اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش قم:

1000 معلم برای تدریس در پایه ششم ابتدایی آموزش دیده‌اند

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: تاکنون هزار معلم برای تدریس در پایه ششم ابتدایی آموزش دیده‌اند که این دوره‌ها پس از ماه رمضان ادامه می‌یابد.

1000 معلم برای تدریس در پایه ششم ابتدایی آموزش دیده‌اند

حسن محرابی‌کیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اجرای طرح 6-3-3 از سال آینده تحصیلی ابراز داشت: این طرح تحول بزرگی است که بدون کمک تمام فرهنگیان استان قم محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به همکاری معلمان با این طرح ادامه داد: بسیاری از فرهنگیان از پایه‌های بالاتر برای تدریس در پایه ششم ابتدایی اعلام آمادگی کرده‌اند تا اداره‌کل آموزش و پرورش استان را برای انجام این تحول ملی یاری کنند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم اضافه کرد: با توجه به جدید بودن کتب این پایه آموزش معلمان در این زمینه از الزامات است که اداره‌ کل آموزش و پرورش استان قم از ابتدای تابستان نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی اقدام کرده است.

وی با اشاره به تغییرات رخ داده در پایه دوم ابتدایی ابراز کرد: علاوه بر معلمان پایه ششم که به طور کلی یک پایه جدید است، معلمان پایه دوم نیز با توجه به تغییراتی که این پایه داشته، باید آموزش ببینند.

محرابی‌کیا گفت: هم‌اکنون قریب به 800 معلم برای پایه دوم ابتدایی در حال گذراندن آموزش‌های ضمن خدمت هستند و بیش از 700 نفر نیز برای پایه ششم ابتدایی در حال گذراندن دوره‌ها هستند.

وی با اشاره به اتمام دوره حدود 300 معلم دوره ابتدایی در تابستان امسال اظهار کرد: با همکاری معلمان استان قم در ابتدای مهرماه هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: بعد از ماه رمضان نیز باقی معلمان آموزش و پرورش در مقاطع سوم، چهارم و پنجم ابتدایی در دوره‌های ضمن خدمت شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه سال آینده تحصیلی پایه اول راهنمایی نخواهیم داشت ادامه داد: دبیران این پایه به تناسب رشته و قابلیت‌هایی که داشته‌اند در مقاطع دیگر به کارگیری خواهند شد.

محرابی‌کیا با اشاره به تامین فضای آموزشی برای پایه ششم ابتدایی اظهار کرد: تمام مدارس استان توسط مسئولان آموزش و پرورش بررسی شده‌اند و مشکلی از نظر فضا وجود ندارد.

وی با اشاره به تامین فضای آموزشی در منطقه پردیسان گفت: در سال تحصیلی مشکل فضای آموزشی نخواهیم داشت اما مردم هم باید با این اداره همکاری کرده و فرزندان خود را در مدارس خلوت‌تر ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول