اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:

700 کلاس درس برای پایه ششم ابتدایی در یزد در نظر گرفته شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: 700 کلاس درس برای پایه ششم ابتدایی در یزد در نظر گرفته شد.

700 کلاس درس برای پایه ششم ابتدایی در یزد در نظر گرفته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدکاظم رحیمی‌نژاد در نشست معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد و مدیران مراکز علمی و مراکز آموزش عالی استان یزد با خبرنگاران اظهار داشت: آموزش و پرورش با رویکرد تفکر علمی و جهاد قرآنی سال تحصیلی آینده را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: از جمله اقداماتی که در چند سال اخیر در بحث قرآنی انجام شد، بحث نهضت ملی حفظ قرآن و ایجاد مدارس قرآنی بود.در طرح نهضت ملی حفظ قرآن بیش از 46 هزار نفر از دانش‌آموزان استان یزد شرکت کردند و یزد رتبه دوم اجرای این طرح را در سطح کشور از آن خود کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: امسال مدارس قرآنی در مقطع ابتدایی با هدف حاکم کردن روحیه قرآنی در مدارس استان یزد راه‌اندازی می‌شود به نحوی که در مرکز استان و سه شهرستان دیگر هر کدام دو مدرسه شامل یک مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه و در سایر شهرستان‌های استان یزد هر کدام یک مدرسه قرآنی را‌ه‌اندازی می‌شود.

رحیمی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اضافه شدن پایه ششم به مقطع ابتدایی عنوان کرد: تلاش می‌کنیم سیستم 3-3-3-3 را در مدارس استان یزد اجرایی کنیم به نحوی که مدارس را به مقاطع ابتدایی مرحله اول، ابتدایی مرحله دوم، راهنمایی و متوسطه تقسیم کنیم و این سیستم امسال در برخی مدارس اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: سیستم 3-3-6 از سال آینده در تمامی مدارس اجرا می‌شود و سیستم 3-3-3-3 نیز به تدریج در کنار این سیستم به مرحله اجرا در می‌آید.

رحیمی‌نژاد خاطرنشان کرد: برای پایه ششم ابتدایی نیز 700 کلاس به مقطع ابتدایی اضافه شده و در مجموع 80 درصد فضاهای مورد نیاز آماده‌سازی و تامین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: باقی‌مانده فضاهای مورد نیاز نیز در قالب خرید کانکس‌های استاندارد برای کلاس درس، احداث کلاس در مدارس و ... تامین می‌شود.

رحیمی‌نژاد یادآور شد: برای تامین نیروی انسانی نیز اقداماتی انجام شده که بخشی از آنها از طریق تربیت معلم و بخش دیگر از طریق نیروهای پیمانی تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه با اضافه شدن پایه ششم ابتدایی، 260 نیرو برای مدارس مقطع ابتدایی مورد نیاز است، افزود: اگر بودجه مورد نیاز تامین نشود، از معاون آموزگار، معلمان بازنشسته توانمند و یا شیفتی کردن مدارس بهره خواهیم گرفت.

رحیمی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهریه مدارس عنوان کرد: شهریه مدارس بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش تا سقف 10 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین در مورد مدارس معارف اسلامی نیز عنوان کرد: این مدارس وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است اما نیرو و حقوق آنها با آموزش و پرورش است بر همین اساس به نظر می‌رسد این مدارس نباید از دانش‌آموزان خود شهریه دریافت کنند.

رحیمی‌نژاد همچنین با اشاره به به تخریب و بازسازی مدارس فرسوده استان یزد اظهار داشت: تخریب و نوسازی مدارس با توجه به اختصاص بودجه اولویت‌بندی می‌شوند.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول