اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع):

آیت‌الله هاشمی بهبهانی پدر معنوی گردان سیدالشهدا بود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) آیت الله سید ابوالقاسم هاشمی بهبهانی را پدر معنوی گردان سیدالشهدا(ع) در دوران دفاع مقدس توصیف کرد و گفت: همیشه کمک‌های این روحانی مجاهد را فراموش نخواهیم کرد.

آیت‌الله هاشمی بهبهانی پدر معنوی گردان سیدالشهدا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهوازٰ، دکتر محمد درخور شامگاه پنجشنبه در یادواره سرداران و شهدای گردان حضرت سیدالشهدای اهواز اظهار داشت: امام خمینی(ع) بسیج را مدرسه عشق می‌دانست که حمکت‌های زیادی نیز در این مدرسه نهفته است که همه باید از این حکمت‌ها استفاده کنند.

وی دوران دفاع مقدس را مانند یک عنوان کرد و افزود: همه باید از این گنجیه بزرگ بهره ببرند و از این گنج بی‌نظیر استفاده کنند.

این رزمنده دفاع مقدس در ادامه به بیان برخی رشادت های رزمندگان گردان حضرت سیدالشهدای اهواز در جبهه‌های نور علیه ظلمت پرداخت و گفت: یک از کسانی که مانند یک پدر با رزمندگان ما رفتار می‌کرد آیت الله سید ابوالقاسم هاشمی بهبهانی از علمای بزرگ و نامدار خوزستان و پدر سردار بزرگ اسلام شهید سید محمد جواد هاشمی بود.

فرمانده گردان حضرت سیدالشهدا (ع) در زمان دفاع مقدس برخی از خصوصیات اخلاقی آیت الله سید ابوالقاسم هاشمی بهبهانی را بیان کرد و افزود: این روحانیون جلیل‌القدر  یکی از سادات بزرگوار بود که خانه‌اش به مأمنی برای رزمندگان اسلام تبدیل شده بود.

این مقام مسئول ادامه داد: این روحانی بزرگوار علاوه بر خانه، در مسجد امام جعفر صادق‌(ع) نیز که نماز می گذارد رزمندگان را می‌پذیرفت و مانند یک پدر مهربان با آنها برخورد می کرد.

گردان سیدالشهدا (ع) تیپ یکم سیدحضرت حجت(عج) سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در تاریخ یکم آذر سال 1365 با حضور نیروهایی از شهرهای اهواز، امیدیه، آغاجاری و میانکوه راه‌اندازی شد و شهدای زیادی از جمله سرداران دلاور شهید سید محمدجواد هاشمی و شهید غلامحسین سلیمانی و شهید سید مصطفی موسوی را تقدیم به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول