اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی همدان:

هفته فرهنگ رضوی 24 تیر ماه در همدان کلید می‌خورد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: هفته فرهنگ رضوی با 100 برنامه فرهنگی از 24 تیر ماه در همدان کلید می‌خورد.

هفته فرهنگ رضوی 24 تیر ماه در همدان کلید می‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو بیات بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری هفته رضوی در استان همدان از 24 تا 30 تیر ماه خبر داد و افزود: در این هفته 100 برنامه متنوع در مجتمع فرهنگی- هنری شهیدآوینی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: استان همدان با پیشینه دارالمؤمنین و دارالمجاهدین به برکت قرآن و عترت، استانی است که نقش خود را نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایفا کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان یادآور شد: با توجه به اینکه کشور ما میزبان سه فرزند امام موسی کاظم (ع) است، ما می‌توانیم بهترین راهکارها را در استان ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی- هنری رضوی مصوبه سال 82 استان خراسان رضوی است، افزود: این برنامه پس از تصویب در وزارت ارشاد به استان‌ها ابلاغ شد.

بیات ادامه داد: در سال 83 چند استان از جمله خراسان جنوبی، خراسان رضوی، فارس، یزد و قم جشنواره فرهنگی- هنری رضوی را اجرا کردند و در سال 84 علاوه بر استان‌های فوق، استان‌های خوزستان، سمنان و کرمان نیز این برنامه را برگزار کردند اما در سال 85 همه استان‌های کشور در برنامه دخیل شدند.

وی ابراز داشت: در سال 90 در جلسه‌ای با معاون وزیر مضوب شد که 10 استان به عنوان استان‌های مطرح هفته فرهنگ رضوی را از فروردین ماه تا دهه کرامت برگزار کنند که هر دو استان زیر نظر یک استان معین برنامه‌ها را اجرا کنند و همدان به عنوان استان معین دو استان مرکزی و لرستان انتخاب شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه دهه کرامت نیز از 28 شهریور ماه و از تولد حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) برگزار می‌شود، افزود: پس از دهه کرامت سمیناری در مشهد مقدس برگزار می‌شود که در این سمینار از سه استان از 10 استان برگزارکننده هفته فرهنگ رضوی، تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان همدان ظرفیت‌های بسیاری دارد، افزود: تاکنون 32 جلسه در قالب هشت کمیته برای برگزاری هفته فرهنگ رضوی فعالیت می‌کنند که در این راستا از ظرفیت‌های شهرستان‌ها نیز بهره گرفته شده است.

بیات از برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگ رضوی در شش شهرستان نیز خبر داد و افزود: بیش از 100 برنامه در این هفته برگزار می‌شود که برنامه‌ها در دو بخش نمایشگاهی و برنامه‌ای انجام می‌شود.

وی با اشاره برپایی نمایشگاه هنری در مجتمع آوینی در هفته فرهنگ رضوی تصریح کرد: در این نمایشگاه 200 تابلوی هنری از هنرمندان در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به دیگر برنامه‌های این هفته اظهار کرد: اجرای نمایش کودکانه به عنوان رویای شیرین، نمایشگاه کتاب رضوی با 210 عنوان کتاب، برپایی قصه‌گویی و نقاشی کودکان، برپایی نمایشگاه آثار کودکان در هنر نقاشی، برگزاری ویژه برنامه رضوی و اجرای نمایش خیابانی بخشی از برنامه‌های این هفته محسوب می‌شود.

وی از برپایی غرفه اعزام به مشهد مقدس با 10 درصد تخفیف خبر داد و افزود: افرادی که تمایل دارند می‌توانند با مراجعه به این غرفه از 10 درصد تخفیف برخوردار شوند.

بیات اضافه کرد: غرفه عکاس‌خانه، غرفه پاسخگویی به شبهات، غرفه پرده‌خوانی و غرفه سوغات مشهد از دیگر غرفه‌های نمایشگاهی در مجتمع فرهنگی- هنری رضوی به شمار می‌رود.

وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: در هفته فرهنگ رضوی هر استان یک موضوع را در بخش مقالات دارد و استان همدان در بخش مقالات، موضوع هجرت امام رضا (ع) را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول