اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شیراز:

سلاله آیت‌اللهی در تاریخ درخشیدند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شیراز گفت: سلاله آیت‌اللهی در تاریخ ایران درخشیدند و ماندگار شدند.

سلاله آیت‌اللهی در تاریخ درخشیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی پیش از ظهر امروز در مراسم هفتمین روز درگذشت آیت‌الله سید عبدالعلی آیت‌اللهی امام جمعه لارستان اظهار کرد: سید عبدالحسین پدر سید عبدالعلی فرزند سید عبدالله موسوی دزفولی لاری، از مجتهدان مبارز و آزادیخواه جنوب ایران بود که در پی درخواست حاج علی وکیل به امر میرزای شیرازی، در سال 1309 از نجف اشرف به لار آمد.

به گفته وی، با ورود ایشان شخصیت پیامبرگونه این زاهد عارف و سیاستمدار انوار خود را بر منطقه گستراند.

اردکانی اضافه کرد: ورود وی مصادف شد با اشغال جنوب ایران توسط اشغالگران انگلیسی و وی با فتوایی عشایر قشقایی و مردم منطقه را برای مبارزه با انگلیسی‌ها بسیج کرد و 400 انگلیسی در یک روز به فرمان وی به درک واصل شدند.

وی با یادآوری اینکه مانند فتوای تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی، مقلدان سید عبدالحسین در لارستان چای نمی‌خوردند چراکه وی چای خارجی را قدغن کرده بود.

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد: ایستادگی در مقابل استعمار داخلی و خارجی از این عالم بزرگوار به سایر فرزندان وی نیز منتقل شد چنانکه نماز جمعه به همت این بیت حتی در زمان ستمشاهی نیز در استان فارس تعطیل نشد.

وی افزود: فقهای شیعه در زمان نبود ائمه معصومین حافظ دین هستند تا زمان ظهور قائم فرا رسد و فقهای شیعه از شیخ مفید، کلینی، صدوق، سید مرتضی، علامه حلی، مجلسی تا زمان معاصر برای حفظ دین پیشرو بوده‌اند.

اردکانی تصریح کرد: زمانی یک فقیه بزرگ مانند امام خمینی(ره) برای احیای دین قیام می‌کند، تاریخ رقم می‌خورد و بیت آیت‌اللهی و فرزندان و بزرگان این فامیل همگی در زمره علمای تحول‌آفرین بودند.

وی اضافه کرد: فرزندان خانواده آیت‌اللهی در قم، جهرم، لار و شیراز مشعل‌های درخشانی شدند که راه هدایت را روشن کردند.

اردکانی اضافه کرد: آیت‌الله سید عبدالعلی آیت‌اللهی عالمی کم‌نظیر و برجسته بود که تحصیلات خود را ابتدا در شیراز و سپس در نجف پی گرفت؛ ایشان از همرزمان آیت‌الله کاشانی بود و با واسطه از ملاهادی سبزواری درس گرفته بود.

وی افزود: زمانی یکی از بزرگان اهل سنت در ازای وحدتی که وی در منطقه لار به وجود آورد و خدماتی که برای رفع محرومیت منطقه انجام داده بود، هدیه‌ای را برای وی می‌آورد که وی دستور می‌دهد کل این مبلغ را در مناطق فقیرنشین اهل سنت هزینه کنید.

امام جمعه موقت شیراز در پایان از ارادت آن روحانی بزرگوار به مقام معظم رهبری سخن گفت و این‌که در سفر به تهران حداقل یک روز را مهمان آقا می‌شده است.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول