اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر شوشتر:

انتقاد خبرنگاران سبب پیشرفت می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر گفت: انتقاد خبرنگاران سبب پیشرفت می‌شود و باید تلاش کرد تا از انتقاد به‌جا استقبال شود.

انتقاد خبرنگاران سبب پیشرفت می‌شود

به خبرگزاری فارس از شوشتر، حمید سالم‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر که برای تجلیل از خبرنگاران تشکیل شده بود اظهار داشت: انتقاد خبرنگاران سبب توسعه و پیشرفت می‌شود ولی باید به نحوی عمل کرد که زحمات کشیده شده به مردم اعلام شوند.

وی با اشاره به برخی احادیث افزود: در برخی احادیث اعلام شده است که مسئولان را دو چیز از خطا نگهداری می‌کند یکی عصمت مسئولان و دیگری مردم که در شرایط کنونی هیچ مسئولی معصوم نیست و مردم تنها رکنی هستند که می‌توانند مسئولان را از خطا باز دارند که در صف نخست مردم خبرنگاران حضور دارند.

سالم‌پور تاکید کرد: خبرنگاران باید با شهامت و شجاعت به انتقاد بپردازند و در انتقاد کردن نیز باید راهکاری برای رفع مشکلات ارائه کنند.

وی خاطر نشان کرد: خبرنگاران باید در انعکاس اخبار خود دقت، صحت و سرعت را در نظر بگیرند و به این سه اصول موجود توجه ویژه داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر افزود: اصلی‌ترین خصیصه خبرنگار بی‌طرفی است و نباید در انعکاس اخبار توسط خبرنگاران شاهد حب و بغض باشیم و به این دلیل کار خبرنگاران بسیار دشوار است.

وی خاطر نشان کرد: خبرنگاران با اجازه کسی قلم نمی‌زنند و به این دلیل هیچ گاه تمجیدگوی مسئولان بدون دلیل نیستند و به این دلیل حرفه خبرنگاران بسیار سخت و حساس است.

سالم‌پور افزود: آنچه در اسلام و سیره امام علی(ع) عنوان عدالت دارد قرار گرفتن هرچیز در جای خود است و به این دلیل خبرنگاران باید دقت کنند که بی‌دلیل کسی را مطرح نکنند که حقش نباشد و بدون دلیل کسی را مورد انتقاد قرار ندهیم و در این باره باید دقت زیادی کرد.

وی خاطر نشان کرد: خبرنگاران و صاحبان قلم باید تلاش کنند تا با نوشته‌های خود مردم را به گمراهی نکشند زیرا جبران این کار بسیار دشوار و حتی در برخی شرایط غیرممکن است.

انتهای پیام/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول