اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی رئیس ارشاد سوادکوه مطرح شد

عدم حضور مسئولان سوادکوه در همایش فرهنگ رضوی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد سوادکوه با انتقاد از عدم حضور مسئولان ادارات سوادکوه در همایش تاثیر فرهنگ رضوی بر فرهنگ عامه گفت: تنها معاون اداره ورزش و جوانان و مسئولان دانشگاه آزاد سوادکوه در این همایش شرکت کردند.

عدم حضور مسئولان سوادکوه در همایش فرهنگ رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، همایش "تاثیر فرهنگ رضوی بر فرهنگ عامه" با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سوادکوه برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه بعدازظهر امروز در این مراسم بیان داشت: ماه مبارک رمضان فرصت تجدید باورمندی به اعتقادات اصیل شیعه است.

موسی پهلوان با اشاره به اینکه هفته رضوی با هدف بهره‌مندی از برکات حضور امام هشتم شیعیان در کشور ما است، گفت: امام رضا (ع) به دلیل نزدیکی عاطفی و جغرافیایی در دل‌های مردم ما قرار دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه، مازندران را نخستین خاستگاه علویان توصیف و خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت تجدید باورمندی به اعتقادات اصیل شیعه است.

وی به بهره‌مندی مردم ایران در مقاطع مختلف تاریخی و اجتماعی از باور اعتقاد به ائمه معصوم اشاره کرد و یادآور شد: فرهنگ عامه ملت ایران سراسر با نام و یاد و رفتار امام رضا(ع) و بیان ویژگی‌های رفتاری ایشان همراه شده است.

پهلوان با انتقاد از عدم حضور مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان سوادکوه در این همایش گفت: تنها معاون اداره ورزش و جوانان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه در این همایش شرکت کرده که جای گله‌مندی از دیگر مسئولان دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه نیز با اشاره به ارادت ملت ایران به امام هشتم شیعیان گفت: اعتقاد ملت ایران به امام رضا(ع)، حضرت معصومه (س) و امامزادگان این سرزمین سابقه تاریخی، اعتقادی و عاطفی دارد.

محمد احمدی با نقل خاطره‌ای از تاثیر فرهنگ رضوی بر فرهنگ عامه گفت: فرهنگ عامه و فولکوریک مردم تاثیر زیادی از علاقمندی‌های تاریخی آنان دارد.

وی به مسیر سوادکوه برای زائران حرم رضوی اشاره کرد و افزود: مردم سوادکوه پذیرایی از مسافران حرم رضوی را برای خود افتخار می‌دانند.

معاون فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه نیز بیان داشت: اخلاق حلقه گمشده زندگی امروز جهان است که با استفاده از راه و روش امامان معصوم می‌توان به اخلاق حسنه دست یافت.

حجت‌الاسلام علی رضانژاد خواستار فرهنگ سازی رفتار ائمه در جامعه شد و افزود: دستیابی به اهداف دینی و اخلاقی و فرهنگی جامعه با استفاده از تعالیم تحقق خواهد یافت.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم شش نفر از خبرنگاران فعال مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول