اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند:

شهید آیت‌الله حیدری نمونه بارز بصیرت بود

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری یادواره شهید آیت‌الله حیدری و شهدای روحانی و طلبه نهاوند گفت: شهید آیت‌الله حیدری مصداق بارز بصیرت در ایران اسلامی بود.

شهید آیت‌الله حیدری نمونه بارز بصیرت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری یادواره شهید حیدری و شهدای روحانی و طلبه نهاوند اظهار کرد: مهم‌ترین پیام یادواره‌ها و اینگونه نشست‌ها انتقال پیام شهدا و ارزش‌های والای حضرت امام به نسل جوان امروزی است بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها برای انتقال این پیام مهم بهره گرفت.

وی افزود: شهید آیت‌الله محمدعلی حیدری و شهید آیت‌الله قدوسی از یاران و یادگاران صدیق حضرت امام خمینی(ره) در دوران سخت خفقان رژیم ستم‌شاهی و بعد از انقلاب بودند که نقش ارزشمندی در ولایت‌مداری و بصیرت‌افزایی در آن دوران بر عهده داشتند.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه شهید آیت‌الله حیدری و آیت‌الله قدوسی مظلوم هستند، بیان داشت: وظیفه مسئولان این است که تا آنجا که می‌توانند افکار، اندیشه، ولایت‌مداری، امام‌شناسی و سیره و سلوک فردی و اجتماعی این شهدای عزیز را به نسل جوان و آحاد مردم انتقال دهند.

وی با اشاره به علاقه و وثوق مردم نهاوند در دوران نخست انقلاب و حتی قبل از آن به سخنرانی‌های شهید حیدری، ایشان را ستون خیمه نظام در غرب کشور نامید و اضافه کرد: برای استان همدان و غرب کشور همین افتخار بس است که شهیدی همچون شهید حیدری دارند و مردم نهاوند توانستند روزگاران نه چندان دوری همچون پروانه‌ای به گرد شمع وجود چنین اسوه‌ای جمع شوند و از فضایل بیکران آنها کسب فیض کنند.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: باید یادواره شهدای هفت تیر و شهید حیدری در هفتم تیر ماه همزمان با سالروز شهادت آیت‌الله حیدری در مسجد شهید حیدری نهاوند برگزار شود.

وی اظهار داشت: یادواره گرامیداشت شهید آیت‌الله قدوسی و شهدای روحانی و طلبه نیز در سالروز شهادت آیت‌الله قدوسی نخستین دادستان انقلاب که به فرمان حضرت امام به این مسئولیت انتخاب شدند روز 14 شهریور ماه سال جاری برگزار شود.

امام جمعه نهاوند نیز با اشاره به گوشه‌هایی از فضائل شخصیتی شهیدان آیت‌الله حیدری و قدوسی افزود: تنها شهید حادثه هفت تیر در استان همدان شهید حیدری بود بنابراین باید یادواره گرامیداشت این شهید عزیز به بهترین شیوه برگزار شود.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی گفت: آنچنان که شایسته است ابعاد شخصیتی شهید قدوسی و شهید حیدری به نسل جوان منتقل نشده و نسل جوان ما این شهیدان عزیز را که مایه مباهات انقلاب هستند آنگونه که باید نمی‌شناسند.

وی به پخش آثار شهیدان حیدری و قدوسی در بین نسل جوان اشاره و خاطرنشان کرد: شهیدان روحانی نهاوند نمونه‌های بارز بصیرت در جامعه هستند بنابراین برپایی یادواره این شهدا نقطه مقابل تهاجم فرهنگی دشمن است زیرا روحانیان در خط مقدم نبرد تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول