اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باری دیگر، حماسه‌ای پرشورتر

خیابان‌های جنوب خوزستان، رنگین‌کمان آزادی خاک فلسطین

خبرگزاری فارس: همزمان با مسلمانان سراسر جهان و ایران اسلامی سیل خروشان مردم جنوب خوزستان، برای راهپیمایی روز قدس در خیابان‌های شهرهای مختلف این منطقه جاری شد.

خیابان‌های جنوب خوزستان، رنگین‌کمان آزادی خاک فلسطین

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب خوزستان، مردم همیشه در صحنه شهرهای آبادان، خرمشهر، اروندکنار، چوئبده، مینوشهر، بهبهان، ماهشهر، هندیجان و آغاجاری با گام‌های پرتوان و فریادهای دشمن‌شکن برای حضور در راهپیمایی روز قدس به خیابان‌ها آمدند.

خیابان‌های شهرهای جنوب خوزستان امروز در شکوه این حضور مقتدرانه شهروندان روزه‌دار خوزستانی به صدا درآمده و هم‌نوا به شهروندان فریاد آزادی قدس شریف را سر داده است.

مردم این دیار در آستانه عید سعید فطر و برای شادی روح ارواح طیبه شهدای اسلام و رهبر کبیر انقلاب بار دیگر برای تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران مسیر راهپیمایی شهرهای مختلف جنوب خوزستان را با پرچم‌ها و پلاکاردهای خود به رنگین‌کمان آزادی خاک فلسطین تبدیل کردند.

* درخت‌های زیتون سرزمین فلسطین تنها نیستند

حسین نوجوان 15 ساله آبادانی با در دست داشتن شاخه‌ای از یک درخت زیتون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص این روز اظهار کرد: من می‌خواهم با حضور خود در این روز به صهیونیسم‌ها و حامیان خونخوار آنها نشان دهم که نوجوانان فلسطینی برای آبیاری درخت سبز آزادی، زیتون پر شاخ برگ تنها نیستند و ما با فریادهای بی‌دریغ خود آنها را تنها نمی‌گذاریم.

* از هیچ فداکاری دریغ نمی‌کنیم

میلاد جوان ورزشکار خرمشهری با لباس سفید ورزشی تکواندو و مشت‌های گره کرده در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص این حضور گفت: تن‌ها و سرهای ما در خدمت راه بی‌پایان آزادی و انقلاب همه ملت‌های آزاده جهان آماده است.

وی افزود: همه مستکبران غربی به خصوص صهیونیسم‌های دیوصفت بدانند جوانان ایران اسلامی تا افق بی‌نهایت آزادی و پشتیبانی از مسلمانان فلسطین برای رهایی قدس و خونخواهی شهدای این سرزمین از هیچ فداکاری دریغ نمی‌کنند.

* عشق؛ کوچک و بزرگ ندارد

خانم 50 ساله اروندکناری با در دست داشتن پرچم "لبیک یا خامنه‌ای" در خصوص حضورش در گرمای سوزنده آفتاب اروندکنار و روزه‌داری اظهار کرد: مردم این مرز و بوم در همه عرصه‌های تاریخی انقلاب اسلامی ایران نشان داده‌اند که عشق به پیر عرصه‌های مبارزه با استکبار جهانی امام خمینی (ره) و جانشین برحقش امام خامنه‌ای، گرما و سرما، شب و روز، پیر و جوان، ایرانی و پاکستانی، فلسطینی و فرانسوی نمی‌شناسد.

وی ادامه داد: من به‌عنوان یک زن مسلمان در چنین روزی چگونه می‌توانم در خانه بمانم در حالی‌‌که زنان فلسطینی و سوری آواره خیابان‌ها بوده و برای مبارزه با مستکبران صهیونیستی و تروریست‌های غربی اسلحه به دست گرفته و راهی کوچه پس کوچه‌های کشورشان می‌شوند!

این شهروند اروندکناری تصریح کرد: آزادی و رسیدن به آن برای همه مردمان جهان به خصوص مسلمانان، آرمانی پایدار و همیشگی است.

در ادامه این حضور مردم مناطق جنوب خوزستان با شعارهای "مرگ بر اسرائیل"، "زنده باد فلسطین"، "سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن" و ..... حمایت خود را از جبهه مقاومت مسلمانان فلسطین نشان دادند.

ائمه جمعه، فرمانداران، رؤسای دستگاه‌های اجرایی، طلاب، سران قبائل و عشایر جنوب خوزستان، دانش‌آموزان، ورزشکاران، معلمان، اعضای صنوف مختلف و همه آحاد مردم مناطق جنوب خوزستان در صفوف به هم پیوسته و مقتدر در این راهپیمایی حاضر شدند.

شهروندان خوزستانی همچنین از مجامع بین‌المللی خواستند که با حمایت از مسلمانان فلسطین، سوریه، بحرین و میانمار نشان دهند که شعارهای حقوق بشری آنان پوچ و توخالی نیست.

امسال راهپیمایی روز قدس با حادثه اخیر زلزله خطه آذربایجان گره خورده و داغ تازه‌ای علاوه بر جنایت‌های مستکبران بر پیکر امت اسلامی ایران وارد کرده است.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول