اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

709 کلاس درس میزبان دانش‌‎آموزان پایه ششم ابتدایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: با اضافه شدن مقطع ششم ابتدایی، در مجموع 709 کلاس درس به مجموعه کلاس‌های ابتدایی این استان اضافه خواهد شد.

709 کلاس درس میزبان دانش‌‎آموزان پایه ششم ابتدایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حبیب نیکخو بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‎های جمعی در این استان با تشریح برنامه‎های آموزش و پرورش در سال تحصیلی 91-92 اظهار داشت: در سال‌جاری سند طرح تحول بنیادی آموزش و پرورش مصوب و به تمام استان‌ها ابلاغ شد، اجرایی شدن این سند الزامات و اقداماتی دارد که باید در سال‌جاری مبنای برنامه‌ریزی آموزش و پرورش قرار بگیرد.

وی افزود: نخستین گام قرائت سند بود تا با اجرایی شدن آن 15 هزار نفر تحت آموزش قرار بگیرند، در سیستم مجازی متن سند در اختیار همکاران قرار گرفته و از تمام رده‌های آموزشی و اداری آزمون برگزار خواهد شد.

نیکخو مهم‌ترین اقدام سال تحصیلی 92-91 را استقرار پایه ششم ابتدایی برشمرد و گفت: استان چهارمحال و بختیاری نیز همگام با سایر استان‌های کشور در سال تحصیلی جاری پایه ششم ابتدایی را برگزار خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در مجموع 709 کلاس درس به مجموعه کلاس‌های ابتدایی این استان اضافه خواهد شد، گفت: از نظر فضای فیزیکی برای افزودن پایه ششم امسال هیچ مشکلی نداریم.

وی مجموعه نیروهای مورد نیاز برای آموزش پایه ششم ابتدایی را 670 نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه در دو پایه ابتدایی محتوای آموزشی تغییر کرده است نیاز به آموزش‌های ضمن خدمت داریم که این دوره‌ها از 15 تیر برای معلمان مربوطه برگزار خواهد شد.

نیکخو ادامه داد: معلمان دوره مخصوص پایه‌گذاری کتاب‌های جدید را خواهند دید و از اول مهر آماده حضور در کلاس خواهند شد.

وی تعداد معلمان پایه ششم را افزون بر یک‌هزار و 906 نفر اعلام کرد و گفت: همکاران دوره‌های مختلف تحصیلی و دانش‌آموزان با ارائه 72 هزار بروشور توزیع شده آماده پذیرش تغییرات جدید هستند.

نیکخو ادامه داد: برگزاری 738 نشست تخصصی با گروه‌های مربوطه به‌منظور آشنایی با تغییرات جدید و آموزش ضمن خدمت معلمان در 2 هزار و 302 ساعت آموزش جزء به جزء از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول