اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب:

آمریکایی‌ها در استراتژی خود در عراق با شکست مواجه شدند

خبرگزاری فارس: مشاور عالی رهبر معظم انقلاب گفت: آمریکایی‌ها در استراتژی خود در عراق با شکست مواجه شدند.

آمریکایی‌ها در استراتژی خود در عراق با شکست مواجه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار سرلشگر یحیی رحیم‌صفوی در جمع مردم اصفهان در روز جهانی قدس با بیان اینکه جهانیان شاهد  حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی روز قدس هستند، اظهار کرد: روز جهانی قدس صحنه شکوهمند اراده و عزت ملت ایران برای همبستگی با مسلمانان مظلوم فلسطین است.

وی به راهبرد امام خمینی(ره) در نام‌گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس اشاره و بیان کرد: روز قدس آینه تمام نمای ظلم‌ستیزی و عدالتخواهی است و مردم در مواقع مختلف سیاسی و وفاداری خود را به آرمان‌های نظام و فلسطین نشان دادند.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با اشاره به  شرایط اجتماعی و سیاسی در منطقه و با طرح این سئوال که آیا شرایط اجتماعی و اقتصادی منطقه به نفع رژیم صهیونیستی پیش می‌رود، تصریح کرد: شرایط حال حاضر نشان‌دهنده زوال و نابودی این رژیم در منطقه است.

وی به سقوط دولت‌های دیکتاتور در منطقه شمال افریقا و جنوب غربی آسیا اشاره و بیان کرد: در حال حاضر نظام‌های وابسته به غرب و آمریکا در حال تغییر است.

صفوی با اشاره به وضعیت نظامی و سیاسی آمریکا در منطقه گفت: آمریکا پس از گذشت 9 سال  از اشغال عراق و متحمل شدن هزینه‌های بالا و کشته شدن 5 هزار نظامی مجبور به عقب‌نشینی از این کشور شده است و باید گفت آنها در استراتژی خود با شکست مواجه شدند.

وی با بیان اینکه آمریکا در حال حاضر 150 هزار نیروی نظامی در افغانستان دارد، گفت: آینده آمریکا همچون سرنوشت روسیه در افغانستان است و با دادن تلفات نظامی و همچنین با بر جای گذاشتن هزینه‌ها زیاد و بحران اقتصادی و سیاسی  مجبور به ترک عراق و افغانستان  خواهد شد.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب ادامه داد: امروز آمریکایی‌ها با حضور در منطقه و حمایت از حکومت‌هایی نظیر رژیم بحرین در کشتار مردم این کشور مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با فشارهای سیاسی و اقتصادی بر ملت ایران درصددند تا به انقلاب اسلامی ضربه وارد کنند، تصریح کرد: مردم با بصیرت ایران اسلامی با حضور در تمام عرصه‌های حساس و با به کارگیری اقتصاد مقاومتی تمامی نقشه‌های آمریکا را نقش بر آب می‌کنند و پرچم این انقلاب را به صاحب اصلی آن یعنی حضرت مهدی(عج) می‌رسانند.

‌صفوی به استراتژیِ سیاسی آمریکا و پول‌های میلیاردی تعدادی از کشورهای عربی و ترکیه علیه سوریه به عنوان محور مقاومت در منطقه اشاره و اظهار کرد: این استراتژیک با بصیرت مسلمین جهان  با شکست مواجه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر رژیم صهیونیستی با بحران‌های داخلی و خارجی مواجه است، تصریح کرد: در حال حاضر رژیم صهیونیستی با بحران قومیتی مواجه شده است و نداشتن قانون اساسی و اختلافات شدید داخلی این رژیم را به سراشیبی اضمحلال سوق داده است.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب ادامه داد: این رژیم هنوز به درستی مشخص نکرده اساس شکل‌گیری اسرائیل برای یهودیان داخل سرزمین‌های اشغالی است یا یهودیان خارج از این اراضی را نیز شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه 16 تا 18 میلیون یهودی در سر تا سر جهان زندگی می‌کنند، تصریح کرد: از این تعداد 6 میلیون یهودی در امریکا و 5 میلیون نیز در سرزمین‌های اشغالی و مابقی نیز در سراسر دنیا زندگی می‌کنند، اما این رژیم پس از گذشت 60 سال هنوز فاقد مرزهای رسمی است و آنهایی که روزی آرزوی از نیل تا فرات را در سر می‌پروراندند در حال حاضر با مشکلات فراوان داخلی مواجه شده‌اند.

‌صفوی ادامه داد: در حال حاضر یهودیانی که از آمریکا به این کشور مهاجرت کرده‌اند با یهودیانی که از آفریقا آمده‌اند به شدت اختلاف دارند و این رژیم برای یهودیان افریقا‌یی شغل و کاری فراهم نمی‌کند.

وی افزایش جمعیت فلسطینیان را در یک دهه آینده را به عنوان یکی از بحران‌های حال حاضر رژیم صهیونیستی دانست و گفت: میانگین رشد جمعیتی یهودیان اسرائیلی در حال حاضر 1.7 در سال است در صورتیکه که میانگین رشد جمعیت فلسطینیان بیش از 2.7 است و این به این معناست که به زودی جمعیت فلسطینیان با جمعیت صهیونیست‌ها برابری خواهد کرد و در طی یک دهه آینده افزایش پیدا می‌کند.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 6 میلیون نفر فلسطینی آواره در کشورهای سوریه و اردن و کشورهای دیگر زندگی می‌کنند، گفت: تمامی این جمعیت با روحیه و امید بازگشت به فلسطین منتظر حوادث آینده هستند.

وی کمبود منابع انرژی را از دیگر مشکلات اساسی رژیم صهیونیستی دانست و گفت: در حال حاضر این رژِیم با بحران آب مواجه است و بسیاری از کمک‌ها از اروپا و به دلیل کم شدن سرمایه گذاری با بحران بیکاری و اقتصادی مواجه شده است.

صفوی با بیان اینکه وعده‌های الهی در قرآن و سنت الهی نوید پیروزی مسلمین بر کفار را می‌دهد، گفت: راهپیمایی در روز قدس فرصتی برای اتحاد مسلمین برای آزادی فلسطین و قدس شریف است.

وی افزود: کشورهای شمال افریقا و جنوب غربی آسیا به یاری مسلمانان جهان از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته‌اند که پیام امید بخش رهبری همانند مشعل روشن‌بخش در جهان اسلام و روحیه جهاد برای فلسطینیان را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول