اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل:

دستگاه‌های اجرایی در مناسب‌سازی اماکن تعلل نکنند

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل در مناسب‌سازی فضای ادارات و مناطق شهری برای تردد سهل معلولان و جانبازان تعلل و قصور نکنند.

دستگاه‌های اجرایی در مناسب‌سازی اماکن تعلل نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو در جلسه ظهر امروز مناسب‌سازی اماکن عمومی در دفتر معاونت عمرانی استانداری اردبیل اظهار داشت: برخی از دستگاه‌ها که با امکانات ساده و کم هزینه می‌توانستند در این زمینه اقدامات شایسته‌ای داشته باشند از انجام آن کوتاهی کردند که ضرورت دارد در این باب توجه و همت خاصی را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد:‌ ما در خود استانداری سعی کردیم در حد وسع و توان خود به برخی مناسب‌سازی تردد معلولان و جانبازان اقدام کنیم که در این زمینه حتی مدیران دستگاه‌های اجرایی در صورت مراجعه مکرر معلولان و جانبازان باید در طبقه پایین ساختمان خود اقدام به ارائه خدمت و پاسخگویی به مخاطبان کنند.

معاون عمرانی استاندار اردبیل به برخی از خواسته‌ها و مطالبات معلولان و بیماران جسمی و حرکتی در مناسب‌سازی فضای شهری اشاره کرد و یادآور شد: با پیگیری مستمر مدیرکل بهزیستی استان در یک سال گذشته بیش از 20 جلسه در مناطق مختلف در این زمینه برگزار شده و موارد متعدد از طریق این معاونت و مساعدت شهرداری‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

بیگدلو حرکت‌های انجام شده را یک گام به جلو توصیف کرد و گفت:‌ اگر از 141 مصوبه کارگروه مناسب‌سازی اماکن عمومی تنها 10 درصد عملیاتی و اجرایی شده باشد همین یک گام به جلو است که سالیان سال این امر مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول با اشاره به اختصاص 300 میلیون تومان از طرف شورای شهر و شهرداری و مسکن و شهرسازی در ارتباط با بهسازی و مناسب‌سازی فضای شهری برای عبور و مرور بیماران جسمی و حرکتی عنوان کرد: همین که مدیرکل نوسازی مدارس پیمانکار ویژه‌ای را برای این امر در طراحی و ساخت مدارس در نظر گرفته است یک حرکت گام به جلو و تبلیغی است که می‌تواند سودمند باشد.

معاون عمرانی استاندار اردبیل نصب تلفن شهری برای معلولان، خرید چند دستگاه اتوبوس مناسب‌سازی شده برای عبور و مرور راحت معلولان و استفاده آنها از وسایط نقلیه عمومی، برقراری خطوط ویژه در پیاده‌روها برای تردد معلولان و همچنین نصب آسانسور و برخی اقدامت مناسب‌سازی در ادارات را برای تردد راحت معلولان و جانبازان و دیگر بیماران جسمی و حرکتی بسیار مفید و موثر اعلام کرد.

بیگدلو همچنین از شهرداری اردبیل خواست در خریدهای جدید خود از کارخانه‌هایی خرید کند که حداقل در چند دستگاه از این خودروها مناسب‌سازی تردد معلولان و جانبازان انجام شده باشد و در نصب ایستگاه‌های اتوبوس شهری نیز ایمنی را در این زمینه مورد توجه قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود با اشاره به ارزشمندی نعمت سلامتی و سپاسگزاری از درگاه خداوند به خاطر این نعمت ارزشمند بیان داشت: بر اساس آمار‌های رسمی 40 هزار نفر سالانه به تعداد معلولان کشور اضافه می‌شود که ما باید با درک شرایط و باور‌پذیری مشکلات آنها به گونه‌ای اقدام کنیم تا نارسایی‌های این حوزه برطرف شده تا معلولان به عنوان انسان‌های توانمند از فضاهای عمومی شهری استفاده کنند.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول