اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و بودجه استاندار گلستان خبر داد

اختصاص حداقل 3 درصد از اعتبارات دستگاه‎های اجرایی به امور پژوهشی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و بودجه استاندار گلستان گفت: تمام دستگاه‎های اجرایی مکلف هستند که حداقل 0.5 تا 3 درصد از اعتبارات خود را برای انجام امور پژوهشی و توسعه بخش فناوری هزینه کنند.

اختصاص حداقل 3 درصد از اعتبارات دستگاه‎های اجرایی به امور پژوهشی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی‎اکبر پرواز بعد از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان به مهمترین تاکیدات قانون بودجه سال 1391 اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از منابع اعتباری که از محل بودجه‎ای دولت در سال گذشته و سال جاری دیده شده، ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه است.

وی تصریح کرد: امسال بر خلاف سال گذشته منابع اعتباری دولت به طور یکجا در اختیار استان‎ها قرار خواهد گرفت و بر اساس درصدهایی که قانون تعیین کرده به بخش‎های مختلف تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و بودجه استاندار گلستان؛ به منابعی که از این اعتبارات در اختیار استان قرار خواهد گرفت اشاره کرد و یادآور شد: 30 درصد در بخش امور زیربنایی، 20 درصد امور اقتصادی، 15 درصد امور اجتماعی، 10 درصد امور فرهنگی، 10 درصد یارانه سود تسهیلات برای بنگاه‎های تولیدی در بخش‎های مختلف، شش درصد حوزه‎های علمیه سراسر کشور، پنج درصد امور امنیتی، چهار درصد مرکز خدمات حوزه‎های علمیه سازمان تبلیغات اسلامی است که مجموعا صدردصد اعتبارات را به خود اختصاص داده است.

پرواز خاطر نشان کرد: دولت مجاز است به منظور آموزش، پرورش، ترویج فرهنگ قرآنی و اهل‎بیت (ع)، فرهنگ عفاف و حجاب و توسعه فعالیت‎های قرآنی 0.5 درصد از سهم بودجه مصوب و هر یک از دستگاه‎های ملی و استانی به استثنای بودجه هزینه‎ای و هزینه‎های مستقیم را کسب کند.

وی اذعان کرد: مجموع اعتبارات مصوب ما در قانون 170 میلیارد بود که 2 میلیارد از مجموع اعتبارات استان کسر و به محل دریافت‎ها به صورت متمرکز اضافه شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و بودجه استاندار گلستان اظهار داشت: در سال 1391 دولت موظف شد در پروژه‎های جدید و مسکن ‎مهر نسبت به احداث فضاهای سبز، بهداشتی، درمانی، فرهنگی، مذهبی، آموزشی و سایر زیرساخت‎ها اقدام کند که سعی بر این است منابع ماده 180 را به این سمت سوق دهیم.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول