اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه علمیه قزوین:

مدیران دستگاه‌های اجرایی با گزینش مطلوب نیرو استخدام کنند

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با در نظر گرفتن معیارهای مناسب از جمله شایسته‌سالاری نیرو استخدام کنند.

مدیران دستگاه‌های اجرایی با گزینش مطلوب نیرو استخدام کنند

حجت‌الاسلام‌ علی عباسی امروز به مناسبت سومین روز شهادت امام علی (ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی نیروها را بر اساس معیارهای مناسب از جمله شایسته‌سالاری، کارآمدی، تخصص و توانایی جذب کنند و از جذب آنان به صورت رفاقت و رابطه‌ای خودداری کرده تا عدالت اجرا شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اجرای عدالت در دستگاه‌های اجرایی انتخاب و به‌کارگیری مدیران و کارگزاران شایسته است، بیان کرد: با به‌کارگیری نیروهای شایسته در این دستگاه‌ها، آنان با انجام دادن اقدامات مؤثر می‌توانند بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه از جمله بیکاری جوانان را به خوبی برطرف کنند.

عباسی گفت: امام علی (ع) گزینش و نصب افراد کاردان و با صلاحیت را در رأس برنامه‌ها و اصلاحات خویش قرار دادند و از انتصاب افراد نالایق در دستگاه حکومتشان به شدت خودداری می‌کردند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین ادامه داد: این امام بزرگوار با دیدن افراد نالایق در دستگاه حکومتشان بلافاصله آنان را حذف و به جای آنان افراد شایسته را جذب می‌کردند تا بتوانند اقدامات مؤثرتری برای مردم انجام دهند.

با احیا کردن عدالت، انسانیت در جامعه تداوم می‌یابد

وی با بیان اینکه امام علی (ع) عدالت را میزان و ملاک حیات اجتماعی می‌دانست، اذعان کرد: این امام بزرگوار معتقد بودند که با احیا کردن عدالت می‌توان انسانیت، علم، اخلاق و کمالات انسانی را در جامعه تداوم بخشید و با تحقق این هدف جامعه‌ای سالم را ایجاد کرد.

عباسی با اشاره به اینکه امام علی (ع) مسئولیت حکومت اسلامی را بر‌ عهده گرفتند تا عدالت را در بین مسلمانان اجرا کند، یادآور شد: این امام بزرگوار همواره تلاش می‌کردند تا با احیای عدالت حقیقی و واقعی در جامعه اسلامی فقر، فساد و ظلم و ستم را در بین مردم ریشه‌کن کند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: مسئولان نظام نیز با برپایی عدالت می‌توانند فقر، فساد و ظلم و ستم را در جامعه از بین برده و کمالات انسانی و اخلاقی را در بین مردم احیا کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه امام علی (ع) همه قوانین اسلامی را بر اساس عدالت پایه‌گذاری کردند، خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار تحت هیچ شرایطی عدالت را فدای عرصه‌های دیگر جامعه از جمله سیاست نکردند و با آگاهی کامل بهترین قوانین اسلامی را برای مردم نصب می‌کردند تا عدالت به خوبی اجرا شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین ادامه داد: مسئولان نظام نیز با اقتدا کردن به امام علی (ع) باید قوانینی را تصویب و در جامعه اجرا کنند که بتواند عدالت را به خوبی در جامعه برپا کرده و همچنین مشکلات آحاد جامعه را با اجرای این قوانین کاهش دهد.

با اجرای عدالت به شدت آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش می‌یابد

این مقام مسئول با بیان اینکه پیامبران و ائمه‌ اطهار (ع) برای احیای عدالت در جامعه اسلامی بسیار تلاش کردند، بیان کرد: آنان برای تحقق این امر به هر وسیله‌ای متوسل شدند تا عدالت واقعی و حقیقی در جامعه اسلامی اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای عدل و عدالت در جامعه موجب رستگاری و کرامت اقشار مختلف جامعه می‌شود، عنوان کرد: با اجرای این امر بسیاری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی به شدت در جامعه کاهش می‌یابد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین اذعان کرد: مسئولان نظام برای اجرای عدالت در جامعه و پرهیز از هرگونه ظلم و ستم به مردم بسیار تلاش کنند چراکه با اجرای این امر اخلاق معنوی بین مردم رشد می‌یابد.

عباسی با اشاره به اینکه امام علی (ع) در نوزدهم ماه مبارک رمضان توسط ابن‌ ملجم مرادی در مسجد کوفه با شمشیر ضربت خوردند، یادآور شد: این امام بزرگوار در بیست و یکم این ماه مبارک به شهادت رسیدند و در نجف اشرف به خاک سپرده و مزارش میعادگاه عاشقان شده است.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول