اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار ایلام:

موضوع فلسطین آزمونی برای ملت‌های آزادیخواه جهان است

خبرگزاری فارس: استاندار ایلام گفت: موضوع فلسطین آزمونی برای ملت‌های آزادیخواه جهان است.

موضوع فلسطین آزمونی برای ملت‌های آزادیخواه جهان است

مجتبی اعلایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: موضوع فلسطین و مردم آن از جدی‌ترین رویدادهای بین‌المللی و میدان آزمون برای کشورها، دولت‌های مختلف، سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و افکار عمومی ملت‌های آزاده و با وجدان در جهان است.

وی ادامه داد: قطعا جامعه جهانی در برابر این آزمون با وجود شعارهای مکرر دفاع از حقوق انسان‌ها شرمسار و سرافکنده است.

این مسئول اضافه کرد: اکثر کشورهای دنیا به ویژه برخی دولت‌های عرب در برابر جنایات اسرائیل و نسل‌کشی این رژیم سفاک با سیاست سکوت عملا ملت فلسطین را تنها گذاشته و یا مانند کشورهای آمریکایی و اروپایی رسماً و به صورت آشکار از جنایات رژیم نژادپرست و خون آشام و سفاک اسرائیل حمایت کردند.

اعلایی تصریح کرد: سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد و عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در آن یعنی شورای امنیت به دلیل نفوذ و اعمال قدرت و فشارهای کشوهای غربی به ویژه آمریکا هیچ اقدامی برای جلوگیری از جنایات فراوان اسرائیل و محکومیت آن نکرده است بلکه با سکوت خود عملا جنایتکاران صهیونیست را در جنایت و آدم‌کشی تأیید کرده و با این وضع انگیزه ورود به مسئله فلسطین را ندارد.

استاندار ایلام گفت: اما ابتکار عملی امام راحل در اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس قضیه فلسطین را به موضوعی همیشه زنده در روح و جان اندیشه مسلمانان جهان بلکه جامعه انسانی تبدیل کرد.

وی ادامه داد: انگیزه امام راحل از این نامگذاری این بود که بیت‌المقدس باید اصلی‌ترین محور اتحاد اسلامی و همبستگی همه مسلمانان تبدیل شود.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول