اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

17 و 18 آبان

کنگره آیت‌الله سید علی قاضی در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی زمان برگزاری کنگره بزرگداشت آیت‌الله سید علی قاضی را 17 و 18 آبان سال‌‌جاری اعلام کرد.

کنگره آیت‌الله سید علی قاضی در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی داننده پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت آیت‌الله سید علی قاضی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای برگزاری این کنگره افزود: در این خصوص دیدارهایی با مقام معظم رهبری، علما و مراجع تقلید برای استفاده از نقطه‌نظرات ایشان انجام شده که نتیجه آن فوق‌العاده برای کنگره مفید بوده است.

وی با بیان اینکه مقالات این کنگره در دو بخش عمومی و اختصاصی ارائه خواهد شد، اظهار کرد: تاکنون 150 مقاله در بخش عمومی به دبیرخانه کنگره ارسال شده و 30 مقاله اختصاصی نیز توسط محققان و پژوهشگران در حال انجام است.

داننده در ادامه از چاپ چهار عنوان کتاب ویژه این کنگره خبر داد و افزود: تلاش شده است تا در این کتاب‌ها در خصوص ریشه عرفان اسلامی و سبک زندگی آیت‌الله قاضی، مطالبی به زبان روز و قابل استفاده برای جوانان بیان شود.

وی در خصوص سایر اقدامات استان در زمینه شناسایی مفاخر آذربایجان گفت: هنرمندان زیادی در این زمینه مشغول فعالیت هستند و هم‌اکنون 17 فیلم درباره زندگی مفاخر و بزرگان در حال ساخت است.

داننده از ایجاد چهار موزه اختصاصی مفاخر آذربایجان خبر داد و افزود: این موزه‌ها شامل موزه علما و عرفا، موزه شعرا، موزه هنرمندان و شهدا و یک موزه مجازی است که دربرگیرنده سه موزه قبلی بوده و از تمام نقاط دنیا قابل دسترسی است.

حاج سید علی آقا قاضی فرزند حاج سید حسین قاضی، در سال 1285هـ.ق. در تبریز متولد شد و بعد از بلوغ و رشد به تحصیل علوم ادبی و دینی مشغول شد.

وی در سال 1313هـ.ق. در سن 28 سالگی به نجف اشرف مشرف شد و تا آخر عمر آن جا را موطن اصلی خویش قرار داد.

مرحوم آیت‌الله قاضی پس از اقامت در نجف اشرف، تحصیلات حوزوی خود را نزد اساتیدی از جمله فاضل شربیانی، شیخ محمد مامقانی، شیخ فتح‌الله شریعت، آخوند خراسانی و... ادامه داد و سرانجام کوشش‌های خستگی‌ناپذیر ایشان در راه کسب علم، کمال و دانش، در سن 27 سالگی به ثمر نشست و این جوان بلند همت در عنفوان جوانی به درجه اجتهاد رسید.

میرزا علی آقا قاضی پس از سال‌ها تدریس معارف اسلامی، در روز دوشنبه چهارم ماه ربیع‌المولود سال 1366 قمری مطابق هفتم بهمن ماه در نجف اشرف وفات کرد و در وادی‌الاسلام نزد پدر خود دفن شد. 

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول