اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین:

حوزه علمیه نیازمند آیت‌الله قاضی‌ها است

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین گفت: برای موفقیت بیشتر در عرصه ترویج مکتب اهل بیت(ع) نیازمند تربیت افرادی چون مرحوم آیت‌الله قاضی هستیم.

حوزه علمیه نیازمند آیت‌الله قاضی‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله عباس محفوظی در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت آیت‌الله قاضی با اشاره به اینکه آیت‌الله قاضی از بزرگان مکتب تشیع بود اظهار کرد: حوزه امروز برای پیشرفت و انجام رسالت‌های خود نیازمند عالمانی چون مرحوم آیت‌الله قاضی است.

عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اهتمام همگان بر شناخت ابعاد عالمان گذشته افزود: ثمره برگزاری همایش‌ها و کنگره‌های مربوط به علما نیز باید در چارچوب برنامه‌ریزی مدون باشد تا علاوه بر اینکه نسل جدید با علمای گذشته خود آشنا می‌شوند، شاهد ظهور دگربار عالمانی چون مرحوم قاضی و شاگردان ایشان چون آیت‌الله العظمی بهجت و میرزا علی‌اکبر مرندی باشیم.

آیت‌الله محفوظی با بیان اینکه مرحوم قاضی در سطح بسیار بالایی از عرفان قرار داشتند، گفت: امروز اگر ما خواهان این هستیم که به رتبه عرفانی ایشان برسیم باید در تهذیب نفس و دوری از گناهان بسیار کار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما نیازمند عرفان عملی هستیم، ادامه داد: امروز یکی از وظایف اصلی ما احیای نام این بزرگان است که برگزاری این همایش‌ها نیز بسیار موثر است ولی باید به عرفان عملی در این نشست‌ها و کنگره‌ها بیشتر اهتمام بورزیم.

این استاد حوزه با تاکید بر این مطلب که آیت‌الله قاضی از مجتهدان و عارفان برجسته‌ای بود که نفس عیسوی داشت، تاکید کرد: بسیاری از ابعاد شخصیتی این عالم ربانی همچنان مجهول و ناشناخته مانده و شناخت کامل این افراد، نیازمند صدها کنگره و همایش است.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر مرحوم قاضی در مورد ابعاد شخصیتی شاگردان ایشان نیز مطالعات زیادی انجام نشده است، گفت: شاگردان این عالم ربانی نیز هر کدام از بزرگان حوزه بوده و هر کسی نمی‌توانست به راحتی پای منبر مرحوم قاضی نشسته و شاگردی ایشان را کند.

آیت‌الله محفوظی در بخش پایانی سخنان خود به الگوگیری از سیره عملی مرحوم قاضی تاکید کرد و یادآور شد: مرحوم آیت‌الله بهجت به نقل از استاد خود بیان می‌کردند که روش رسیدن به کمال انسان در تعبد خلاصه می‌شود و اگر انسان نماز اول وقت را به جا آورد یقیناً به کمال واقعی خواهد رسید. 

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول