اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دیر:

خبرنگاران از انتشار اخبار دشمن شادکن پرهیز کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار دیر گفت: خبرنگاران باید از انتشار اخبار دشمن شادکن پرهیز کنند.

خبرنگاران از انتشار اخبار دشمن شادکن پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر علی بحرانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان دیر اظهار داشت: وظیفه خبرنگاری اگر با علاقه و دقت انجام گیرد رسالتی سنگین و حساس است.

بحرانی افزود: واقعیت‌نگاری، پرهیز از خبرسازی در جذب مخاطبان به رسانه‌ها نقش تاثیرگذاری دارد که یکی از وظایف خبرنگاران و رسانه‌ها بصیرت‌افزایی و حرکت در مسیر ولایت است که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

فرماندار دیر نقد منصفانه را توسط خبرنگاران ضروری دانست و افزود: نقد منصفانه باید همراه با ایجاد فضای امید و عینیت‌بخشی باشد و از هرگونه خبر و گزارشی که دشمن شادکن باشد ،پرهیز شود.

امام جمعه دیر نیز گفت: امیدبخشی به مردم،صداقت در گفتار، نقد کاستی‌ها، افشای مفاسد سازماندهی شده و تقوای سیاسی از وظایف اصلی خبرنگاران و فعالان عرصه خبررسانی است.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی افزود: خبرنگاران دلسوز باید شعار سال مقام معظم رهبری را با همکاری محققان و کارآفرینان برای کمک به نظام اسلامی و مقام معظم رهبری در جامعه نهادینه کنند.

امام جمعه دیر اضافه کرد: اکنون ما در مقابل دشمن با جنگی نابرابر قرار داریم که واقعیت‌های موجود در دنیا را وارونه جلوه می‌دهند و رسانه‌های دشمن در این جهت تلاش زیادی دارند که نیاز است خبرنگاران در مقابله با این رسانه‌ها به وظیفه انسانی و اسلامی خود عمل کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر نیز گفت: حضور فعال و مؤثر خبرنگاران در عرصه خطیر خبررسانی دقیق و شفاف و صادقانه درخور ستایش است.

غلامرضا شعرانی افزود: خبرنگاران پرتلاش و فداکار در مسیر ایفای وظایف خود همواره با تعهد و بصیرت بر مدار انصاف و اخلاق حرکت کرده و راه شکوفایی و دانش و توسعه کشور را هموار می‌کنند.

وی افزود: امروز خبرنگاران به عنوان یکی از شاخص‌های فرهنگی و مؤلفه‌های رشد و آگاهی اجتماعی عمومی مخاطبان محسوب می‌شوند پس باید سلامت، صراحت و صداقت را سرلوحه کار خویش قرار دهند و امانتدار خوبی برای مردم باشند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی دیر گفت: روز خبرنگار روز احیاء ارزش‌های ذاتی این امر خطیر و کار شریف است که به ظلمت جهل، نور ، امید و آگاهی می‌بخشد.

شعرانی تصریح کرد: نقش مطبوعات در کشورها انعکاس آرمان‌های ملت‌ها است پس مطبوعات باید مثل معلمینی باشند که مملکت و جوانان را تربیت می‌کنند و به نتیجه کار خود امیدوارند.

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان دیر قابلیت‌های فراوانی از توسعه این بخش وجود دارد که وجود بیش از 30 وبلاگ و پایگاه خبری نشان از این امر مهم است.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول