اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

مدیران دورنمای پرامیدی برای پایه ششم ترسیم کنند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران مدارس ابتدایی برای موفقیت این پایه تحصیلی باید دورنمای پرامیدی برای پایه ششم ترسیم کنند.

مدیران دورنمای پرامیدی برای پایه ششم ترسیم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت، نعمت‌الله دارفرین عصر امروز در همایش تبیین سند بنیادین تحول در آموزش و پرورش در شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: سند تحول بنیادین مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی است.

وی با اشاره به عناصر نظام آموزشی ابراز کرد: رویکرد نظام آموزشی ما مبتنی بر پنج عنصر تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق است که هر کدام جایگاهی دارند و جایگاه اخلاق مجموعه‌ای از جایگاه چهار عنصر است.

دارفرین اضافه کرد: چهار کلمه خدا، خود، خلق و خلقت با عناصر مذکور در تنظیم سند بنیادین و تغییر و تحولاتی که در برنامه درس ملی به وجود آمده، موثر بوده است.

این مسئول با بیان مسئولیت مقام معظم رهبری در این راستا عنوان کرد: امروزه سند تحول بنیادین که هدایت مستقیم آن برعهده مقام معظم رهبری است به دو دلیل تغییر و تحول یافته است.

معاون برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش و پرورش این استان تصریح کرد: نظام آموزش ما تاکنون نظام کهنه و قدیمی، حافظه محور و حافظه‌گرا بوده است، یعنی مطالب را حفظ می‌کردیم بدون آن که معنای آن را بفهمیم.

وی افزود: یکی از کارهای این سند این است که نظام آموزش را از کهنه بودن و حافظه محوری به نو بودن و فهم محوری سوق می‌دهد.

دارفرین با اشاره به تقلیدی بودن نظام آموزشی خاطرنشان کرد: نظام جدید متناسب با تمام شرایط اقلیمی ما بوده که در راستای تحقق این نظام تغییر کتب پایه دوم و ششم ابتدایی است.

این مسئول متذکر شد: طرح عظیم آموزش نیروی انسانی در همه ابعاد با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و با توجه به نیاز امروزی لازم و ضروری است.

معاون آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: با توجه به اینکه امسال پایه ششم پایه جدید است و استرس‌هایی به وجود آمده، مدیران باید با ترسیم دورنمای زیبا و پرامید از این پایه نهاد امید را در دل دانش‌آموزان بکارند و انگیزه آنان را بیشتر کنند.

دارفرین آغاز و مبدا هر تحول در شاگرد را نفوذ معنوی آموزگار دانست و عنوان کرد: هنر و رسالت اصلی معلم پرورده ساختن شاگرد است و معلم باید استعدادهای درون دانش‌آموز را شناسایی و استخراج کند.

این مسئول به وظایف آموزگاران اشاره کرد و گفت: آموزگاران باید راه درست زندگی کردن و اطمینان و اعتماد به دانش‌آموز را هدیه ببخشند، فکر، ذهن و اندیشه دانش‌آموز را به کار بیندازند و روحیات اسلامی را در او تقویت کنند.

وی افزود: سند بنیادین 290 اقدام و راهنمای عمل دارد که باید به دقت مطالعه شود.

معاون برنامه‌ریزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: کار معلم کار خدا و کار بزرگی است و نقش او، نقش پیامبر و همه انبیاء الهی است.

دارفرین به عناوین دوره‌های آموزشی پایه ششم در راستای اجرای نظام پرداخت و ابراز داشت: بررسی تحلیل و روش تدریس ریاضی شامل 12 ساعت عملی و 20 ساعت نظری است.

این مسئول به سایر عناوین نیز اشاره داشت و اضافه کرد: بررسی و تدریس فارسی 20 ساعت، کار و فناوری 16 ساعت، علوم تجربی 20 ساعت، علوم اجتماعی 16 ساعت، تفکر و پژوهش 16 ساعت، هنر 12 ساعت، تربیت بدنی 16 ساعت، دینی 20 ساعت، قرآن 12 ساعت و درس ملی ابتدایی هشت ساعت است.

وی متذکر شد: تعداد معلمان پایه دوم شهرستان کهگیلویه 133 نفر، تعداد معلمان پایه ششم 121 نفر و تعداد معلمان مشترک دو پایه 85 نفر است.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول