اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همگام با نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد ـ 43

غفاری: امروز مرزهای نظام اسلامی ایران در فلسطین تعریف می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی گفت: امروز مرزهای نظام جمهوری اسلامی ایران در فلسطین تعریف می‌شود.

غفاری: امروز مرزهای نظام اسلامی ایران در فلسطین تعریف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری امروز در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری فارس در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد، با اشاره به اهمیت و جایگاه روز قدس اظهار داشت: قدس و فلسطین برای ما در ابتدا موضوعی انسانی است. چراکه از سال 1917 تا 1948 بخشی از فلسطین مظلوم و مسلمان اشغال شد و در سال 1967 نیز تعداد بی‌شماری از مردم این کشور آواره شدند و زندگی آن ها نابود شد.

وی افزود: به لحاظ انسانی همانطور که در دین ما فرمان داده شده می‌بایست به آنها کمک کرده و از آنها دفاع کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی در ادامه فلسطین را موضوعی دینی و سیاسی برای کشور دانست و خاطر نشان کرد: از این حیث برای ما موضوعی دینی محسوب می‌شود که آنها برادران دینی ما و برادران معتقد به ولایت اهل بیت هستند؛ مردم فلسطین مسلمانانی هستند که سال‌های متوالی به آنها ظلم می‌شود و در همین راستا باید به مردم این کشور کمک کنیم چرا که بنا بر فتوای علمای شیعه و سنی دفاع از آنها بر ما واجب است.

وی تصریح کرد: همچنین از نظر سیاسی، دشمن امروز به دنبال تغییر چهره منطقه و ایجاد خاورمیانه‌ا‌ی جدید است و اسرائیل و آمریکا امروز به طور جدی به دنبال تحقق این اهداف هستند بنابراین این موضوع با حیات هر یک از کشورهای ما ارتباط و بستگی دارد و ما قطعاً نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

غفاری در ادامه موضوع فلسطین را موضوعی امنیتی و برای کشور دانست و با بیان این که موضوع قدس و فلسطین مربوط به منافع ملی و امنیت ملی کشور می‌شود، یادآور شد: امروز مرزهای دفاع از اسلام، ارزش‌ها، انقلاب و مرزهای دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران درکشورهایی چون غزه و کرانه غربی رود اردن تعریف می‌شود و امروز مرزهای ایران در این کشورها است.

وی افزود: همه کشورهای دنیا در قرن نوزدهم و بیستم تلاش کردند که جنگ‌های حلقه‌ای و قلعه‌ای را به جنگ‌های منطقه‌ای و دوره‌ای تبدیل کنند، به عبارتی دیگر تلاش کردند که مرز کشور خود را در بیرون از کشور خود تعریف کنند لذا در این راستا مرزهای نظام جمهوری اسلامی ایران هم امروز در فلسطین تعریف می‌شود.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول