اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قم:

دغدغه آیت‌الله یثربی(ره) دین مردم بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قم گفت: مهم‌ترین دغدغه امام جمعه فقید کاشان مرحوم آیت‌الله سید مهدی یثربی(ره) حفظ دین مردم بود.

دغدغه آیت‌الله یثربی(ره) دین مردم بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله رضا استادی پنجشنبه‌شب در مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد ارتحال امام جمعه فقید کاشان مرحوم آیت‌الله یثربی(ره) اظهار داشت: این عالم ربانی در طول عمر بابرکت خود از هیچ تلاشی برای جذب جوانان به دین و حفظ ایمان مردم فروگذار نکرد. 

وی افزود: به غیر از افراد بی‌انصاف و کینه‌ورز، تمام کسانی که با مرحوم آیت‌الله یثربی معاشرت داشتند اعتراف دارند که ایشان تنها به خدمت به مردم و حفظ ایمانشان می‌اندیشید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تشریح جایگاه یاری رساندن به دین خدا تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله یثربی تمام اهتمام خود را در این زمینه به کار بست و امروز انتظارش از علاقمندانش تداوم این راه است و این امر در پیروی عملی از دستورات الهی میسر می‌شود.

به گفته وی تمام عظمت امام جمعه فقید کاشان در این است که عمری با اخلاق و رفتار خود در فکر یاری رساندن به دین خدا بود.

استادی با اشاره به اسلامی و دینی بودن نظام کشور، کمک به این نظام را یاری رساندن به دین خدا و صدمه زدن به آن را ضربه زدن به دین الهی خواند و بیان داشت: عمل و رفتار ما تعیین‌کننده این امر است و به میزان درستی و نادرستی عمل ما بستگی دارد.

این مسئول ریشه مشکلات جامعه را در نبود تدین در بین مردم و راه اصلاح جامعه را در دینداری مردم ذکر و اضافه کرد: برای داشتن جامعه‌ای سالم و ایمن باید مردم آن عامل به دین و متدین باشند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه جمع‌آوری آثار ائمه اظهار(ع)، رفع شبهات دینی را از جمله خدمات روحانیت به اسلام دانست و خاطرنشان کرد: بیشترین تأثیرگذاری و خدمات، متعلق روحانیونی است که با حضور در میان مردم اسلام را با عمل و رفتار خود به مردم ارائه دادند و مرحوم آیت‌الله یثربی از این دسته از علما بود.

وی با تشریح مقام شهدا و علما یادآور شد: در طول تاریخ شهدا با خون خود و علما با مرکب خود در ترویج، بقا و دفاع از دین الهی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سید مهدی یثربی امام جمعه فقید کاشان با حضور گسترده مردم قدرشناس و عالم‌پرور این شهرستان در مسجد حبیب‌بن موسی(ع) برگزار شد.

آیت‌الله حاج سید مهدی یثربی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه فقید کاشان و نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در سال ‎‎ 1304شمسی در این شهرستان به دنیا آمد و در روز ششم ماه مبارک رمضان سال 1427 هجری قمری در سن 81 سالگی به دیدار حق شتافت و در گلزار شهدای این شهرستان آرام گرفت.

تأسیس چندین مدرسه علمیه، مرکز اعزام مبلّغ به شهرها و روستاها، صندوق اندوخته جاوید، احداث کتابخانه،  ساخت بیش از صدها مسجد، حسینیه، درمانگاه، خانه روحانی و خوابگاه دانشجویی در شهرستان کاشان از جمله خدمات ارزشمند این عالم ربانی است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول