیابان حافظ در حال حرکت هستند تا در ادامه مسیر با شعارهای ضد صهیونیستی خود به جمع مردم اصفهان در میعادگاه نمازجمعه بپیوندند.

مسیر شماره سه از مسجدالاقصی به سمت میدان فلسطین تا خیابان استانداری و در ادامه به خیابان سپاه و در نهایت تا میدان امام خمینی (ره)  مملو از جمعیت است به گونه ای که حرکت جمعیت به کندی انجام می شود.

در مسیر شماره چهار شاهد حضور پر شور مردم اصفهان هستیم که از مسجد نورباران به سوی خیابان شریف واقفی و چهارراه نقاشی است که در چهار راه شکرشکن با شعارهای "اتحاد اتحاد" و ضد صهیونیستی و ضد آمریکایی انزجار خود را از کشتار صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی اعلام کردند.

در مسیر شماره پنج که از مسجد الله به سمت میدان احمدآباد و خیابان احمدآباد مشخص شده  با حجم وسیع مردم انقلابی اصفهان مواجه شده به طوری که در خیابان احمدآباد به سمت چهار راه شکرشکن و خیابان حافظ با حضور پر شور مردم روبه‌رو شده است.

همچنین مردم در مسیر شماره شش از مسجد حجت اکبر به سمت خیابان شیخ صدوق و پل فردوسی در حال حرکت هستند که جمعیت بالای مردم در این مسیر نیز نشان از محکومیت و انزجار مردم از اقدامات سران کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی دارد.

گزارش خبرنگار فارس از راهپیمایی مردم اصفهان در مسیر شماره هفت از  حرکت مردم از مسجد الهادی (ع) به سوی میدان انقلاب و چهار باغ عباسی حکایت دارد که با پلاکارد‌ها و شعارهای ضد صهیونیستی در این مسیر به سمت میدان امام حسین (ع) و خیابان سپاه در حال حرکت هستند.

در خیابان حکیم نظامی نیز مردم به صورت پر شور در مسیر راهپیمایی حرکت می‌کنند و مردم روزه دار از خیابان حکیم نظامی و خیابان نظر شرقی به سمت چهارراه نظر و چهارباغ بالا و سی و سه پل به سمت میدان امام (ره)  رهسپار هستند تا در جمع مردم اصفهان شعار آزادی قدس سر دهند.

مردم در خیابان آتشگاه از ابتدای صبح از محله‌های این خیابان به سمت مساجد گورتان و بهارانچی در حال حرکت بودند و در حال حاضر این جمعیت پرشور با شعارهای ضد صهیونیستی به سمت خیابان صارمیه و خیابان طالقانی در حال حرکت هستند تا به خیل پر شور مردم اصفهان در میدان امام (ره) بپیوندند.

آری امروز روز قدس است؛ روزی که شعارهای مردم سراسر ایران و نیز همراهی مسلمانان در اقصی نقاط جهان و آزادی خواهان در هر گوشه از دنیا لرزه بر پیکر جنایتکاران اسرائیل می اندازد. به راستی که امام خمینی (ره) در نهایت بیداری و هوشیاری 30 سال پیش روزی را بنیانگذاری کردن که ما امروز گوشه ای از آثار و برکات آن را در بیداری کشورهای اسلامی و سقوط دیکتاتوران منطقه خاورمیانه مشاهده می کنیم.

 

*مردم ساری در صفوف راهپیمایی روز قدس حضور یافتند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مردم خداجوی ساری همزمان با مردم سراسر کشور در راهپیمایی روز قدس حضور یافتند.

زنان و مردان روزه دار شهرستان ساری مانند سال‌های گذشته در صفوف دشمن‌شکن راهپیمایی روز قدس در حمایت از مردم فلسطین، شرکت کردند.

اقشار و گروه‌های مختلف مردم از زن و مرد، پیر و جوان در صف‌های راهپیمایی روز قدس با مشت‌های گره‌کرده، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند‌.

مردم ساری از میدان شهید قاسمی به سمت خیابان جمهوری، میدان ساعت به سمت میدان شهدا و مصلای جمعه ساری حرکت کردند.

مردم در طول مسیر راهپیمایی شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، امروز روز ذلت آمریکاست پایان اقتدار خودکامه‌هاست، شرط نجات قدس وحدت بود ، ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده، رهبری ملت ما الهی است راه بدون رهبری گمراهی است، ملت ما متحد و یک صداست فریاد دارد مرگ بر آمریکا، مرگ بر آمریکای مردم فریب فریاد مظلومان در زمین است، رهبری راه و رسم مومنان است رهبری خار چشم دشمنان است، این سخن جاوید روح خداست ام الفساد قرن ما آمریکاست، ولایت فقیه اصل دین است محور اتحاد مسلمین است، نبرد ما همیشه پایدار است مبارزه با کفر و استکبار است، امروز روز ذلت آمریکاست، رژیم صهیونیستی رژیم شیطانی است به گفته  خمینی غده  سرطانی است، پیام ما روشن و جاویدان است هرچه بگوید رهبرم همان است، یار امام خمینی پاینده باد رهبر ما خامنه ای زنده باد، با اتحاد ملت فلسطین آزاد گردد قبله  مسلمین را سر دادند.

 

*فارس یکپارچه قدس را فریاد زد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مردم خداجوی استان فارس از ساعاتی پیش از زمان اعلام شده شروع راهپیمایی صبح امروز، در مکان‌های مشخص شده گرد آمدند و دیگر بار فریاد مظلومانه مردم فلسطین را با اعلام همراهی و همگامی، جانانه و مقتدرانه سر دادند.

در شیراز ولایت‌مداران دریادل گردهمایی خود را از میدان امام حسین (ع) آغاز کردند و ساعاتی پیش از شروع با سر دادن شعارهایی در حمایت از قدس شریف، نشان دادند که از تهدیدهای صهیونیست خوار و ذلیل، نه تنها هراسی ندارند بلکه منتظرند تا با کوچک‌ترین اشاره رهبر و مقتدای خود این منشأ‌ فساد بر روی زمین پاک خدا را در کوتاه‌ترین زمان محو کنند و به نابودی برسانند.

راهپیمایی در ساعت 10:30 صبح امروز از میدان امام حسین (ع) آغاز شد و راهپیمایان روزه‌دار در عین حال شدت گرما این میدان را به سمت چهارراه حسینیه 15 خرداد، چهارراه خیرات، چهارراه مشیر، چهار راه پیروزی، بولوار آیت‌الله شهید دستغیب و در نهایت مصلی نماز جمعه شیراز پیمودند و حماسه‌ای دیگر آفریدند

در این راهپیمایی شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، نظامی و انتظامی و اجرایی این شهرستان حضور داشتند و همراه و همگام با اقشار مختلف مردم شعارهای ضد صهیونیستی سر دادند.

در پایان این راهپیمایی قطعنامه‌ این حماسه بزرگ قرائت شد که در آن با اعلام آمادگی کامل در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب، راهپیمایان نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را خواستار شدند.

در دیگر شهرستان‌های فارس نیز نظیر همین راهپیمایی باشکوه برگزار شد و روزه‌داران مومن و خداجوی، با اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین، آزادی قدس شریف را مقتدرانه فریاد زدند.

 

*امواج پرخروش مردم هرمزگان در پهنه خلیج‌فارس / اسرائیل را نابود می‌کنیم

 

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، این شهرستان نیز به عنوان مرکز استان چون همیشه شاهد حضور پرشور مردم در این راهپیمایی عظیم بود.

 

حضور کودکان و نوجوانان در این راهپیمایی همچون سال‌های گذشته چشم‌نواز بود که با در دست داشتن پلاکارد و همچنین مترسک‌هایی نمادین حضور خود را اعلام می‌کردند.

 

یکی از کودکان حاضر در این راهپیمایی که از شدت گرما صورتش قرمز شده بود به خبرنگار فارس گفت: من امروز با وجود این گرما به همراه والدینم آمده‌ام تا به کودکان فلسطینی نشان دهم که آنها تنها نیستند و ما همیشه برای برایشان دعا می‌کنیم و از خدا می‌خواهیم که هیچ کودکی مورد ظلم و ستم واقع نشود.

 

زهرا همین‌طور که عرق از پیشانی خود پاک می‌کرد، افزود: کودکان و نوجوانان فلسطینی باید در بهترین شرایط زندگی کنند اما اسرائیل ظالم فرصت خوب زندگی کردن را از آنها گرفته است و ما تا زمانی که اسرائیل نابود نشود لحظه‌ای آرام نخواهیم نشست و همواره فریاد می‌زنیم مرگ بر اسرائیل.

 

حضور هنرمندان  مطرح هرمزگانی نیز در این راهپیمایی بی‌نظیر بود.

 

مردم با سر دادن شعارهایی همچون مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و ... حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

 

همزمان با مردم بندرعباس مردم شهرستان‌های میناب، حاجی‌آباد، رودان،  بندرلنگه، بندرخمیر، بستک، پارسیان، جاسک و جزایر با حضور خود در این راهپیمایی بار دیگر حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند.

 

*فریاد مرگ بر اسرائیل در گلستان طنین‎انداز شد

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ مردم آگاه و روزه‎دار استان گلستان امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور پرشور و گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس خشم و انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی نشان دادند.

 

پیش از ظهر امروز زن و مرد، پیر و جوان و اقوام مختلف گلستان به خیابان‎ها آمده‎اند تا حماسه‎ای بی‎بدیل از اتحاد مسلمانان را به تصویر بکشند و ثابت کنند مردم مظلوم فلسطین در مبارزه با صهیونیست‎های اشغالگر تنها نیستند.

 

خامنه‌ای رهبر امت ماست - دشمن شیطان بزرگ آمریکاست - یاد امام خمینی پاینده باد - رهبر ما خامنه‌ای زنده باد - روز بزرگ قدس روز دین است - روز قیام و فتح مسلمین است - اهل بصیرت پیرو رهبرند- در راه دین همیشه روشنگرند - رژیم صهیونیستی، جرثومه فساد است- آزادی فلسطین، مرهون اتحاد است از جمله شعارهای شرکت‎کنندگان در راهپیمایی روز قدس استان گلستان بود.

 

گزارش رسیده از شهرهای استان از جمله گنبدکاووس، بندرگز،‌ کردکوی،‌گمیشان، ‌آق‎قلا، علی‎آبادکتول، مینودشت،‌ رامیان،‌ آزادشهر، کلاله، مراوه‎تپه و گالیکش حاکی از آن است که گلستان رنگین‎کمان اقوام کشور از جمله ترکمن، فارس،‌ بلوچ، شاهرودی، کرد و سیستانی با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، الگویی کامل از اتحاد ملی و انسجام اسلامی را به رخ جهانیان کشاندند و با محکوم کردن سیاست‎های استکبار جهانی بر آزادی قدس شریف تاکید کردند.

 

مردم فهیم، ولایت‎مدار و همیشه در صحنه گلستان از میهن اسلامی همچون گذشته با حضور پرشور خود در این راهپیمایی ضمن حمایت قاطع از انتفاضه مردم ستمدیده فلسطین جنایات رژیم صهیونیستی و دسیسه‎های شیطانی استکبار جهانی آمریکا را در سرزمین‎های اشغالی محکوم کردند.

 

* طنین فریاد مرگ بر اسرائیل در لرستان

 

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم آباد، راهپیمایی روز جهانی استکبارستیزی از ساعت 11 صبح امروز در شهرهای خرم‌آباد، بروجرد، ازنا، دورود، الیگودرز، پلدختر، الشتر، دلفان و کوهدشت، دوره چگنی و بخش‌های توابع لرستان به طور همزمان آغاز شد.

 

در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان ده‌ها هزار نفر از مردم استان لرستان با سردادن فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی حمایت خود را از مردم مظلوم و تحت‌ ستم فلسطین اعلام کردند.

 

بنابراین گزارش، محل تجمع راهپیمایان خرم‌آباد در میدان شهدا به سمت مطهری و سه راه اسدآبادی به سمت مصلی الغدیر در حال انجام است.

 

براساس این برنامه محل تجمع مردم شهر بروجرد در میدان قیام به سمت مصلی، دورود میدان فرمانداری به سمت مصلی، ازنا میدان شهید صادقی به سمت مصلی، الیگودرز خیابان طالقانی به سمت مصلی، پلدختر میدان شهید بهشتی به سمت مصلی، کوهدشت خیابان صاحب‌الزمان(عج) به سمت مصلی، سلسله و دلفان میدان امام(ره) به سمت مصلی‌های اعلام شده است.

 

به گزارش خبرنگار ما از استان لرستان مردم شهرهای این استان همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با شرکت در راهپیمایی ضداستکباری روز قدس، حمایت و پشتیبانی همه‌ جانبه خود را از قیام ملت فلسطین و انتفاضه شریف اعلام کردند.

 

در این آیین عبادی ـ سیاسی دانش‌آموزان، دانشجویان، بسیجیان، نظامیان و قشرهای مختلف مردم حضور دارند و در حالی که پلاکاردهایی با مضمون حمایت از مردم فلسطین در دست دارند، انزجار خود را از مستکبران جهان اعلام می‌کنند.

 

راهپیمایان در این مراسم با سردادن شعارهایی نظیر مرگ بر آمریکا، مرگ بر رژیم صهیونیستی و مرگ بر انگلیس، نابودی هرچه سریع‌تر استکبار جهانی و سرکرده اصلی آن یعنی رژیم صهیونیستی جنایتکار را در جهان خواستار شدند و بر ادامه راه شهدای آزادی فلسطین تاکید کردند.

 

همچنین راهپیمایان با حمل تصاویری از رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

 

*پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد / کمک مردم به زلزله‌زدگان و مردم فلسطین

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، راهپیمایی روز قدس مردم زنجان امروز با شکوه فراوان برگزار شد.

 

امسال نیز راهپیمایی روز قدس با حضور باشکوه زنجانی‌ها برگزار و مردم بار دیگر حمایت همیشگی خود را از مردم مظلوم فلسطین به نمایش گذاشتند.

 

مردم زنجان با شعارهای هیهات منا الذلة‌، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا بار دیگر حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دادند.

 

همچنین مردم با شعارهای "زنجانیلار قان ورر انقلابا جان ورر"، "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست" و "ای رهبر آزاده آماده‌ایم، آماده" وفاداری خود را به نظام و انقلاب و تبعیت از رهبر معظم انقلاب اعلام کردند.

 

مردم زنجان با شعار فلسطین به فلسطین بازخواهد گشت و اسرائیل نابود شدنی است مشتی محکم بر دهان رژیم غاصب صهیونیستی زدند.

 

زنجانی‌ها با حمل عکس مقام معظم رهبری و سید حسن نصرالله در کنار هم همبستگی ملت‌ها آزادیخواه را در راستای آزادی فلسطین را به رخ جهانیان کشیدند.

 

راهپیمایی روز قدس در زنجان با حضور پیر و جوان و کودک، استاد و دانشجو، کارگر و کارمند، بازاری و روحانی و ... آحاد مختلف مردم در صفوفی به هم پیوسته فریاد عدالت‌خواهی سر داده و به حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداختند.

 

نکته جالب توجه در راهپیمایی روز قدس زنجان حضور اقشار مختلف فرهنگی شامل معلم و دانش‌آموز با وجود تعطیلی مدارس بود.

 

در پیشاپیش صفوف‌‌ راهپیمایی مردم زنجان، معاون رئیس جمهور، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) و بسیاری از مسئولان استان حضور داشتند.

 

همچنین در راهپیمایی روز قدس زنجانی‌ها پرچم رژیم غاصب صهیونیستی و ام‌الفساد جهان آمریکای جهانخوار به آتش کشیده شد.

 

مردم نوع‌دوست زنجان در علاوه بر راهپیمایی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین به حمایت از مردم مسلمان فلسطین به صورت مالی نیز پرداخته و حضوری باشکوه در پایگاه‌‌های کمک‌رسانی به مردم مظلوم فلسطین داشتند.

 

از دیگر موارد قابل توجه در راهپیمایی روز قدس استقبال مردم نوع‌دوست زنجان از کمک به مردم زلزله زده آذربایجان شرقی است.

 

 

‌گزارش‌های رسیده از دیگر شهرها از جمله بروجرد، پلدختر، کوهدشت، دلفان، سلسله، ازنا، دورود، دوره چگنی و الیگودرز، بخش‌ها و روستاهای استان لرستان حاکی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس است.

 

راهپیمایی روز قدس همزمان در 550 شهر و مرکز استان در سراسر کشور امروز با شعار روز جهانی قدس، بیداری اسلامی، نوید بخش آزادی فلسطین برگزار می‌شود.

 

*غرش مرگ بر صهیونیسم سراسر ایلام را فرا گرفت

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سراسر استان ایلام را در بر گرفته است.

 

مردم همیشه در صحنه و انقلابی استان ایلام در گوشه گوشه این استان با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس انزجار خود را از صهیونیست‌های نژادپرست و استکبار جهانی اعلام کردند.

 

مردم شجاع و مؤمن ایلامی با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بار دیگر انزجار خود را از ددمنشی رژیم صهیونیستی و حامیان او اعلام کردند.

 

حضور حماسی ملت غیور ایران اسلامی و مردم هوشمند و همیشه در صحنه استان ایلام در راهپیمایی روز جهانی قدس ابهت پوشالی رژیم صهیونی و حامیان او را فرو ریخت.

 

روز قدس امسال به یمن لبیک مردم به آرمان‌های امام راحل و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به روز وحشت‌بار و کابوس رژیم صهیونی مبدل کرد.

 

درود و سلام خدا بر شما هم‌استانی‌ها که با این حضور بار دیگر افتخار آفریدید و برگ زرین دیگری از حضور حماسی در تاریخ مقاومت به اثبات رساندید.

 

به گزارش خبرنگاران فارس از استان ایلام، نظیر چنین راهپیمایی باشکوهی از شهرستان‌های شیروان چرداول، ایوان، مهران، دهلران، آبدانان، ملکشاهی و دره‌شهر نیز برپا شده است.

 

*مردم ری شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مردم غیور، ولایی و همیشه در صحنه شهرستان ری همزمان با سراسر کشور با حضور یکپارچه و پرصلابت در راهپیمایی روز جهانی قدس، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و لبیک گویی با بانگ پرخروش رهبر معظم انقلاب، همبستگی و حمایت خود را از مردم ستمدیده فلسطین و سایر ملت‌های آزاده و در بند اعلام کرده و خشم و انزجار خود را از شیطان بزرگ آمریکا و رژیم اشغالگر قدس ابراز کردند.

 

مردم مومن شهرستان ری که با زبان روزه از ساعت‌ها قبل از آغاز راهپیمایی در مسیرهای اعلام شده حضور داشتند با سر دادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» و ... ضمن اعلام انزجار از استکبار جهانی بار دیگر حمایت و پشتیبانی خود از نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری را به رخ جهانیان کشیدند.

 

حضور با شکوه جوانان و نوجوانان از جمله نکات قابل توجه راهپیمایی شهرستان ری بود.

 

همچنین راهپیمایی در بخش‌های کهریزک، حسن‌آباد فشافویه و بخش خاوران شهرستان ری با شکوه هرچه تمام‌تر در حال برگزاری است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، راهپیمایی روز جهانی قدس که از ساعت 10:30 صبح در اردبیل آغاز شده به صحنه خروش اردبیلی‌ها علیه نظام استبدادی و استکباری تبدیل شده به طوری که مردم روزه‌دار این شهر با در دست داشتن پلاکاردها و نمادهائی از مقاومت مردم فلسطین بار دیگر فریاد مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل را سر دادند.

 

در این خروش عظیم و رستاخیز بزرگ همه مردم از پیر و جوان و زن و مرد به خیابان‌ها آمده‌اند و در دفاع از آرمان فلسطین مقدس خشم خود را بر سر صهیونیسم و ایادی کفر بلند کرده‌اند.

 

یکی از شهروندان اردبیلی در اهمیت این حضور باصلابت گفت: استکبار بیش از سه دهه است که با پیروزی انقلاب اسلامی در خماری به سر می‌برد تا شاید چنگال خون‌آلود خود را به سوی منافع ملت‌های مسلمان به ویژه ایران دراز کند اما همیشه با ناکامی این چنگال را عقب کشیده است.

 

علی فرهادی رژیم صهیونیستی را تنها رژیم جعلی در روی کره زمین اعلام کرد که حتی در روی نقشه نیز نمی‌توان نام و سراغی از ماهیت آنها گرفت.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز به که به همراه تمامی فرهنگیان و دانش‌آموزان در راهپیمایی روز قدس حضور یافته است اهمیت حضور را پشتوانه واقعی و دلگرم کننده برای ملت مظلوم فلسطین و جهان اسلام توصیف کرد و اظهار داشت: صهیونیسم و امریکا مسئول تمام جنایات و خونریزی در جهان اسلام هستند.

 

احمد محمودزاده پایان عمر رژیم صهیونیستی  را نزدیک اعلام کرد و گفت: این رژیم در حالی واپسین روزهای حیات نامبارک خود را تجربه می‌کند که هیچ راه نجاتی برای آن به خاطر نیم قرن جنایت بی‌شرمانه وجود ندارد.

 

*مردم اردبیل آرمان قدس شریف را فریاد می‌زنند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، راهپیمائی روز جهانی قدس در اردبیل از خیابان ایستگاه سرعین اردبیل برای برادران و میدان شریعتی به سمت میدان مصلی در حال انجام است و قرار است شرکت کنندگان در این آئین عبادی ـ سیاسی در محل میدان مصلی تجمع شکوهمندی را انجام داده و ب آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی  و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بار دیگر خشم خود را از توطئه‌های رژیم صهیونیستی  نشان دهند.

 

مردم ولایتمدار اردبیل در این مراسم به سخنان رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اردبیل به عنوان سخنران روز قدس گوش فراداده و با قرائت قطعنامه راهپیمایی ختم به مراسم شکوهمند نماز جمعه این هفته اردبیل می‌شود.

 

در سایر شهرستان‌ها نیز از ساعت 11 صبح راهپیمائی آغاز شده است.

 

یکی از جلوه‌های زیبای این حضور برقراری پایگاه‌های کمک و یاری به هموطنان زلزله‌زده اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی است که در خیابان امام اردبیل تصاویری از زلزله مهیب اوایل هفته به نمایش گذاشته شده و صندوق‌هایی نیز برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم تدارک دیده شده است.

 

*فریاد‌های مرگ بر اسرائیل در استان البرز طنین انداز شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، در حال حاضر هزاران نفر در 13 شهر و شهرستان استان البرز از جمله کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان، مشکین‌دشت، مهرشهر، اشتهارد،‌ آسارا، محمدشهر، فردیس و کمالشهر با حضور در این راهپیمایی انزجار و نفرت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنند.

 

راهپیمایان با شعارهایی چون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، فلسطین آزاد است، صهیونیست نابود است، جانم فدای رهبر، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد و ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده،‌ فریاد اعتراض خود را به گوش جهانیان می‌رسانند.

 

همچنین آنها پلاکادرهایی مزین به تصاویر رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره)،‌قدس شریف، مبارزان فلسطینی در دست دارند.

 

همچنین قرار است تا لحظاتی دیگر پرچم‌ رژیم اشغالگر قدس به همراه آدمک‌های سران این رژیم مجعول توسط دانشجویان بسیجی استان البرز به آتش کشیده شود.

 

نکته بسیار مهم در راهپیمایی امسال در سراسر استان البرز و با وجود آنکه زمان زیادی از برگزاری این مراسم نمی‌گذرد،‌ حضور پر معنی نسل‌های سوم و چهارم انقلاب در کنار  خانواده معظم شهدا و ایثارگران است.

 

در میان این جوانان ورزشکاران، هنرمندان، دانشجویان و طلاب حضور دارند.

 

هم اکنون تعدادی از جانبازان و آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس در صف نخست راهپیمایی حضور داشته و با فریادهای مرگ بر ضد ولایت فقیه بار دیگر پیمان خود با ولایت را تجدید کردند.

 

تعدادی از این جانبازان ولایت، از ناحیه هر دو پا مجروح شده و یا دچار ضایعه نخایی هستند، اما با تجهیزاتی مانند ویلچیر در راهپیمایی شرکت کرده تا عزم و اراده آهنین خود برای تحقق آرمان‌ها و اصول انقلاب را بار دیگر به اثبات برسانند.

 

*بانگ مرگ بر اسرائیل در خوزستان طنین‌انداز شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شمال خوزستان مردم روزه‌دار و خداجوی شهرهای مختلف استان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان گرد هم آمدند تا بار دیگر اتحاد و اراده امت اسلامی برای حمایت از آرمان قدس و فلسطین را به نمایش بگذارند.

 

در شهرهای دزفول، شوشتر، شوش، اندیمشک، ایذه، هفتکل، باغملک، بستان، رامشیر، رامهرمز و... راهپیمایی مردم از دقایقی پیش آغاز شده و مردم آمده‌اند تا نمایش خیره کننده از عزم و اراده پولادین خود در حمایت از آرمان قدس شریف و انتفاضه ملت مظلوم فلسطین و نابودی رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی و بیزاری از جبهه استکبار و نظام سلطه و حامیان صهیونیسم بین الملل را رقم بزنند.

 

مسئولان عالی رتبه شهرهای استان، ائمه جمعه و جماعات، فرماندهان نظامی و انتظامی، اقشار مختلف مردمی، جامعه فرهنگیان و بسیجیان و ورزشکاران و... با لبیک به ندای ولی امر مسلمین در پیشاپیش راهپیمایی کنندگان در مسیرهای تعیین شده حضور دارند.

 

راهپیمایان با مشت‌های گره کرده در هوای بسیار گرم خوزستان با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «پایان لحظه‌های غمگین رسید روز رهایی فلسطین رسید»، «هیهات من الذله»، «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن»، «شکوه ایمان ما ولایت فقیه است سلسله جنبان ما ولایت فقیه است» و.... حمایت خود را از جبهه مقاومت اسلامی و مردم مسلمان فلسطین به نمایش گذاشتند.

 

آنان همچنین ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان بی‌دفاع می‌انمار که یادآور جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین است از سازمان‌های بین المللی خواستند با شکستن سکوت خود مانع ادامه رفتارهای وحشیانه علیه حقوق بشر شوند.

 

راهپیمایی روز جهانی قدس در اهواز، مرکز استان خوزستان نیز ساعت 11:30  آغاز می‌شود و از مسجد جزایری در خیابان امام خمینی به سمت مصلی ادامه می‌یابد.

 

* آغاز خروش مردم قم درراهپیمایی روز قدس

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم راهپیمایان روزه‌دار قمی که از ساعت 10 صبح امروز با در دست داشتن پلاکاردهایی حاوی اعلام انزجار از استکبار در میدان شهید مطهری این شهر تجمع کرده بودند، با سر دادن شعارهای هماهنگ مسیر میدان مطهری تا حرم حضرت معصومه(س) را طی می‌کنند.

 

روزه‌داران هم‌اکنون در خیابان اراک در حال طی کردن مسیر هستند و با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس»، انزجار خود را از سیاست‌های خصمانه استکبار اعلام و با سر دادن شعار «مرگ بر ضد ولایت فقیه» بر تبعیت از ولی فقیه زمان تاکید می‌کنند.

 

راهپیمایان همچنین پلاکاردهایی با عناوین «اسرائیل باید از بین برود»، «روز قدس، روز اسلام است»، «مسئله فلسطین، نخستین مسئله اسلام است» و «قدس متعلق به همه مسلمین است» با آرمان‌های امام راحل تجدید بیعت کرده و حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.

 

* خیابان‌های جنوب خوزستان زنگین‌کمان آزادی خاک فلسطین

 

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب خوزستان، مردم همیشه در صحنه شهرهای آبادان، خرمشهر، اروندکنار، چوئبده، مینوشهر، بهبهان، ماهشهر، هندیجان و آغاجاری با گام‌های پرتوان و فریادهای دشمن‌شکن برای حضور در راهپیمایی روز قدس به خیابان‌ها آمدند.

 

خیابان‌های شهرهای جنوب خوزستان امروز در شکوه این حضور مقتدرانه شهروندان روزه‌دار خوزستانی به صدا درآمده و هم‌نوا به شهروندان فریاد آزادی قدس شریف را سر داده است.

 

مردم این دیار در آستانه عید سعید فطر و برای شادی روح ارواح طیبه شهدای اسلام و رهبر کبیر انقلاب بار دیگر برای تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران مسیر راهپیمایی شهرهای مختلف جنوب خوزستان را با پرچم‌ها و پلاکاردهای خود به رنگین‌کمان آزادی خاک فلسطین تبدیل کردند.

 

* درخت‌های زیتون سرزمین فلسطین تنها نیستند

 

حسین نوجوان 15 ساله آبادانی با در دست داشتن شاخه‌ای از یک درخت زیتون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص این روز اظهار کرد: من می‌خواهم با حضور خود در این روز به صهیونیسم‌ها و حامیان خونخوار آنها نشان دهم که نوجوانان فلسطینی برای آبیاری درخت سبز آزادی، زیتون پر شاخ برگ تنها نیستند و ما با فریادهای بی‌دریغ خود آنها را تنها نمی‌گذاریم.

 

* از هیچ فداکاری دریغ نمی‌کنیم

 

میلاد جوان ورزشکار خرمشهری با لباس سفید ورزشی تکواندو و مشت‌های گره کرده در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص این حضور گفت: تن‌ها و سرهای ما در خدمت راه بی‌پایان آزادی و انقلاب همه ملت‌های آزاده جهان آماده است.

 

وی افزود: همه مستکبران غربی به خصوص صهیونیسم‌های دیوصفت بدانند جوانان ایران اسلامی تا افق بی‌نهایت آزادی و پشتیبانی از مسلمانان فلسطین برای رهایی قدس و خونخواهی شهدای این سرزمین از هیچ فداکاری دریغ نمی‌کنند.

 

* عشق؛ کوچک و بزرگ ندارد

 

خانم 50 ساله اروندکناری با در دست داشتن پرچم "لبیک یا خامنه‌ای" در خصوص حضورش در گرمای سوزنده آفتاب اروندکنار و روزه‌داری اظهار کرد: مردم این مرز و بوم در همه عرصه‌های تاریخی انقلاب اسلامی ایران نشان داده‌اند که عشق به پیر عرصه‌های مبارزه با استکبار جهانی امام خمینی (ره) و جانشین برحقش امام خامنه‌ای، گرما و سرما، شب و روز، پیر و جوان، ایرانی و پاکستانی، فلسطینی و فرانسوی نمی‌شناسد.

 

وی ادامه داد: من به‌عنوان یک زن مسلمان در چنین روزی چگونه می‌توانم در خانه بمانم در حالی‌‌که زنان فلسطینی و سوری آواره خیابان‌ها بوده و برای مبارزه با مستکبران صهیونیستی و تروریست‌های غربی اسلحه به دست گرفته و راهی کوچه پس کوچه‌های کشورشان می‌شوند!

 

این شهروند اروندکناری تصریح کرد: آزادی و رسیدن به آن برای همه مردمان جهان به خصوص مسلمانان، آرمانی پایدار و همیشگی است.

 

در ادامه این حضور مردم مناطق جنوب خوزستان با شعارهای "مرگ بر اسرائیل"، "زنده باد فلسطین"، "سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن" و ..... حمایت خود را از جبهه مقاومت مسلمانان فلسطین نشان دادند.

 

ائمه جمعه، فرمانداران، رؤسای دستگاه‌های اجرایی، طلاب، سران قبائل و عشایر جنوب خوزستان، دانش‌آموزان، ورزشکاران، معلمان، اعضای صنوف مختلف و همه آحاد مردم مناطق جنوب خوزستان در صفوف به هم پیوسته و مقتدر در این راهپیمایی حاضر شدند.

 

شهروندان خوزستانی همچنین از مجامع بین‌المللی خواستند که با حمایت از مسلمانان فلسطین، سوریه، بحرین و میانمار نشان دهند که شعارهای حقوق بشری آنان پوچ و توخالی نیست.

 

امسال راهپیمایی روز قدس با حادثه اخیر زلزله خطه آذربایجان گره خورده و داغ تازه‌ای علاوه بر جنایت‌های مستکبران بر پیکر امت اسلامی ایران وارد کرده است.

 

*تلألوی حضور کرمانیان در روز قدس

 

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مردمان کویر سپیده دم را به عشق آغاز حضوری دوباره به صبح گذرانده‌اند و اکنون ساعت‌هاست که منتظر شوری حماسه انگیزند تا حضورشان را بر جای جای پهنه هستی به تماشا بگذارند.

 

اکنون شمارش معکوس حضوری وصف‌انگیز آغاز شده، تیک تاک ساعت‌ها با ضربان قلب‌ها هماهنگ شده، تا لحظاتی دیگر‌ دیار کریمان به جهانیان خواهد فهماند‌ که ‌خون سرخ شهیدان وطن در تار و پود وجود این ملت در خروش است.

 

پنج ، چهار ، سه ، دو ، یک

 

اینجا ایران است، اینجا دیار کریمان، اینجا خروش ملت، اینجا حضور پرشور، اینجا رویای صادقانه، آنچه موج می‌زند عشق است و عشق و عشق.

 

راستی، تو از کدامین دیاری که اینگونه حماسه‌آفرینی می‌کنی، نامت چیست که اینگونه بی‌پروا « نه شرقی‌، نه غربی‌، جمهوری اسلامی » را  فریاد می‌زنی.

 

ای کاش‌ تمام ملت‌ها فریاد تو را بشنوند، فریاد تو، فریاد رهایی از ظلم است، می‌گویند دیروزترهای دیروز، فریاد تو، لرزه بر اندام کفر انداخته، می‌گویند فریاد تو شب تار را از این شهر فراری داده، می‌گویند فریاد تو خلاصه همه خوبی‌ها است.

 

پس ای مردمان من‌، دیار کریمان‌، بخروشید که خروشتان دریای جوشانی از بصیرت‌، ایثار‌، جهاد‌ و شهادت را برایمان به ارمغان می‌آورد‌، بخروشید که دیروزترهای دیروز، همین خروش ما را به پله‌های ترقی رساند.

 

و اما اکنون...

 

صدای «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند، مگر امت بمیرد، علی تنها بماند» سکوت جهانیان را در هم می‌شکند، می‌رود تا خواب دشمنان فریب خورده را برهم بزند‌، می‌رود تا چشم‌های بسته استبداد را بیدار کند.

 

راستی یادت نرود‌، این صدای ایران من است‌، این صدای مردمان کویری من است، این صدای‌ صورت‌های آفتاب خورده ‌مردمان من است که اینگونه فریاد می‌زنند.

 

آری‌، مشت‌های پینه بسته‌شان‌، گره خورده تا بگویند «‌آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند».

 

اینجا همه هستند، پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ، همه با مشت‌هایی گره کرده آمده‌اند تا بگویند برای وجب وجب این سرزمین چه خون‌ها که ریخته نشده‌، پس ای استکبار بدان، ایران همیشه زنده است و مردمان کویر من همیشه در صحنه‌اند.

 

*حضور با شکوه روزه‌داران زنجانی در راهپیمایی روز قدس

 

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مسیر راهپیمایی روز قدس امسال مردم زنجان از فلکه کوچه‌ مشکی به سوی مصلای خاتم‌الانبیای شهر زنجان است.

راهپیمایی روز قدس امسال مردم زنجان با حضور حجت‌الاسلام تاج‌الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار می‌شود.

به دلیل تغییر محل راهپیمایی مردم زنجان از امامزاده سید ابراهیم (ع) به مصلای خاتم‌الانبیاء، محدودیت‌های ترافیکی جدیدی در سال جاری اعمال می‌شود.

بنا بر اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی تردد وسائل نقلیه در خیابان کوچه‌مشکی و ضلع شرقی میدان قائم تا تقاطع میدان رسل و خیابان‌های اصلی و فرعی منتهی به این مسیر، میدان دارالقرآن تا میدان رسل و میدان رسل تا میدان تربیت ممنوع است.

پلیس از مردم خواسته تا از پارک خودرو در مسیرهای اعلامی خودداری کنند چراکه در صورت توقف، خودروهای پارک شده در این مسیر به وسیله جرثقیل به پارکینگ انتقال داده می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول