اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس ‌فراکسیون روحانیون مجلس

هفدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله اعتمادی در کاشان برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم بزرگداشت هفدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سید عباس اعتمادی با حضور رئیس ‌فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی در کاشان برپا شد.

هفدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله اعتمادی در کاشان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آئین بزرگداشت هفدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سید عباس اعتمادی و فرزندش میر سید حسین اعتمادی با حضور امام جمعه کاشان، رئیس ‌فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی، مسئولان، ائمه جماعات، طلاب علوم دینی این شهرستان و اقشار مختلف مردم کاشان در مسجد اعظم کرسی کاشان برگزار شد. 

رئیس ‌فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی دوشنبه‌شب در این مراسم با تأکید بر تعبد و کسب معنویت آیت‌الله اعتمادی اظهار داشت: حضور باشکوه اقشار مختلف مردم کاشان در مراسم سالگرد ارتحال این عالم جلیل‌القدر و فرزند برومندش نشانه مقام معنوی و رفیع وی در بین مردم این شهرستان است.

حجت‌الاسلام رضا آشتیانی‌عراقی با تأکید بر سال‌ها تحصیل علوم دینی آیت‌الله اعتمادی از محضر علمای اعلام و آیات عظام در حوزه‌های علمیه نجف اشرف و قم افزود: بهره‌گیری از خرمن وجودی این اساتید برجسته منشأ خدمات اثرگذار، بابرکت و ماندگار علمی، مذهبی و فرهنگی وی در کاشان شده است.

این مسئول با اشاره به تألیفات حوزه علمیه آیت‌الله اعتمادی در کاشان بیان داشت: اخلاص و ایمان دلیل محکمی بر پیدایش آثار و خدمات ارزشمند وی در این شهرستان است.

به گفته وی، همه خدمات آیت‌الله اعتمادی در کاشان تداعی‌کننده یک روایت از امام حسن عسگری(ع) با این مضمون است که اگر علما در جامعه نبودند و راه را به مردم نشان نمی‌دادند، یک نفر باقی نمی‌ماند مگر اینکه مرتد می‌شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در غیبت صغری و کبری امام عصر(عج) این علما هستند که نشاط و شادابی دین و ایمان به ویژه در بین جوانان جامعه را حفظ می‌کنند و به واسطه وجود آنها و خدماتشان افراد به ایمان، راستی و حقیقت هدایت می‌شوند.

آشتیانی‌عراقی، علما را کشتی‌بانان روشنگر و هدایت‌گری دانست که سکان دین در دست آنها است و عنوان کرد: مردم باید قدر علما را بدانند و به این نکته اذعان داشته باشند که در زمان کنونی که انبوه مشکلات توسط دشمن و موارد گمراه‌کننده از ناحیه شیطان متوجه آنها است علما در کنار آنها می‌توانند نقش مؤثر و سازنده‌ای را ایفا کنند.

وی با گرامیداشت یاد آیت‌الله اعتمادی و دیگر علمای برجسته و مشهور شهرستان کاشان به ویژه آیت‌الله یثربی(ره) و در رأس همه علما و فقها امام خمینی(ره) اذعان داشت: امام راحل شخصیتی بود که با انقلاب اسلامی همه ضعفا و مستضعفان دنیا را با نوید عدالت و آزادی نجات بخشید.

به گفته این مسئول، هم‌اکنون این پرچم پرافتخار به دست با کفایت مقام معظم رهبری است تا با تدوام این راه پرفراز و نشیب به دست صاحب اصلی آن یعنی امام زمان(عج) سپرده شود.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول