اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید

15 هزار دانش‌آموز زنجانی وارد پایه ششم ابتدایی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به آغاز اجرای سند تحول بنیادین در سطح کشور گفت: با اجرای این سند 15 هزار دانش‌آموز زنجانی تحصیلات خود را در پایه ششم ابتدایی آغاز می‌کنند.

15 هزار دانش‌آموز زنجانی وارد پایه ششم ابتدایی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری نخستین محور تحول این سند عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به استقرار پایه ششم ابتدایی در مدارس کشور افزود: سال جاری نخستین سال استقرار نظام آموزشی 6ـ 3ـ 3 در کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه همه کارهای لازم برای اجرای سند تحول آموزش و پرورش در سطح استان زنجان انجام شده است، تصریح کرد: اجرای این سند بدون هیچ دغدغه‌ای در سطح استان آغاز می‌شود.

وی تعداد دانش‌آموزان استان زنجان را 177 هزار نفر اعلام و اضافه کرد: مدارس استان زنجان آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس را دارند.

نظری با اشاره به اضافه شدن پایه ششم ابتدایی به مقطع ابتدایی کشور ادامه داد: در سال تحصیلی پیش رو 88 هزار دانش‌آموز در مدارس مقطع ابتدایی استان زنجان مشغول تحصیل می‌شوند.

وی آغاز استقرار پایه ششم ابتدایی را مرهون فراهم‌کردن سه مولفه اعلام کرد و گفت: فضاهای آموزشی، نیروی انسانی و محتوای کتاب‌ها، سه مولفه لازم برای آغاز استقرار پایه ششم ابتدایی هستند که هر سه آماده شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به آغاز ارائه آموزش‌های لازم به 2 هزار نفر از معلمان سطح استان زنجان اضافه کرد: آنها در حال گذراندن دوره‌های آموزشی ضمن خدمت هستند، ضمن اینکه نرم‌افزارهای لازم نیز در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کتاب‌های پایه ششم ابتدایی نیز در حال در اختیار معلمان تربیت شده برای این پایه قرار گرفته است.

نظری آغاز اجرای بخش نخست تحول بنیادین در آموزش و پرورش را یکی از زیبایی‌های سال تحصیلی پیش رو اعلام کرد.

وی تصریح کرد: تعداد دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی استان زنجان 15 هزار نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در پاسخ به سؤالی در مورد معلمان تدریس‌کننده پایه ششم ابتدایی گفت: هر چند معلمان داوطلبی از دوره راهنمایی برای تدریس در پایه ششم حضور دارند ولی اکثریت معلمان این پایه از مقطع راهنمایی هستند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد شکایت‌ها از تخلفات ثبت‌نام‌ دانش‌آموزان ضمن تاکید بر اعلام آمادگی واحد ارزیابی برای دریافت و رسیدگی به شکایت‌های مردمی گفت: در استان زنجان تخلفات برجسته‌ای در امور مربوط به ثبت نام به مانند سایر استان‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول