اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهمن درّی در کنگره نکوداشت استاد شاهی اردبیلی مطرح کرد

تاکید مقام معظم رهبری بر انتشار تمام آثار آیت‌الله مشکینی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اخیرا در دیداری که برای برگزاری کنگره آیت‌الله مشکینی در محضر مقام معظم رهبری بودیم از آثار آیت‌الله مشکینی سخنی به میان آمد که معظم‌له بیان داشتند که تمام آثار این شخصیت وارسته مفید است و باید انتشار یابد.

تاکید مقام معظم رهبری بر انتشار تمام آثار آیت‌الله مشکینی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل بهمن درّی شامگاه دوشنبه در کنگره نکوداشت استاد شاهی اردبیلی اظهار داشت: با آسیب‌شناسی که در مورد هجمه‌های نظام‌های استکباری علیه انقلاب اسلامی صورت گرفته است از بین 300 آسیب سه مورد آنها تهدید جدی و چالش بزرگ یاد شده است.

وی با یادآوری اینکه از این آسیب‌ها انحطاط اخلاقی، ضعف ایمانی و سوء مدیریت پیوند فرهنگی دارد خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ یک جامعه اصلاح شود به جرات می‌توان گفت که تمام این آسیب‌ها و اسباب شکل‌گیری آن قابل برطرف شدن است.

درّی به برگزاری بزرگداشت و آئین تجلیل از مفاخر در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: اخیرا در دیداری که برای برگزاری کنگره آیت‌الله مشکینی در محضر مقام معظم رهبری بودیم از آثار آیت‌الله مشکینی سخنی به میان آمد که معظم‌له بیان داشتند که تمام آثار این شخصیت وارسته مفید است و باید انتشار یابد.

وی ادامه داد: در عصری که دشمنان ما به دنبال مصادره به مطلوب مفاخر، اندیشمندان و شاعران و نویسندگان ما هستند نباید از پاسداشت آنها غفلت کنیم چرا که این غفلت به ضرر ماست.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود حرکت شایسته شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل را در برگزاری مراسم نکوداشت برای یک شاعر بزرگ در دوران حیاتش تصریح کرد: ما در کشور به گستردگی چنین اقدامی نیاز داریم که نظیر آن باید در تمام استان‌ها برگزار شود.

درّی اضافه کرد: هرچقدر به مفاخر کشورمان اعتنا کنیم اعتنا به نخبگی و عظمت و مجد ایران اسلامی است که این خود فخر ماست.

وی یادآور شد؛ امسال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار تجلیل از نخبگان و مفاخر فرهنگی و هنری کشور را در دستور کار قرار داده و در این زمینه انتشار کتاب‌های مختلف نیز مدنظر است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول